آیین کاشت نهال به یاد شهدای سـلامـت با نام «سـرو سـلامـتــی» با حضور طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، به عنوان مهمان ویژه و برخی از مسئولان شهری برگزار و 13 نهال به یاد 13 شهید مدافع سلامت در بخشی از باغ بانوان پردیس کاشته شد. در این آیین رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن تشکر از برگزارکنندگان این برنامه با بیان اینکه تقدیر از شهدای مدافع سلامت امری لازم و ضروری است، گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا تنها توجه و تمرکز ما روی امینت کشور بود؛ اما شیوع این بیماری سبب شد که به سلامتی نیز توجه ویژهای داشته باشیم و قدردان سلامتی خود باشیم.
در جلسه روز گذشته، تیم مدیریت شهری با همراهی فرماندار اصفهان از رؤسا و مدیران بیمارستانهای الزهرا، خورشید، امین، عیسی بن مریم، شریعتی و غرضی به نیابت از هشتهزار کادر درمان اصفهان که ظرف یک سال اخیر در صف اول مواجهه و مبارزه با ویروس کرونا بودند، با اهدای تقدیر نامه تجلیل شد. در جلسه صدوشصتوسوم، همچنین رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان برای برگزاری انتخابات پرشور شوراها از افراد شایسته و توانمند و دارای تجربه درخواست کرد تا برای ششمین انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان ثبتنام کنند.
رئیس امور آبفای فریدن با اشاره به مهمترین پروژههای آبفای این منطقه اظهار کرد: از بهمن سال گذشته تاکنون در بخش روستایی با احداث مجتمع آبرسانی دهق، چیگان و غرغن و اجرای خط انتقال از این مجتمع به طول شش کیلومتر به مخزن روستای غرغن و حذف آبرسانی سیار در این روستاها با اعتباری بالغ بر 11000 میلیون ریال انجام شده است. مسعود مقدسی افزود: در روستای قفر، اصلاح و تعویض شبکه توزیع به طول سه هزار و ۳۰۰ متر همراه با اصلاح انشعابات مشترکان به تعداد 85 فقره با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیون ریال انجام شد؛ همچنین اجرای خط انتقال آب به طول 4200 متر از شهر داران به روستای قفر با مشارکت دهیاری و شورای روستا با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال در حال تکمیل است.
امام جمعه شاهینشهر با تأکید بر اینکه در این شهر نهادها در بحث فرهنگی همراهی دارند ولی طرحها و برنامههای منسجم در مجموعهها مشاهد نمیشود گفت: وظیفه امامان جمعه ریلگذاری حوزه فرهنگی شهر است تا توان و ظرفیت نهادها و دستگاههای شهرستان را برای اجرای برنامههای فرهنگی به کار گیرند و از این طریق اهداف فرهنگی در سطح شهر محقق شود.
شهردار مبارکه با اظهار خرسندی از افتتاح زمین چمن مصنوعی محله دهنو گفت: خوشحالیم که توانستیم کوچکترین خواسته و مطالبه جوانان و اهالی این محله را محقق کنیم. سید محسن هاشمی در مراسم افتتاح زمین چمن مصنوعی در محله دهنو با اشاره به اقدامات صورتگرفته برای خیابانهای شهید صادقی و سروش این محله گفت: خوشبختانه 90درصد خیابان شهید صادقی آزادسازی و تملک شده و تنها 10درصد آن باقی مانده که به دلیل همکاری نکردن مالکان مجبور به اجرای ماده هشت و ارسال دادنامه به دادگاه شدیم. او از معتمدان و بزرگان محله دهنو تقاضا کرد همکاری لازم را در راستای آزادسازی منازل مسکونی واقع در این طرح با شهرداری داشته باشند تا این واحدها نیز بهزودی تملک و آزادسازی شوند.
از سالها قبل و پس از تغییر مسیر جاده ترانزیت تهران- جنوب که از داخل شهر نطنز میگذشت، رونق اقتصادی شهر از پویایی خود افتاد. پس از احداث آزادراه تهران- اصفهان که حدود 100 کـیلـومـتـر آن در حوزه شهرستان نطنز قرار دارد، مطالبهای در بین بخش زیادی از مردم به وجود آمد و آنها خواستار استفاده از ظرفیت آزادراه برای توسعه بـاغـشـهـر نطنز بهعـنـوان یک شهـر گـردشـگـرپـذیـــر شدند. شهردار نطنز میگوید: برای استفاده از ظـرفـیــتهـای مـوجـود آزادراه، تصمیم گرفتیم فاصله شهر تا ورودی آزادراه را کمتر کنیم. در همین راستا پیگیریهایی در سالهای گذشته انجام شد و با کسب مجوزهای لازم توانستیم مسیر سه کیلومتری میدان دفاع مقدس تا پل سردار شهید سلیمانی را جدولگذاری کنیم تا تبدیل به یک بلوار شود.
آیین کاشت نهال به مناسبت هفته درختکاری در پایانه کاوه با هدف بهبود وضعیت پایانهها و کاهش آلودگی هوا برگزار شد. مدیرعامل سازمان پایانههای شهرداری اصفهان در این آیین گفت: به مناسبت هفته درختکاری و آماده شدن برای ایام نوروز و به دلیل ورود مسافران به پایانهها درصدد برآمدیم این فضا را بهبود بخشیم تا افرادی که در این مکان حاضر میشوند از محیط پایانهها به خوبی استفاده کنند. عباس محبوبی اظهار کرد: سالی با خاطرات تلخ و شیرین را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم با فضاهای ایجادشده در پایانهها بتوانیم به بهترین شکل در شهر گنبدهای فیروزهای میزبانی خوبی برای مسافران نوروزی باشیم.
پنجشنبه 21 اسفند برنامهای با عنوان «تقدیر از کارگران و پاکبانان» به همت و همکاری مسئولان شرکت سبز صفه اصفهان در شهر رؤیاها و با حضور مدیر عامل شرکت سبز صفه و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد. این برنامه همراه با پذیرایی و با عکس دستهجمعی از هر خانواده آغاز شد و در ادامه برنامه با لحظههایی شاد نظیر پخش موزیک، استندآپ و اهدای جوایز به خانوادهها ادامه یافت. سپس خانوادهها به صورت رایگان از وسایل بازی شهر رؤیاها استفاده کردند و برنامه با پذیرایی دیگری از خانوادهها قوت گرفت. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این برنامه گفت: خرسندیم که در چنین روزی در خدمت کارگران شریف، نجیب و دوستداشتنی شهرداری اصفهان به اتفاق خانوادههایشان هستیم.
همانگونه که از نام اداره توسعه فرهنگ شهروندی پیداست، رسالتش توسعه فرهنگ شهروندی در شهر است و تلاش میکند با برنامههای مختلف به زیرساخت توسعه فرهنگ شهروندی در جامعه کمک کند. یکی از اقداماتی که اداره توسعه شهروندی در سال۹۹ آغاز کرده، برگزاری جشنواره مسابقه نمایشنامهنویسی باعنوان بادکنک طلایی است. رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان در خصوص این جشنواره که سومین سال برگزاری خودش را پشت سر میگذارد، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره از روز اولی که آغاز شد، رقمزدن یک اتفاق در حوزه ادبیات نمایشی کشور و حوزه کودک وتوجه به مباحث شهروندی بود تا پیشرفت کمی و کیفی در این حوزه اتفاق بیفتد.
روز گذشته آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرحهای حوزه فضای سبز ناژوان و رونمایی محصولات تولیدشده حوزه ارتباطات ناژوان با حضور رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، شهردار اصفهان و جمعی از مسئولان و معاونان در باغ بانوان ناژوان برگزار شد. در ابتدای این آیین، مسئولان سخنرانی کردند و پس از آن علیرضا نصر اصفهانی رئیس شورای شهر اصفهان و قدرتاله نوروزی شهردار اصفهان به همراه معاونانش از برخی کتابهای مربوط به شهر و ناژوان رونمایی کردند. در ادامه این آیین، سایت مجازی باغ پرندگان با همراهی مسئولان افتتاح شد. در ادامه شهردار اصفهان به همراه مسئولان با دوچرخه به سمت باغهای موضوعی رکاب زدند تا با کاشت نهال و افتتاح این باغها، ناژوان بیش از پیش در مسیر توسعه قرار گیرد.»
نشست هماندیشی مدیرمنطقه10 شهرداری اصفهان با ائمه جماعات، فرهیختگان و معتمدان محلی و جمعی از مسئولان، رؤسای کلانتریها و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد. در این نشست حمید شهبازی مدیرمنطقه10 شهرداری اصفهان و علیرضا نصر اصفهانی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گزارشهایی از اقدامات مدیریت شهری بیان کردند تا معتمدان محلهها و شهروندان از اقدامات مؤثر شهرداری در این دوره مدیریت شهری آگاه شوند.
مدیریت شهری در هفته درختکاری اقدامات بسیاری را برای توسعه فضای سبز شهر انجام داد. در این راستا آیین درختکاری برای بهبود وضعیت فضای سبز پایانهها با حضور مسئولان شهری برگزار شد.