دانستنی روز:

با کندر هوش فرزندتان را افزایش دهید

با کندر که آشنا هستید، ماده سفیدرنگی که از درخت مخصوص به شکل صمغ خارج می‌شود و برای تقویت هوش و حافظه استفاده می‌شود.

تاریخ انتشار: 10:42 - چهارشنبه 1402/05/18
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
با کندر هوش فرزندتان را افزایش دهید

به گزارش اصفهان زیبا؛ با کندر که آشنا هستید، ماده سفیدرنگی که از درخت مخصوص به شکل صمغ خارج می‌شود و برای تقویت هوش و حافظه استفاده می‌شود. در این باره محمدجواد کاردانپور، مشاور، محقق طب سنتی و بنیانگذار موسسه ایوان توضیح می‌دهد:

خواص

کندر در تقویت مغز و هوش بسیار مؤثر بوده و از این رو از خواص کندر برای هوش و ذکاوت فرزند، حافظه و تقویت آن استفاده می‌کنند.

همچنین به کمک آن می‌توانید از بیماری‌های مغزی مثل آلزایمر، پارکینسون و فراموشی‌های کوتاه مدت جلوگیری کنید و سلامت اعصاب خود را افزایش دهید.

علاوه بر این، از خاصیت کندر برای حافظه می‌توان برای افرادی که در سن بالا هستند و مستعد ابتلا به بیماری‌های مربوط به سیستم عصبی هستند، استفاده کرد.

کندر، تنها خوراکی است که در بارداری هم اثر مادی و جسمی دارد و هم اثر معنوی دارد و تنها دستوری است که رسول خدا برای زنان باردار عنوان کرده‌اند.

یکی از علل اصلی مشکلات بارداری، حبس آلودگی‌ (به خاطر قطع قاعدگی) است. باقی ماندن آلودگی در بدن باعث مسمومیت، عفونت، ورم، دیابت، کک و مک، تنگی نفس، افسردگی، ویار و تهوع بارداری می‌شود، از طرفی صفرازاها باعث کاهش امتلاء و حبس آلودگی می‌شوند، اما بسیاری از صفرازاها مُسقط هستند، مانند رازیانه، سیاه‌دانه، زعفران، سنا و اسفند.

با این اوصاف، کندر، یکی از بهترین درمان‌ها برای بسیاری از مشکلات بارداری است، چون قابض است، باعث از بین رفتن فضولات می‌شود و به دلیل افزایش صفرا، باعث افزایش جذب و کاهش امتلاء می‌شود.

همچنین مانع سقط می‌شود و برای افتادگی، سستی و عفونت رحم بسیار مؤثر است. علاوه بر اینها، عامل تشکیل قلب کودک و پیشگیری از تولد کودک با قلب سوراخ است.

اگر زن باردار از سه ماهگى گاه‏گاهى بخورد، هوش طفل او زياد خواهد شد. بنابراین بهتر است مدتى هر روز صبح ناشتا به اندازه دو عدد نخود از آن بلع شود.

خواص دیگر

در ضمن کندر، به‌خاطر خاصیت گرم و خشکی که دارد، برای اکثر خانم‌ها که تغذیه سردتر و بلغمی دارند(خانم‌هایی که رحمشان سرد و بخاطر رحم سرد مبتلا به مشکلات نازایی و کیست‌های بلغمی داخل رحم شدند) مفید است.

در واقع کندر یا روغن کندر برای گرم کردن رحم و درمان کیست‌های رحمی و مشکلات نازایی ناشی از سردی رحم بسیار مفید است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

1 × دو =