هفته بیستم لیگ برتر فوتبال با یک تساوی و یک برد برای فوتبال اصفهان همراه بود و پس از تساوی دو بر دو سپاهان مقابل تراکتورسازی، ذوبآهنیها در خوشموقعترین زمان ممکن به تور قعرنشین رقابتهای لیگ برتر خوردند تا بعد از هفت بازی متوالی در جریان رقابتهای لیگ و جام حذفی بتوانند به یک برد مهم در برابر حریف خود دست پیدا کنند. البته شاید حرفزدن از پدیده بهعنوان حریف مستقیم ذوبآهن در راه بقا در لیگ آنچنان منطقی نباشد، ولی بااینحال ذوبآهنیها با شکست حریف مشهدیشان شرایط بهتری در جدول ردهبندی پیدا کردند. این برد میتواند فشارها را از روی دوش مهدی تارتار بردارد. سرمربی ذوبآهن که در روزهای گذشته با حمایت قاطع مدیرعامل تیمش هم روبهرو شده بود، با این پیروزی نشان داد که همچنان میتوان به عملکرد او در رقابتهای لیگ امسال امیدوار بود.
پس از شش دیدار متوالی که تیم ذوب آهن از کسب پیروزی باز می ماند، در دیدار با تیم پدیده به پیروزی دست یافت تا با شکسته شدن طلسم نبردن های این تیم، برای ادامه لیگ امیدوار شود.
«فوتبال، بسیار ساده است» این جمله را اسطورهها و صاحبنظران این حرفه بهدفعات بیان کردهاند. فوتبال اما در عین سادگی بسیار پیچیده است، برای پیروزی و افتخارآفرینی در این پارادوکس بسیار زیبا، باید از جوانب گوناگون آن اطلاع داشت و درنهایت با استفاده از نکات و شاخصهای مهم، برتری را به ارمغان آورد.
تیمهای اصفهانی در شرایطی به استقبال هفته بیستم لیگ برتر فوتبال میروند که شرایط نیمکت سپاهان مبهم بوده و معلوم نیست چه کسی سکان هدایت این تیم را در دیدار این هفته در اختیار خواهد گرفت. دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، روز دوشنبه پیگیری میشود و تیم ذوبآهن در خانه میزبان پدیده مشهد بوده و تیم سپاهان نیز در تبریز به مصاف تراکتورسازی خواهد رفت و فوتبال اصفهان چشمانتظار کسب شش امتیاز کامل این بازی است.
دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوبآهن یکی از ضعیفترین و بیکیفیتترین بازیهای خودشان در تاریخ دربی فوتبال اصفهان را برگزار کردند و در نهایت بدون آنکه موقعیتهای آنچنانی روی دروازههای دو تیم ایجاد شود، مسابقه با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا حواشی بعد از آن برای چند روزی فوتبال اصفهان را تحت تأثیر خودش قرار دهد.
دربی هفتادم فوتبال اصفهان با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید تا نه سپاهان بتواند باخت دور رفت را جبران کند و نه تیم ذوبآهن قادر به تکرار برد دور رفت باشد. در آغاز هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران، تیمهای سپاهان و ذوبآهن در ورزشگاه نقشجهان به میدان رفتند.
با اینکه سال هاست فوتبال اصفهان به دربی تیم های فوتبالش می نازد و دربی سرخابی های پایتخت را به واسطه کیفیت پایین زیر سوال می برد، دربی هفتادم تیم های نصف جهان نیز حرفی برای گفتن نداشت و دو تیم به تساوی بدون صفر رضایت دادند. برای این دیدار هر دو تیم از انگیزه بالایی برای نتیجه گیری برخوردار بودند اما در مستطیل سبز شرایط به گونه دیگری رقم خورد و نه تیم سپاهان توانست از امتیاز میزبانی اش استفاده کند و نه تیم ذوب آهن موفق شد برد دور رفت را تکرار کند.
دربی بازهم دربی است؛ تفاوتی هم ندارد دو تیم قبل این بازی در بهترین وضعیت باشند یا مثل این روزهای سپاهان و ذوبآهن حالوروز خوبی نداشته باشند. فاصله سپاهان با صدر جدول ردهبندی 11 امتیاز شده و تساوی برابر هوادار به نوعی وداع این تیم با قهرمانی در لیگ بیستویکم محسوب میشود. در آنسوی میدان تیم ذوبآهن هم باخت دیگری را متحمل شد تا فاصلهاش با تیمهای قعرنشین کمتر از فاصلهاش با تیمهای بالای جدولی باشد. در بازی رفت، سپاهان در قامت یک مدعی قهرمانی به ذوبآهن باخت؛ اما در آن زمان هنوز هواداران طلایی به ادامه لیگ امیدوار بودند و آن باخت را چندان جدی نگرفتند؛ بااینحال، برای بازی برگشت شرایط بهطورکلی متفاوت است: هیچکدام از دو تیم انتظارات هواداران را برآورده نکردهاند.
سربازی مسئلهای بـسـیـار مـهــم و تأثیرگذار برای بسیاری از جوانان این سرزمین است و عموما شاهد تفاوت وضعیت افراد در قبل و پس از بازگشت از سربازی بودهایم. طی ماههای گذشته در مجلس، موضوعهایی مانند خریدن سربازی، حقوق سربازها و تغییر شکل خدمت بحثهای زیادی را ایجاد کرده است.
بازی ششامتیازی ذوبآهن و پیکان که سرمربیان سابق خودشان را روی نیمکت تیم حریف میدیدند، درنهایت به سود خودروسازان به پایان رسید تا مجتبی حسینی با گرفتن این سه امتیاز بتواند مدیرعامل ذوبآهنی خود را خوشحالتر از همیشه ببیند. پیکان در شرایطی ذوبآهن را در خانه خودش شکست داد که کلکسیونی از اشتباههای داوری و البته بیدقتی بازیکنان ذوبآهن دستبهدست هم داد تا نماینده فوتبال اصفهان شکست تلخ دیگری را در رقابتهای لیگ تجربه کند. این موضوع میتواند کار را برای مهدی تارتار بسیار سختتر از قبل کند.
روند نتیجه نگرفتن ذوبآهن در دور برگشت نیز ادامه دارد و این تیم در دیدار خانگی مقابل پیکان تهران هم نتیجه را واگذار کرد و بازنده شد. ذوبیها که برای سروسامان دادن به وضعیتشان در جدوه ردهبندی، چشم به کسب امتیاز از این بازی دوخته بودند، با حساب دو بر صفر باخت.
در بسیاری از استادیومهای فوتبال، مجسمهای در خارج از محوطه استادیوم نصبشده است. معمولاً مربیان افسانهای، کاپیتانهای تیم و یا گل زنان جاودانهای که در تاریخ باشگاه ثبتشدهاند از افرادی هستند که مجسمشان ساختهشده است. یکی از مجسمههایی که ممکن است عجیب به نظر برسد و توجه بسیاری را معمولاً به خود جلب کند را میتوان در خارج از استادیوم ماکسیمیر، در زاگرب کرواسی که خانه تیم دینامو زاگرب است مشاهده کرد.