سپاهان در خانه به نیمه‌نهایی نرسید:

میزبانی جدا از عملکرد

امروز در حالی با برگزاری دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی تکلیف دوفینالیست مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا مشخص می‌شود که تیم سپاهان که از راه‌یابی به جمع چهارتیم برتر این رقابت‌ها بازمانده است، برای کسب رتبه پنجمی به مصاف نماینده کویت می‌رود.

تاریخ انتشار: 10:29 - پنجشنبه 1402/03/18
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
میزبانی جدا از عملکرد

به گزارش اصفهان زیبا؛ امروز در حالی با برگزاری دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی تکلیف دوفینالیست مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا مشخص می‌شود که تیم سپاهان که از راه‌یابی به جمع چهارتیم برتر این رقابت‌ها بازمانده است، برای کسب رتبه پنجمی به مصاف نماینده کویت می‌رود. /میزبانی

پس از خاتمه دیدارهای مرحله مقدماتی مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا که این روزها به میزبانی اصفهان در سالن 25 آبان در حال برگزاری است، چهره تیم‌های صعودکننده از دو گروه مشخص شد که تیم‌های الریان قطر و الکاظمه کویت از گروه A و تیم‌های النجمه بحرین و الدحیل قطر از گروه B به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند.

تیم‌های سپاهان و شهیدشاملی نیروی زمینی کازرون، به‌عنوان قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ ایران، دو نماینده کشورمان بودند که با قرارگرفتن در رده‌های سوم و چهارم دوگروه از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازماندند.

تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون با تحمل سه شکست برابر الکویت کویت، النجمه بحرین و الدحیل قطر و کسب دو پیروزی برابر تیم‌های تاشکند ازبکستان و جونیور چین، در رده چهارم گروه ایستاد و فردا برای کسب رتبه هفتمی با نماینده عمان مصاف می‌کند. این نتیجه برای تیم شاملی، عملکرد قابل‌پیش‌بینی بود و انتقاد چندانی به عملکرد شاگردان مسعود ظهرابی وارد نمی‌شود؛ اما برای تیم سپاهان شرایط متفاوت است.

تیم سپاهان که کارش در این رقابت‌ها را با شکست مقابل الریان قطر آغاز کرد، برابر تیم‌های عمان و الکاظمه کویت به پیروزی رسید و به دلیل انصراف تیم هندی، دیدار آخر این تیم برگزار نشد.

سپاهانی‌ها برابر تیم عمان به برد پرگلی دست پیدا کردند؛ اما به دلیل باخت الریان قطر مقابل الکاظمه کویت، تیم اصفهانی از صعود بازماند.

کسب این نتیجه که تا حدودی دور از ذهن به نظر می‌رسید، باعث شد تا بحث تبانی تیم قطری و کویتی مطرح شود؛ زیرا در صورت تساوی دو تیم یا برد تیم قطری، سپاهان از گروهش صعود می‌کرد؛ اما با نتیجه‌ای که به دست آمد، تیم میزبان از صعود بازماند.

به نظر می‌رسد تبانی دو تیم قطری و کویتی فراتر از یک شائبه رسانه‌ای باشد و نتیجه به‌دست‌آمده، درنتیجه توافق نهان دو تیم بوده است؛ موضوعی که وسلین وویوویچ، سرمربی تیم سپاهان هم به آن اذعان داشت و پس از پیروزی تیمش مقابل نماینده عمان، در جمع خبرنگاران گفت: «هیچ‌کس دقیق نمی‌تواند بگوید که بازی جوانمردانه در دیدار بین الریان قطر و الکاظمه کویت رخ داد یا خیر. ما امیدوار بودیم این اتفاق رخ دهد؛ اما 95درصد مردم این اعتقاد را دارند که این باخت از سوی الریان عمدی رقم خورد. به‌هرحال اولین اشتباه از خودمان بود که در بازی نخست با تفاضل بدی مقابل الریان شکست خوردیم و الان به مشکل برخوردیم.»

تیم سپاهان برای کسب رتبه پنجمی فردا باید به مصاف تیم کویتی برود؛ اما چه این تیم رتبه پنجم را کسب کند یا نکند، تفاوتی در رویکرد انتقادی به آن‌ها نخواهد داشت.

تیم سپاهان برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا، وویویچ را به خدمت گرفت که از لحاظ اسم‌ورسم، مربی بزرگی محسوب می‌شود و قطعا به‌کارگیری او حتی برای همین مدت کوتاه نیز هزینه سنگینی برای باشگاه اصفهانی داشته است؛ اما مربی بزرگ هم ابزار مناسب می‌خواهد.

سپاهانی‌ها البته برای تقویت تیم، چندبازیکن خارجی را هم به خدمت گرفتند؛ اما این بازیکنان درفاصله کوتاهی تا شروع مسابقات به ایران رسیدند و عملا بحث هماهنگی با دیگر بازیکنان وجود نداشت و صرفا خلاقیت فردی آن‌ها به درد تیم اصفهانی می‌خورد.

هرچهار تیم صعودکننده به نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا، از بازیکنان خارجی زیادی بهره می‌برند و به قول مدیرعامل باشگاه سپاهان، چندملیتی هستند؛ اما موضوع اینجاست که سپاهانی‌ها پیش از حضور در جام باشگاه‌های آسیا و با تجربه ادوار گذشته از این واقعیت مطلع بودند و نه چندملیتی‌بودن تیم‌های عربی و نه تبانی آن‌ها موضوع تازه‌ای نیست که تیم اصفهانی را غافلگیر کرده باشد و قاعدتا نمی‌توان به دنبال توجیه بود؛ همچنان که مهدی قشقایی‌راد، مربی تیم سپاهان هم در گفت‌وگویی با ایسنا تأکید کرده تیم سپاهان باید به‌گونه‌ای نتیجه می‌گرفت که تبانی دیگر تیم‌ها بر آن تأثیری نداشته باشد.

مهم‌تر اینکه باشگاه سپاهان میزبانی این دوره از مسابقات را برعهده دارد و انتظار می‌رفت استفاده از امتیاز میزبانی به سود این تیم شود؛ اما در عمل تأثیری نداشته و احتمالا تیم سپاهان در کشور دیگری هم به رتبه پنجمی می‌رسید؛ البته انتقاد از عملکرد فنی تیم سپاهان، ناظر به میزبانی این تیم نیست و میزبانی را باید جدا از عملکرد مورد ارزیابی قرار داد؛ کما اینکه تیم‌های شرکت‌کننده تا بدین‌جا از میزبانی اصفهان رضایت داشته و رئیس فدراسیون هندبال در جریان برگزاری مسابقات مدعی شد میزبانی اصفهان هندبال کشور را رو سفید کرده است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دو × 5 =