بررسی عملکرد سپاهانی‌ها در مقابل تراکتور:

آماده‌باش سپاهان به مدعیان لیگ

گل سرسبد بازی‌های هفته اول رقابت‌های لیگ را سپاهان از تراکتور برد تا شاگردان مورایس از همان شروع رقابت‌های لیگ نشان دهند عزمی جدی برای قهرمانی در رقابت‌های لیگ بیست‌و‌سوم دارند.

تاریخ انتشار: 10:19 - شنبه 1402/05/21
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
آماده‌باش سپاهان به مدعیان لیگ

به گزارش اصفهان زیبا؛ گل سرسبد بازی‌های هفته اول رقابت‌های لیگ را سپاهان از تراکتور برد تا شاگردان مورایس از همان شروع رقابت‌های لیگ نشان دهند عزمی جدی برای قهرمانی در رقابت‌های لیگ بیست‌و‌سوم دارند.

سپاهان در شرایطی میزبان تراکتور بود که در ۱۰ روز اخیر حواشی مختلفی درباره این بازی منتشر شده بود و هواداران دو تیم در فضای مجازی مشغول کری‌خوانی با یکدیگر بودند و در نهایت طلایی‌پوشان سپاهان با گرفتن ۳ امتیاز از تراکتور تقابل جدی هفته اول را به سود خودشان به پایان رساندند.

سپاهان در این بازی خیلی زود کار را یکسره کرد و با زدن دو گل در نیمه اول نشان داد که تراکتور در خط دفاعی مشکلات زیادی دارد و از طرف دیگر خط حمله سپاهان در روزی که عیسی آل‌کثیر را در کنار خودش نداشت، با درخشش بازیکنانی مثل مغانلو، اسدی و شکاری آماری بسیار خوب را برای خودش به ثبت رساند.

به روال فصل‌های گذشته، در لیگ بیست‌و سوم نیز با تحلیل فنی عملکرد بازیکنان تیم‌های اصفهانی در دیدارهایی که میزبان هستند، با شما همراه هستیم:

پیام نیازمند: خلاف پیش‌بینی‌های قبلی خط حمله تراکتور زور لازم برای ایجاد موقعیت بر روی دروازه سپاهان را نداشت و نیازمند یک روز بسیار آرام و بدون دردسر را پشت سر گذاشت.

البته دروازه‌بان سپاهان نتوانست در شروع لیگ یک کلین شیت برای خودش به ثبت برساند و اگر بر روی ضربه سر بازیکن تراکتور واکنش بهتری نشان می‌داد، شاید تبریزی‌ها در ریباند نمی‌توانستند دروازه سپاهان را باز کنند؛ با این وجود نیازمند همچنان یک گلر مطمئن برای تیمش خواهد بود.

نیلسون جونیور: قبل از این کمتر دیده بودیم که مدافع برزیلی سپاهان وارد بحث‌ها و درگیری‌های درون زمین شود؛ ولی جونیور در برابر تراکتور یک روز پرفشار را پشت سر گذاشت.

البته در اکثر جنگ‌های تن به تن درون زمین هم موفق عمل کرد و در شرایطی که در  دقایق ابتدایی یک اخطار  دریافت کرد، در نهایت روی یک صحنه میانه میدان اخراج شد و غیبت او در زمین باعث شد تراکتور بر روی یک ضربه سر دروازه سپاهان را باز کند.

محمد دانشگر: دانشگر در این فصل مدافع اصلی سپاهان خواهد بود و طبق معمول نفر اول برای ورود به حواشی درون زمین هم هست و در اواخر نیمه اول نشان داد که می‌تواند از حق تیمش هم در برابر پرخاشگری بازیکن حریف دفاع کند.

البته دانشگر باید در تمرینات با هادی محمدی هم هماهنگی بیشتری داشته باشد تا در روزهای غیبت جونیور خط دفاعی سپاهان به هم نریزد.

میلاد زکیپور: اولین کارت زرد این بازی پربرخورد به نام زکی‌پور ثبت شد و همین موضوع باعث شد تا مدافع چپ سپاهان در بقیه دقایق مسابقه کمی با احتیاط بازی کند؛ ولی با این وجود در روزهایی که نورافکن نمی‌تواند در ترکیب سپاهان به میدان برود، زکی‌پور باید جور غیبت دوست خودش را بکشد و او خوشبختانه در اول سپاهان کیفیت مناسبی را از خودش به نمایش گذاشت.

رامین رضاییان: از بین چهار مدافع سپاهان فقط رضاییان توانست از دست کارت‌های زرد داور مسابقه فرار کند و به نظر می‌رسد که او امسال با پختگی بیشتری در ترکیب سپاهان بازی می‌کند.

البته همه انتظار داشتند که او بر روی ضربات ایستگاهی خطرات بیشتری را بر روی دروازه تراکتور ایجاد کند که در بازی اول این اتفاق نیفتاد و بدون شک حضور او در کنار دانشگر می‌تواند کمک زیادی به خط دفاعی سپاهان باشد.

محمد قربانی: در فصلی که سپاهان مسعود ریگی و جلال الدین علی محمدی دو هافبک دفاعی اصلی خودش را از دست داده است، نقش محمد قربانی در ترکیب سپاهان بسیار مهم است و البته مصدومیت محمد کریمی در بازی اول لیگ هم بدون شک مسئولیت‌های قربانی را بسیار بیشتر از قبل خواهد کرد.

او امسال این فرصت را دارد تا جایگاه ثابتی در ترکیب تیمش به دست بیاورد.

محمد کریمی: مصدومیت تلخ کاپیتان کریمی بدترین خبر برای مورایس و سپاهانی‌ها بود و در شرایطی که او به‌عنوان بازیکن محوری سپاهان در خط هافبک نقشی مهم در برابر تراکتور ایفا کرده بود با یک مصدومیت بدموقع از زمین خارج شد تا سپاهان در هفته‌های بعدی برای پر کردن جای خالی کریمی کاری بسیار مشکل را پیش رو داشته باشد.

سپاهانی‌ها باید امیدوار باشند تا کاپیتان تیمشان خیلی زود از بند مصدومیت رها شود.

رضا اسدی: او در این بازی چهره آزاد سپاهان بود که در تمام ابعاد زمین مسابقه حرکت می‌کرد و بعد از خطری که بر روی دروازه تیم سابقش ایجاد کرد، درنهایت توانست با یک موقعیت‌شناسی مناسب دروازه تراکتور را باز کند.

البته شادی بعد از گل هم انجام نداد تا نشان دهد نسبت به تیم سابق خودش احترام زیادی قائل است. اسدی در این فصل اگر بتواند گلزنی‌های خودش را تکرار کند بدون شک کمک بزرگی به قهرمانی سپاهان در لیگ خواهد کرد.

فرشاد احمدزاده: هافبک ریز نقش سپاهان اولین پاس گل تیمش در لیگ بیست‌و‌سوم را به نام خودش ثبت کرد تا همچنان یکی از مهره‌های اصلی سپاهان در خط هافبک باشد.

نوع بازی احمدزاده بالا و پایین زیادی ندارد و همین موضوع باعث شده تا او در خط هافبک سپاهان جایگاه ثابتی پیدا کند.

رضا شکاری: هافبک جوان سپاهان با ارسال یک پاس گل و زدن یک گل نشان داد که ارزش این همه هزینه را برای آمدن به اصفهان داشته است. شکاری در همان هفته اول لیگ نشان داد بازیکنی بسیار تأثیرگذار در ترکیب سپاهان خواهد بود.

درخشش رضا شکاری و رضا اسدی می‌تواند خط آتش سپاهان را در کنار شهریار مغانلو تبدیل به بهترین خط حمله لیگ کند.

شهریار مغانلو: آقای گل لیگ قبلی خیلی زود پایش به گلزنی باز شد تا اولین گل سپاهان در لیگ امسال را به نام خودش ثبت کند.

مغانلو در این فصل انگیزه بسیار زیادی دارد تا بتواند عنوان فصل گذشته را تکرار کند و البته باید دقت بیشتری هم بر روی موقعیت‌ها داشته باشد تا فرصت‌های سپاهان به این سادگی از دست نروند؛ با این حال مثلث زهردار مغانلو، اسدی و شکاری کابوسی ترسناک برای همه مدعیان لیگ خواهد بود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

5 × 1 =