تصفیه پساب فاضلاب به روش دانش‌بنیان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: تا پایان سال ۵۰ لیتر بر ثانیه پساب به روش دانش‌بنیان تصفیه می‌شود و در روش سنتی ۱۴۰ لیتر بر ثانیه انجام می‌گیرد که این موضوع علاوه بر نجات منطقه از تنش آبی، مناطق 12،‌8 و 14 را نیز نجات خواهد داد.

تاریخ انتشار: 14:09 - پنجشنبه 1402/06/2
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
تصفیه پساب فاضلاب به روش دانش‌بنیان

به گزارش اصفهان زیبا؛ مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: تا پایان سال ۵۰ لیتر بر ثانیه پساب به روش دانش‌بنیان تصفیه می‌شود و در روش سنتی ۱۴۰ لیتر بر ثانیه انجام می‌گیرد که این موضوع علاوه بر نجات منطقه از تنش آبی، مناطق 12،‌8 و 14 را نیز نجات خواهد داد.

به گزارش اصفهان‌زیبا مهدی سلطان‌آقایی با اشاره به کمبود آب و آب شور در منطقه ۷ گفت: به همت معاونت خدمات شهری شهرداری، احداث تصفیه‌خانه شمال در خیابان فرزانگان در دستور کار قرار گرفته است. پساب حبیب‌آباد به دو روش سنتی و دانش‌بنیان با استفاده از گاز ازن انجام می‌شود.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از پروژه کف‌سازی و پیاده‌روسازی پارک باقوشخانه خبر داد و افزود: طرح چشمه‌های نورانی مساجد و پروژه سرویس بهداشتی و ترمیم عمارت از پروژه‌های مهم منطقه در محدوده باقوشخانه است.

سلطان‌آقایی با بیان اینکه بهسازی و نوسازی عمارت آسیب‌دیده پارک باقوشخانه از نهاد کتابخانه ها به شهرداری تحویل داده شد، افزود: دیواره‌نگاره در ورودی زیر‌گذر منطقه 7 به سمت منطقه ۱۰ در راستای زیباسازی انجام می‌شود.

ساخت مجسمه‌های درختی در پارک باقوشخانه

سلطان‌آقایی از ساخت مجسمه‌های درختی در پارک باقوشخانه خبر داد و افزود: درختان قطور خشک‌شده این پارک به دست هنرمندان به مجسمه‌های درختی مبدل می‌شود.

او با اشاره به طرح مشترک منطقه ۷ و ۱۰ گفت: محور تاریخی برج باقوشخانه تا پارک باقوشخانه با احیای ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر پیاده‌رو به یک فضای گردشگری تبدیل می‌شود.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان، خواستار تغییر نگاه صرف کمپ گردشگری به باغ فدک شد و گفت: باغ فدک تنها در ایام نوروز به‌عنوان کمپ گردشگری استفاده می‌شود که باید تغییر کاربری داده شود و بستری جذاب برای شهروندان اصفهانی باشد.

مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان با اعلام اینکه با توسعه فاز دوم و سوم دریاچه فدک به‌دنبال ایجاد یک مکان تفریحی برای شهروندان اصفهانی هستیم، خاطر‌نشان کرد: مسیر ورودی باغ فدک با مسیر ورودی مسافران و اسکان آن‌ها در این باغ مجزا خواهد بود. در ورودی اسکان، مسافران به دنبال ساخت اقامتگاه‌های ثابت هستند که در فصل سرما و گرما قابل استفاده باشد و با این اقدام چادرخوابی را در این پارک حذف کنیم.

سلطان‌آقایی اضافه کرد: هر ساله با چادرخوابی در باغ فدک مجبور به استقرار تعداد زیادی از امدادگران آتش‌نشانی برای ایمنی مسافران می‌شویم و تا دوسال آینده این طرح به نتیجه خواهد رسید.

او با اشاره به اعتبار ۸۰ میلیاردتومانی برای توسعه طرح گردشگری باغ فدک از ورودی فرزانگان گفت: امسال ۳۰ میلیارد تومان برای این محدوده اختصاص یافته است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان همچنین به آزادسازی ایستگاه متروی شاهد اشاره و تصریح کرد: در راستای ایستگاه متروی شاهد مجموعه تجاری وجود دارد و جلسه مقدماتی آن با مالکان برگزار شده است که طی مناقصه واگذار خواهد شد.

او در ادامه از تعویض پل شریعتی و ایمن‌سازی آن به سمت بلوار معلم خبر داد و گفت: از آنجایی که خروجی شهر اصفهان در این محدوده قرار دارد و صبح‌ها با ترافیک سنگین مواجه می‌شویم، پس‌زدگی آن تا پایین ادامه پیدا می‌کند و خیابان‌های دو بانده این محدوده به خاطر ترافیک به سه باند تبدیل می‌شود که مناقصه آن در حال انجام است.

مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان با اشاره به پیاده‌روسازی دو محور اصلی از جمله محور پرستار و غرضی گفت: این طرح کلید خورده است و تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.

سلطان‌آقایی درباره دیگر پروژه‌های محله‌محور منطقه ۷ شهر اصفهان گفت: ساخت ایستگاه آتش‌نشانی در این منطقه از سال گذشته آغاز شده و تا دو ماه آینده افتتاح خواهد شد.

بودجه ۴۸۵ میلیارد تومانی برای منطقه ۷

سلطان‌آقایی گفت: در بخش جنوبی منطقه خلأ فضای سبز داریم و در همین راستا احداث پارک در محله مولوی و تملک باغ مولوی در دستور کار قرار گرفته است. این محدوده ۴ هزار و ۵۰۰ متر است که امسال بخشی از آن را تملک خواهیم کرد.

او احداث پارک «ساکت» در خیابان ساکت را از دیگر پروژه‌های بزرگ منطقه ۷ برشمرد و تصریح کرد: این محدوده حدود ۳هزار متر مربع مساحت دارد. همچنین زمینی در جنب پل ۲۵ آبان به پارکینگ تبدیل خواهد شد که اکثریت آن تملک شده است و بخشی دیگر را به خاطر مسائل انحصار وارثت نتوانستیم تملک کنیم.

مدیر منطقه۷ شهرداری اصفهان بودجه را ۴۸۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان تاکنون ۲۷ درصد محقق شده است. از برنامه پیش‌بینی‌شده عقب هستیم و باید ۳۴ درصد بودجه تاکنون محقق شده باشد.

او با اعلام اینکه اجرای پروژه‌ها منوط به تحقق درآمدهاست و تازمانی که بودجه تأمین نشود، پروژه‌ها به تعویق می‌افتد، اظهار کرد: ۶۵ تا ۷۰ درصد بودجه عمرانی است و به‌دنبال تحقق بودجه هستیم؛ نه به هر قیمتی، بلکه ایجاد تسهیل برای سرمایه‌گذاران در دستور کار است و در تمام مناطق شفافیت عملکرد انجام شده است.

مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان گفت: با همت شورا و تشکیل کمیته سلامت بحث توافقات بین مأموران شهرداری و مراجعان حذف شده است و تمام دریافتی‌ها بر اساس مستندات صورت می‌گیرد.

سلطان‌آقایی از دیدار با مردم در هر دوشنبه خبر داد و گفت: این دیدارها در راستای حل مشکلات مردم و همچنین تقویت رابطه بین مردم و شهرداری خواهد بود.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

16 − 10 =