طلایی‌پوشان به عنوان مدعی وارد می‌شوند؟!

خروجی سپاهان سنگین‌تر از ورودی

روزهای داغ فصل نقل و انتقالات تابستانه فوتبال ایران در حالی پیگیری می‌شود که تعداد زیاد بازیکنان خروجی نسبت به ورودی در لیست تیم سپاهان، نگرانی‌هایی را برای هواداران این تیم ایجاد کرده است و با تردید به حضور تیم محبوبشان در کورس قهرمانی می‌نگرند.

تاریخ انتشار: 11:07 - دوشنبه 1402/04/19
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
خروجی سپاهان سنگین‌تر از ورودی

به گزارش اصفهان زیبا؛ روزهای داغ فصل نقل و انتقالات تابستانه فوتبال ایران در حالی پیگیری می‌شود که تعداد زیاد بازیکنان خروجی نسبت به ورودی در لیست تیم سپاهان، نگرانی‌هایی را برای هواداران این تیم ایجاد کرده است و با تردید به حضور تیم محبوبشان در کورس قهرمانی با پرسپولیس و استقلال می‌نگرند.

با اعلام سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، از بیستم خرداد به طور رسمی نقل و انتقالات لیگ برتر آغاز شده و با اینکه فصل جدید لیگ هم از بیست و سوم مرداد شروع خواهد شد، فرایند جذب بازیکن تا دوم شهریور ادامه خواهد داشت؛ با این حال تیم‌ها در تلاش هستند تا بازیکنان مدنظرشان را در تمرینات پیش فصل در اختیار داشته باشند.

بنابر اعلام فدراسیون فوتبال، هر تیم می‌تواند ۱۹ بازیکن بزرگسال، ۶ بازیکن زیر ۲۳ سال و ۶ بازیکن زیر ۲۱ سال داشته باشد که مجموع این نفرات ۳۱ بازیکن می‌شوند.

در فهرست سهمیه بازیکنان خاص (محدویت سنی) هر باشگاه می‌تواند شش بازیکن آکادمی و رده‌های پایه خود را به صورت قرضی به تیم‌های دیگر قرض بدهند که نام آن‌ها در این فهرست سهمیه خاص قرار می‌گیرد.

منظور از بازیکنان آکادمی همان بازیکنان کنونی امید و جوانان باشگاه است. در فهرست ۱۹ نفره، هر باشگاه می‌تواند حداکثر ۵+۱ یک بازیکن خارجی جذب کند که یکی از این بازیکنان حتما باید از قاره آسیا باشد.

تیم فوتبال سپاهان که به واسطه ادامه همکاری با ژوزه مورایس پرتغالی، از این بابت دغدغه‌ای نداشت، ازهمان پایان فصل گذشته، تمرکزش را بر روی بستن تیم در فصل پیش رو گذاشت، تا جایی که رسانه‌ها مدعی شدند مورایس پیش از سفر به پرتغال برای گذراندن تعطیلات، لیست موردنظرش را به باشگاه ارائه کرده بود.

اولین تحرک جدی باشگاه سپاهان در فصل نقل و انتقالات، تمدید ادامه همکاری با پیام نیازمند بود که از قضا حاشیه‌های زیادی را به تیم اصفهانی تحمیل کرد و رسانه‌های منتسب به سرخابی‌های پایتخت هم با دست‌گذاشتن بر این انتقال، تلاش کردند تیم سپاهان را به انزوا بکشند.

نیازمند که تا پایان ژوئن سال 2024 با باشگاه پورتیموننزه پرتغال قرارداد داشت، فصل گذشته به صورت قرضی به سپاهان پیوست و با توجه به تأکید مورایس بر حفظ این دروازه‌بان ملی‌پوش، باشگاه سپاهان مذاکراتی برای دریافت رضایت‌نامه این بازیکن داشت و در نهایت هم موفق بود، اما رقم پرداختی برای رضایت نامه ابهامات زیادی را ایجاد کرد، تا جایی که برخی رسانه‌ها مدعی شدند رقم رضایت‌نامه او یک میلیون یورو بوده است.

باشگاه سپاهان واکنش تندی به این موضوع داشت، اما موکول‌کردن اعلام رقم رضایت‌نامه به آینده و تأکید بر این نکته که کمتر بوده است، به جای کم‌کردن ابهامات به آن بیشتر دامن زد.

در ادامه، مدتی نقل و انتقالات سپاهان به محاق رفت و با وجود نگرانی هواداران که در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های هواداری بیان می‌کردند، اتفاق خاصی رخ نداد، تا اینکه در فاصله‌ای کوتاه خبر جذب کاوه رضایی، رضا شکاری و رضا اسدی اعلام شد.

شکاری و اسدی در فصل گذشته جزو مهره‌های کلیدی تیمشان بودند و پیش‌بینی می‌شود در تیم تحت هدایت مورایس هم بازیکنان شاخصی باشند. اسدی یکی از ستاره‌های شاخص لیگ فصل گذشته بود که استقلال هم برای جذب او تمایل داشت، اما در نهایت اسدی که محصول آکادمی باشگاه سپاهان است، به این تیم بازگشت.

درباره کاوه رضایی، دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد و به همان نسبت که برخی موافق جذب او هستند، برخی دیگر هم عملکرد فنی او پس از بازگشت به لیگ ایران را زیر سؤال می‌برند؛ به ویژه حاشیه‌های زیادی که با تیم تراکتور پیدا کرد و مدت‌ها از لیگ دور بود.

رضایی همچنان درگیر شکایت باشگاه تراکتورسازی است و برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند اگر شکایت تراکتور به نتیجه برسد، او یک نیم فصل محروم می‌شود، اما مدیر حقوقی باشگاه سپاهان تأکید کرده استعلام لازم در خصوص این بازیکن انجام شده است.

علاوه بر الویس کامسوبا، مانوئل فرناندز، یاسین سلمانی، مسعود ریگی و سبحان پسندیده که جدایی آن‌ها قطعی است، جلال‌الدین علی‌محمدی، محمدرضا حسینی، محمد علی‌نژاد و عیسی مرادی وضعیتشان معلوم نیست که این موضوع در خصوص علی محمدی و حسینی سؤال‌برانگیز شده است.

گفته می‌شود مورایس تمایلی برای ادامه همکاری با این دو بازیکن ندارد، اما از سوی دیگر هواداران بر این باورند در شرایطی که بحث سقف قرارداد دست تیم سپاهان را بسته و این تیم را محدود کرده است، از دست دادن این دو بازیکن به ضرر تیم خواهد شد و برای پر‌کردن خلأ آن‌ها باید هزینه بیشتری کرد.

از سوی دیگر هم عملکرد ضعیف بازیکنان خارجی تیم پرسپولیس در فصل گذشته و پولی که بابت این بازیکنان هدر رفت، هواداران را نسبت به جذب بازیکن خارجی حساس کرده و نگران تکرار آن هستند.

این در حالی است که تیم پرسپولیس به عنوان رقیب جدی تیم سپاهان در فصل پیش رو که این روزها در ترکیه اردوی آماده‌سازی برپا کرده است، فعالیت گسترده‌ای در فصل نقل و انتقالات داشته تا حساسیت هواداران سپاهان نسبت به عملکرد این تیم در بحث آماده‌سازی تیم بیشتر شود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پنج + 3 =