ضمیمه‌ها؛ برگ‌برنده مطبوعات

عرصه رسانه دستخوش تغییراتی در سال‌های گذشته شده است و این تغییرات حتما روی مطبوعات اثر می‌گذارد؛ چه در کیفیت و چه در کمیت.

تاریخ انتشار: 14:07 - سه شنبه 1402/05/17
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
ضمیمه‌ها؛ برگ‌برنده مطبوعات

به گزارش اصفهان زیبا؛ برای اینکه درک درستی از وضعیت رسانه‌های استان اصفهان به‌دست آوریم، نمی‌توانیم تغییرات کلی را که در عرصه رسانه پیش آمده است، نادیده بگیریم.

عرصه رسانه دستخوش تغییراتی در سال‌های گذشته شده است و این تغییرات حتما روی مطبوعات اثر می‌گذارد؛ چه در کیفیت و چه در کمیت.

اینکه اخبار دست‌اول معمولا دیگر در مطبوعات منتشر نمی‌شوند و از این حیث مطبوعات قافیه را به سایر رقبای خود واگذار کرده‌اند، البته و طبیعتا مقصر این موضوع را نمی‌توان مطبوعات یا صاحبان آن‌ها دانست؛ بلکه فضای پیش‌آمده صرفا به دلیل تغییرات در شکل و شمایل رسانه‌هاست و مطبوعات نیز بیشتر قابلیت تحلیل و تفسیر داشته و دارند.

این روزها جای خالی اتفاق‌های نوین مطبوعاتی را در اصفهان مشاهده می‌کنیم؛ استانی که هم روزنامه مستقل دارد و هم سرپرستی؛ اما با‌وجوداین، شاهد اتفاق ویژه مطبوعاتی در آن نیستیم؛ چه ازنظر فرم و چه ازنظر محتوا.

برای مثال، در اصفهان ماه‌نامه‌ها و مجله‌های مختلفی در گذشته منتشر می‌شدند؛ اما شاید همین جبر زمانی و مشکلات مالی فعالیت آن‌ها را کم‌رونق کرده است؛ برگ برنده مطبوعات اما همین ضمیمه‌ها و فصل‌نامه‌ها و ویژه‌نامه‌هایی هستند که فضای بیشتری را برای تأمل رقم می‌زنند.

شاید برنامه‌ریزی برای حرکت دوباره به آن سمت‌وسو بتواند برگ برنده‌ای برای مطبوعات باشد؛ مطبوعات نیز البته همچنان مخاطب دارند؛ هرچند تعدادشان کم و برگشت آن‌ها از گیشه به انبار زیاد شده است.

از سوی دیگر، وضعیت مالی رسانه‌ها نیز مطلوب نیست؛ به‌طوری‌که خیلی از روزنامه‌داران می‌گویند اگر یارانه مطبوعات نباشد، نمی‌توانند دوام بیاورند.

نه‌تنها رسانه‌های اصفهان که اگر فضای رسانه‌ها همچنان این‌گونه ادامه داشته باشد و همین‌طور پیش برود، در ده سال آینده، شاهد درجازدن آن‌ها خواهیم بود!

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

4 + 6 =