لیگ بیست و دوم به ایستگاه پایانی رسید:

امیدواری سپاهان تا دقیقه 90

لیگ بیست‌و‌دوم در حالی به هفته پایانی رسیده که به جز قطعی‌شدن سقوط نفت مسجد سلیمان که پیش‌تر قطعی شده، دیگر شرایط تیم‌های لیگی به هفته فرجامین لیگ موکول شده است تا فوتبال ایران روز جمعه اوج حساسیت را تجربه کند.

تاریخ انتشار: 09:50 - پنجشنبه 1402/02/28
مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
امیدواری سپاهان تا دقیقه 90

به گزارش اصفهان زیبا؛هفته پایانی لیگ سی‌ام در شرایطی امروز با بازی‌های هم‌زمان در شهرهای مختلف کشور پیگیری می‌شود که سرنوشت قهرمانی و جام بیست‌و‌دوم به نتایج رقم‌خورده در این هفته بستگی دارد.

لیگ بیست‌و‌دوم در حالی به هفته پایانی رسیده که به جز قطعی‌شدن سقوط نفت مسجد سلیمان که پیش‌تر قطعی شده، دیگر شرایط تیم‌های لیگی به هفته فرجامین لیگ موکول شده است تا فوتبال ایران روز جمعه اوج حساسیت را تجربه کند.

در یکی از دیدارهای مهم هفته که نتیجه آن هم در تعیین‌تکلیف قهرمانی و هم سقوط تأثیر‌گذار است، تیم سپاهان به میهمانی تیم مس کرمان می‌رود. طلایی‌پوشان اصفهانی که نیم‌فصل دوم روندی صعودی را تجربه کردند و چندین هفته صدرنشین لیگ بودند، پس از کسب برد مقابل تیم پرسپولیس، به عنوان مدعی شماره یک قهرمانی معرفی شدند؛ اما باخت مقابل تیم تراکتورسازی در هفته بیست‌و‌پنجم و تساوی در خانه در هفته بیست‌و‌هفتم برابر ملوان باعث شد این تیم در کورس قهرمانی از سرخ‌پوشان عقب بیفتد.

تیم سپاهان که یک امتیاز کمتر از تیم پرسپولیس دارد، در صورتی که مقابل تیم مس کرمان به برتری دست پیدا کند، تنها در صورت امتیاز از‌دست‌دادن سرخ‌های تهرانی در دیدار برابر نساجی مازندران می‌تواند امیدوار به کسب قهرمانی باشد؛ اتفاقی که شاید در عمل تحقق آن دشوار باشد، اما روی کاغذ امکان تحقق دارد.

با این حال تجربه لیگ هفتم پیش روی تیم اصفهانی است؛ جایی که در هفته آخر لیگ جام را تحویل حریف تهرانی دادند. در دیدار پایانی لیگ هفتم که 28 اردیبهشت 1387 برگزار شد، تیم سپاهان دو امتیاز بیشتر از تیم پرسپولیس داشت و با یک تساوی هم قهرمان می‌شد که این نتیجه تا دقیقه 96 نیز ادامه داشت تا اینکه پرسپولیس با گل پیروزی‌بخش دقیقه 97 جام قهرمانی را بالای سر برد.

این بار رقابت سپاهان و پرسپولیس به‌صورت مستقیم دنبال نمی‌شود؛ بلکه تنها شانس زردهای اصفهانی وابسته به باخت حریف اصلی آن‌هاست؛ این در حالی است که کسب پیروزی مقابل مس کرمان هم اتفاق ساده‌ای نیست.

مس کرمان با 22 امتیاز هم امتیاز با تیم صنعت نفت آبادان است و یکی از این دو تیم به لیگ دسته یک سقوط خواهد کرد که این اتفاق هم برای فوتبال کرمان و هم فوتبال خوزستان فاجعه خواهد بود.

مسی‌ها به واسطه میزبانی در این بازی تمام تلاش خود را برای کسب پیروزی به کار می‌گیرند؛ زیرا کسب برد برای آن‌ها به منزله بقا در لیگ خواهد بود؛ البته بقای این تیم به تفاضل گل هم بستگی دارد و اگر تیم آبادانی تفاضل گل بهتری را ثبت کند، این تیم در لیگ ماندنی می‌شود.

در دیگر دیداری که نقش اصلی را در تعیین قهرمان لیگ ایفا می‌کند، تیم پرسپولیس به مصاف نساجی مازندران می‌رود. طی روزهای گذشته بحث‌های زیادی در خصوص تغییر محل برگزاری این دیدار مطرح شد که این موضوع اعتراض شدید هواداران تیم سپاهان را به دنبال داشت؛ اما طبق آنچه رئیس سازمان لیگ اعلام کرده، این دیدار مطابق برنامه به میزبانی نساجی برگزار خواهد شد.

با تصمیم سازمان لیگ فدراسیون فوتبال دو کاپ قهرمانی سفارش داده شده که یکی به مازندران و دیگری به کرمان خواهد رفت تا در پایان نود دقیقه تلاش دو تیم سپاهان و پرسپولیس، یکی از این دو تیم جام قهرمانی را بالای سر ببرد و دیگری با سهمیه آسیایی به کارش پایان دهد.

تیم سپاهان با اینکه در نیم‌فصل اول عملکرد نوسان‌آمیزی داشت، در نیم‌فصل دوم با عملکردی خوب و رو‌به‌جلو رضایت هواداران را جلب کرد، اما سر بزنگاه موقعیت را غنیمت نشمرد. نایب‌قهرمانی سپاهان نتیجه بدی برای این تیم قلمداد نمی‌شود و هواداران را به ادامه حضور مورایس دلگرم می‌کند، با این حال اندک امید باقی‌مانده برای قهرمانی سپاهان، اصفهان را در روزهایی که زاینده‌رود باز است، به سر حد شادی می‌رساند.

با توجه به اینکه امروز دیدارهای پایانی لیگ برگزار و رتبه‌بندی نهایی همه تیم‌ها از جمله نمایندگان اصفهان مشخص می‌شود، در ادامه مروری بر پیش‌بازی دیگر بازی‌های لیگ نیز خواهیم داشت:

ذوب‌آهن اصفهان – هوادار تهران

تقابل تیم‌های رده نهم و دهم جدول هم بدون حساسیت برگزار خواهد شد، دو تیم و دو سرمربی برای دفاع از اعتبارشان بازی می‌کنند. مهدی تارتار و ساکت الهامی هم جزو گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی بودند. ذوب‌آهن با یک مساوی در رده نهم باقی می‌ماند؛ ولی هوادار در صورت برد می‌تواند بالاتر از حریف اصفهانی خود قرار بگیرد

. البته فصل با این مسابقه برای ذوب‌آهن به پایان می‌رسد؛ اما هوادار در نیمه‌نهایی جام حذفی به مصاف پرسپولیس خواهد رفت.

استقلال – تراکتور تبریز

لیگ برای استقلال به پایان رسیده اما هنوز فرصت قهرمانی برای این تیم در جام‌حذفی وجود دارد؛ به همین دلیل استقلال به این مسابقه به چشم یک بازی مهم قبل از دیدار با نساجی مازندران در نیمه‌نهایی نگاه خواهد کرد.

استقلال در صورت برد مقابل تراکتور 62‌امتیازی می‌شود امتیازی که در برخی لیگ‌های گذشته برای قهرمانی کافی به نظر می‌آمد؛ اما اکنون با این تعداد امتیاز در رده سوم باقی خواهد ماند! تراکتور هم که چهارمی خود را قطعی کرده برای دفاع از اعتبارش به میدان می‌رود.

تقابل سرمربی اسپانیایی تراکتور با سرمربی پرتغالی تراکتور می‌تواند یکی از بازی‌های زیبای فنی این هفته را رقم بزند. بازی رفت را استقلال دو بر صفر بازنده شد؛ اما آبی‌پوشان در جام حذفی این باخت را جبران کردند و دو بر یک پیروز شدند. حالا تقابل سوم دو تیم جذاب‌تر از همیشه خواهد بود.

فولاد خوزستان – آلومینیوم اراک

تیم‌های هفتم و هشتم جدول در حالی روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند که هر دو 39 امتیازی هستند؛ اما تیم آلومینیوم اراک به لطف تفاضل گل بهتر یک پله بالاتر از فولاد خوزستان ایستاده است. در واقع این بازی برای تعیین تیم هفتم جدول لیگ است. سید مهدی رحمتی سرمربی آلومینیوم و علیرضا منصوریان سرمربی فولاد خوزستان هر دو سابقه حضور در استقلال را دارند.

این مسابقه حساسیتی در جدول لیگ ندارد؛ زیرا تأثیری در قهرمانی، کسب سهمیه آسیایی یا حتی سقوط دیگر تیم‌ها ندارد؛ با این حال هر دو قطعا به دنبال برد هستند تا لیگ را با موفقیت به پایان برسانند.

نفت مسجدسلیمان – ملوان

تیم سقوط‌کرده نفت مسجدسلیمان برای اعاده حیثیت به میدان می‌رود تا با خاطره‌ای خوش و یک برد با لیگ برتر وداع کند. ملوان انزلی هم ماندنش در لیگ قطعی شده و دوست دارد در همان رتبه یازدهم باقی بماند و یک پله هم پایین‌تر نیاید؛ به همین دلیل به دنبال برد است.

این بازی هم بدون حساسیت است. نفت مسجد‌سلیمان با ضعیف‌ترین خط دفاع و 58 گل خورده قعرنشین است و در این فصل فقط سه برد به دست آورد و سه سرمربی هم عوض کرد؛ اما ملوان با یک سرمربی و مدیرعاملی بومی با توجه به شرایطی که داشت، نتیجه‌ای مناسب گرفت. با این حال مازیار زارع اعلام کرده بعد از هفته سی‌ام دیگر در ملوان نخواهد ماند و این باشگاه باید به دنبال جذب یک مربی جدید باشد.

ملوان در بازی رفت دو بر صفر پیروز شد و حالا هم به دنبال برد در شهر اولین‌هاست.

پیکان تهران – مس رفسنجان

پیکان با سه باخت متوالی در آخرین بازی فصل خود به میدان می‌رود. جوان‌ترین تیم لیگ بقایش تضمین شده و باخت در آخرین مسابقه هم خیلی از نظر جدولی تغییری در جایگاهش ایجاد نمی‌کند و نهایتا از رده سیزدهم به رده چهاردهم سقوط می‌کند؛ اما مس رفسنجان برای حفظ رتبه پنجمی در لیگ تلاش می‌کند و اینکه در جدول بالاتر از گل‌گهر قرار بگیرد برایش مهم است.

ربیعی سرمربی تیم مس از گزینه‌های اصلی سرمربیگری تیم امید است و دوست دارد با برد فصل را به پایان برساند. مجتبی حسینی از گزینه‌های مربیگری تیم امید است و اینجا شاهد تقابل دو گزینه مربیگری تیم ملی هستیم. بازی رفت دو تیم را مس دو بر صفر برده است و در این بازی هم شانس برنده‌شدن این تیم بیشتر از پیکان است.

هر دو تیم هفته قبل بازنده شدند، پیکان با پنج گل مقابل سپاهان شکست خورد تا مجتبی حسینی سرمربی آرام پیکان برافروخته شود.

گل‌گهر سیرجان – صنعت نفت

گل‌گهر سیرجان بعد از جدایی امیر قلعه‌نویی در لیگ روز خوش ندید و در پنج مسابقه اخیرش به پیروزی نرسیده و به همین دلیل هم هواداران این تیم علیه کادرفنی باشگاه شعار سر دادند و خواستار جدایی آن‌ها شده‌اند.
با این شرایط سعید الهویی مربی تیم ملی و سرمربی کنونی گل‌گهر تلاش می‌کند با برد از سیرجان خداحافظی کند؛ اما حریفش هم‌تیم صنعت نفت آبادان است که نتایج فوق‌العاده‌ای در این پنج بازی آخر گرفته بود و دو برد و سه مساوی دارد و برای بقا می‌جنگد.

شاگردان ویسی باید در سیرجان برنده شوند و امیدوار به توقف یا شکست مس مقابل سپاهان باشند تا جشن صعود بگیرند.

نفتی‌ها در این مسابقه طالب ریکانی کاپیتان خود را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهند داشت. بازی رفت دو تیم را گل‌گهر یک بر صفر برد.

گل‌گهر به دلیل باخت چهار بر صفر مقابل پرسپولیس بیش از گذشته تحت فشار است و حتی محسن فروزان دروازه‌بان این تیم هم زیر تیغ انتقادها قرار دارد؛ زیرا گل‌های بدی از پرسپولیس دریافت کرد. نفت آبادان هم که برد را با مساوی در خانه عوض کرد، باید انتحاری بازی کند تا در لیگ برتر ماندگار شود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

16 − چهارده =