شهردار اصفهان خبر داد:

4 رام قطار جدید مترو در راه اصفهان

شهردار اصفهان گفت: کاهش سرفاصله زمان رسیدن مترو منوط به واگن‌های جدید است. در این راستا چهار رام‌ قطار جدید خریداری شده و منتظر رسیدن آن‌ها به اصفهان هستیم.

تاریخ انتشار: 01:31 - پنجشنبه 1402/02/28
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
4 رام قطار جدید مترو در راه اصفهان

بـه گزارش ایمنا، علی قـاسم‌زاده روز چهارشنبه، بیست‌وهفتم اردیبهشت ماه، در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» اظهار کرد: اتفاقات خوبی در سال جاری از جاری‌شدن زاینده‌رود تا میزبانی از رویدادهای ملی را در شهر اصفهان شاهد بودیم. پایان هفته جاری نیز اصفهان میزبان پنجمین اجلاس رؤسـای کمیسیون‌های شهـرسـازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها هستیم.

او افزود: به‌دنبال گرم‌شدن هوا، مصرف انرژی نیز افزایش خواهد یافت. در این راستا علاوه بر لزوم مصرف بهینه انرژی از سوی مردم، مدیریت شهری نیز باید تدابیری را برای کاهش مصرف اتخاذ کند؛ البته از سوی دولت در این رابطه تغییر ساعت کاری اداره‌ها اعلام شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به احداث ادامه خـط‌یک متـرو اصفهان به سمــت بهارستان افزود: خط مترو بهارستان در امتداد خط نخست مترو اصفهان در حوزه شهرداری نیست و بر عهده سازمان عمران بهارستان است.

روند اجرایی این پروژه تا حدودی پیش رفته اما روال کند است؛ لذا بر این موضوع انتقاد وارد شده؛ چراکه فرایند احداث مترو بهارستان برای شهر اصفهان ومسیر اتوبـان تـا سپـاهان‌شهر و سیتی‌سنتر باعث ایجاد مباحث ترافیکی شده است.

 

تغییر ساعات فعالیت حمل‌ونقل عمومی از ابتدای خردادماه

قاسم‌زاده با اشاره به افزایش ساعت کاری مترو اصفهان گفت: با توجه به تغییر ساعت کاری اداره‌ها از ابتدای خرداد که از ساعت 6 صبح تا ۱۳ ظهر است، ساعت کاری مترو نیز تغییر خواهد کرد.

در حال حاضر ساعت شروع فعالیت مترو۶صبح است و باید در روزهای آتی برای استفاده شهروندان فعالیت آن زودتر آغاز شود. او خاطرنشان کرد: در این راستا رام‌های قطار جدید خریداری شده و منتظر رسیدن آن‌ها به اصفهان هستیم.

او اظهار کرد: در زمینه ساعت کاری اتوبوس و حمل‌ونقل عمومی نیز باید تصمیم‌های جدید گرفته شود تا مرتبط با تغییر ساعت کاری اداره‌ها در روزهای آینده باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به احداث پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید افزود: پارکینگ خیابان توحید از حدود دو ماه گذشته آماده افتتاح است. البته هنوز آسانسورهای این پارکینگ به‌صورت کامل نصب نشده؛ بنابراین تأکید مدیریت شهری بر این است که زمانی که پروژه‌ای افتتاح می‌شود، همه خدمات جنبی آن نیز باید تکمیل شود.

او افزود: بر اساس تلاش‌های انجام‌شده با تکمیل دو آسانسور از چهار آسانسور طراحی شده، طی یک تا دوهفته آینده پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید افتتاح خواهد شد. به‌طور حتم با افتتاح این پارکینگ نباید شاهد پارک دوبل در این منطقه باشیم.البته برای موضوع پارک حاشیه‌ای نیزبرنامه‌ریزی لازم انجام خواهد شد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در زمینه جابه‌جایی مطب پزشکان در حال حاضر برنامه‌ای از سوی شهرداری نداریم، تصریح کرد: با توجه به تقاضای شهروندان و گلایه آن‌ها از پارک‌های دوبل و حاشیه‌ای خیابان توحید، احداث این پارکینگ زیرسطحی در دستور کار قرار گرفت.

رفع خرابی پل‌های مکانیزه شهر

شهردار اصفهان در توضیح خرابی بعضی از پل‌های مکانیزه سطح شهر خاطرنشان کرد: با پیگیری مدیریت شهری اصفهان و همکاری دستگاه قضایی درصدد رفع مشکلات حقوقی با بهره‌بردار پل‌های مکانیزه سطح شهر هستیم.

او اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ پل مکانیزه سطح شهر، مشکلات فنی و ایمنی دارند که طبق برآورد صورت گرفته حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه اورهال‌کردن این ۱۵ پل مکانیزه است.

در این راستا برای تأمین رفاه حال شهروندان اگرچه زمان‌بر است؛ اما به‌دنبال سیر روال تحقق این مهم هستیم.

درصدد تعیین یک هیئت امنا برای بازار بزرگ اصفهان هستیم

قاسم‌زاده در تشریح چگونگی رفع مشکلات ترافیکی مربوط به تردد موتورسیکلت‌ها در بازار بزرگ گفت: نیروی انتظامی، شهرداری و بازاریان به‌عنــوان سه‌ضلـع بایــد کنـار یکدیگر قرار بگیرند تا مشکلات متعدد بازار بزرگ رفع شود. در حال حاضر بین دوضلع حقوقــی همـاهنگی و همراهی اســت؛ اماضلع سوم ناقص است؛ چراکه بازار بزرگ اصفهان متـولی و هیئـت امنـایی نـدارد که برای تصمیـم‌ها بتوان با آن‌ها هماهنــگ کرد.

او با بیان اینکه شهرداری اصفهان بارهاطرح‌های مختلفی مانـنـد قـراردادن گیــت‌های متعدد برای منـع تـردد موتورسواران در بازار بزرگ قرار داده است، افزود: به‌طورحتم رفع مشکلات بازار و تأمین امنیت بازار در نهایت به نفع بازاریان خواهد بود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: به‌دنبال مکاتباتی که شورای اسلامی شهر با استاندار اصفهان در سال گذشته داشته‌اند، جلساتی با اصناف مختلف برگزار شده است که درپی تعیین یک هیئت امنا برای بازار بزرگ هستیم تا موضوعات مختلفی حتی ساعت کاری بارانداز برای کسبه، سامان‌دهی تابلوها، تأمین امنیت بازار و بحث ترافیکی راکبان موتورسواران رفع شود.

او تصریح کرد: هیئت امنای بازار می‌تواند به شهرداری اصفهان و نیروی انتظامی برای سامان‌دهی و بهبود وضعیت کمک کند.

دستور قطع درختان پوسیده به‌دلیل حفظ جان و مال شهروندان صادر می‌شود

قاسم‌زاده خاطرنشـان کرد: پـایـان سال گذشته با توجه به پیش‌بینی که سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان متأثر از رصد و پایش درختان سطح شهر کرده بود، برنامه‌ریزی برای هرس ویژه درختان انجام شد؛ اما هرس برخی درختان باقی ماند و بیشتر درختانی که این روزها سقوط می‌کند، درختانی است که از درون تهی و دچار آفت شده است که با وزش باد کم نیز سقوط می‌کند.


او با بیان اینکه اصفهان تنها شهری در سطح کشور است که با دستگاه توموگراف (اسکن) نبض سلامتی درختان را بررسی می‌کند، گفت: خشکی بیش از یک دهه اصفهان باعث شده خسارت فیزیولوژیکی به درختان سطح شهر وارد شود و با اندک تند بادی، درختان تنومند به دلیل پوکی درون، ریشه‌کن شوند.شهردار اصفهان اضافه کرد: در سطح شهر اصفهان بیش از سه‌میلیون درخت وجود دارد که بر اساس توموگرافی انجام شده است.

در صورت تشخیـص پوسیـدگی درختان توسـط دستگاه، به‌دلیل اهمیـت حفــظ جان و مال شهروندان، دستور قطع این درختان صادر می‌شود.


او تصریح کرد: باید اضطراب را از مردم شهر در زمینه سقوط درختان بر روی خودرو و خسارت به آن‌ها با خرید دستگاه‌های متعدد توموگرافی و افزایش سرعت اسکن درختان دور کرد که در این راستا اقدامات عاجلی خواهد شد.

ارتباط پیوسته‌ای را با مردم از طریق محله‌محوری برقرار می‌کنیم

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: از ابتدای مدیریت شهری در این دوره، راه‌های ارتباطی متعددی را با مردم برقرار کردیم که هر دوشنبـه با مـلاقـات حضوری در شهــرداری مرکزی و چهارشنبه‌ها ازطریق رادیـو در خــدمت شهــرونـــدان بــوده‌ایــم.

او اظهار کرد: اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان مسیر جدیدی را تحت عنوان «مردم سلام» برنامه‌ریزی کرده است تا به‌صورت منظم و با اعلام قبلی با حضور در مساجد محله‌های مختلف، دیداری چهره به چهره را با مردم داشته باشیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: در همان مکان موضوعات مردم بررسی و نکات مردمی ثبت و ضبط و کد رهگیری به مردم داده می‌شود؛ همچنین طبق برنامه‌ریزی قرار بر این است سه ماه آینده دوباره به آن مسجد رفته و میزان پیگیری و تحقق امور را به شهروندان گزارش دهیم و به این ترتیب ارتباط پیوسته‌ای را با مردم از طریق محله‌محوری برقرار می‌کنیم.

 

 

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک × پنج =