یک اتفاق نادر برای ورزش ایران/ مدال آوری خواهر و برادر اصفهانی در جام جهانی تیراندازی

در جام جهانی اهداف پروازی که در آلماتی قزاقستان پیگیری می شد، یک مدال ارزشمند برای ورزش اصفهان به دست آمد.

تاریخ انتشار: 16:17 - دوشنبه 1402/03/8
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک اتفاق نادر برای ورزش ایران/ مدال آوری خواهر و برادر اصفهانی در جام جهانی تیراندازی

به گزارش اصفهان زیبا؛ در جام جهانی اهداف پروازی که در آلماتی قزاقستان پیگیری می شد، یک مدال ارزشمند برای ورزش اصفهان به دست آمد.

در این رقابت ها و در بخش تراپ میکس، تیم ایران با ترکیب مرضیه پرورش ‌نیا و محمدحسین پرورش نیا با کسب امتیاز ۱۳۷ در جایگاه سوم ایستاد و نشان برنز این مسابقات را به دست آورد و پس از تیم های قزاقستان و ترکیه رده سوم را به خود اختصاص داد.

این نتیجه در حالی به دست آمد که تابحال در تاریخ ورزش کشورمان مدال آوری یک خواهر و برادر سابقه نداشته است، اما مرضیه و محمدحسین پرورش نیا، خواهر و برادر اصفهانی با کسب این مدال یک اتفاق تازه برای ورزش ایران و اصفهان رقم زدند.

این خواهر و برادر که به واسطه علاقه مندی پدرشان به رشته تیراندازی در این رشته فعالیت می کنند، تجربه حضور همزمان در بازی های آسیایی را هم دارند تا یک اتفاق نادر دیگر در ورزش کشور را به نام خودشان ثبت کنند.

مرضیه که از سن کم به عضویت تیم ملی درآمده بود، در المپیک نوجوانان به مدال دست یافت تا آینده روشنی برای او متصور باشد.

محمدحسین هم در ادامه به تیم ملی رسید تا این خواهر و برادر میدان های بین المللی متعددی را تجربه کرده اند.

مرضیه و محمدحسین پرورش نیا با پیروزی در مسابقات انتخابی، تیم ملی را در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا همراهی می کردند اما توفیقی در کسب مدال به دست نیاوردند؛ با این حال با توجه به شرایط سنی هر دو؛ می توان امیدوار بود این خواهر و برادر اصفهانی دست به کار بزرگی بزنند.

بازی های آسیایی هانگژو که به دلیل شیوع بیماری کرونا با تاخیری یک ساله شهریور امسال برگزار می شود، میدان مهمی برای مرضیه و محمدحسین پرورش نیا خواهد بود و این دو تیرانداز که با کسب مدال در جام جهانی، به خود باوری دست پیدا کرده اند، می توانند در بازی های آسیایی هم دست به کار بزرگی بزنند.

این دو ورزشکار برای المپیک قبلی نیز مسیر کسب سهمیه المپیک را طی کردند، اما موفق به انجام این کار بزرگ نشدند؛ با این حال برای المپیک پاریس این فرصت را در اختیار دارند تا با کسب سهمیه المپیک، اتفاق مهمی را برای تیراندازی اصفهان که پیشتر نیز سابقه کسب سهمیه دارد، رقم بزنند.

برای المپیک ریو، گلنوش سبقت الهی موفق شد در رشته تیراندازی و بخش تپانچه سهمیه المپیک کسب کند که این رخداد برای نخستین بار در تاریخ ورزش استان رخ داد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهار × یک =