مدیران شهری، اصفهان را برای بازگشایی مدارس تجهیز کردند:

مهرانه‌های شهر

همه مدیران مناطق، شهر را برای بازگشایی مدارس تجهیز کردند و در مناطق پانزده‌گانه شهرداری از ابتدای شهریور تاکنون تلاش می‌کنند تا با تجهیز خیابان‌ها و معابر تردد را برای دانش‌آموزان تسهیل کنند.

تاریخ انتشار: 10:25 - چهارشنبه 1402/06/29
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
مهرانه‌های شهر

به گزارش اصفهان زیبا؛ همه مدیران مناطق، شهر را برای بازگشایی مدارس تجهیز کردند و در مناطق پانزده‌گانه شهرداری از ابتدای شهریور تاکنون تلاش می‌کنند تا با تجهیز خیابان‌ها و معابر تردد را برای دانش‌آموزان تسهیل کنند. در این گزارش آخرین اخبار مدیریت شهری درباره بازگشایی مدارس روایت شده است.

اقدامات حوزه ترافیکی و آماده‌سازی معابر در منطقه 7

مدير منطقه 7 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این منطقه با محوریت اقدامات ترافیکی به استقبال مهر و آغاز سال تحصیلی برای دانش‌آموزان می‌رود، می‌گوید: اقدامات مختلفی در حوزه ترافیکی و آماده‌سازی معابر منطقه که مدرسه در آن‌ها قرار دارد، در حال انجام است.

مهدی سلطان‌آقایی ادامه می‌دهد: خط‌کشی عابر پیاده و طولی اطراف مدارس، ایمن‌سازی و نوسازی تجهیزات ترافیکی اطراف مدارس و نصب گیره‌های توقف دوچرخه در مدارس و اماکن عمومی و ایستگاه‌های مترو از اقدامات شاخص منطقه در این حوزه است.

به گفته او، نظافت، رنگ‌آمیزی و روشنایی ایستگاه‌های اتوبوس، بی آر تی و تاکسی نیز که از پروژه‌های ترافیکی این منطقه بود در حال تکمیل است.

مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای عملیات بزرگ لکه‌گیری و آسفالت معابر در سطح منطقه خاطرنشان می‌کند: تعمیرات عمرانی پیاده‌روهای اطراف مدارس و لکه‌گیری آسفالت معابر فرعی در جوار مدارس نیز با قوت در حال تکمیل است.

به بیان مدير منطقه 7 شهرداری اصفهان، رنگ‌آمیزی جداول محل‌های عبور دانش‌آموزان و تقاطع‌های اصلی و شست‌وشو و نظافت سردر مدارس و داخل حیاط آن‌ها نیز در برخی مراکز آموزشی انجام شده است.

سلطان‌آقایی با اشاره به سابقه تشکیل ستاد مهر در شهرداری اصفهان می‌گوید: امسال نیز با هماهنگی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی و آموزشی در مدارس منطقه در دستور کار قرار دارد.

مهرماه امسال شاهد ترافیک روان‌تری در معابر اصفهان خواهیم بود

مدیر مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و مسئول کمیته ترافیک ستاد مهر شهرداری اصفهان هم در خبری اعلام می‌کند: با توجه به هوشمندبودن و پیش‌زمان‌بندی‌شدن اکثر تقاطع‌های سطح شهر، همچنین ایمن‌سازی معابر و کانال‌های عابر پیاده، مهرماه امسال شاهد ترافیک روان‌تری خواهیم بود.

هادی کریمی در خصوص نظارت بر ترافیک شهر اصفهان اظهار می‌کند: با توجه به اینکه ۱۹۷ تقاطع به صورت هوشمند تنظیم و ۱۳ تقاطع نیز از پیش زمان‌بندی شده است، در ایام مهر امسال نظارت به‌صورت بهینه توسط دوربین‌های نظارت تصویری در تقاطع‌ها، معابر و بزرگ‌راه‌های شهر انجام خواهد شد و به‌منظور روان‌سازی ترافیک، اقداماتی انجام خواهد شد.

به گفته او، علاوه‌بر دوربین‌های نظارت تصویری، با گشت‌زنی سیار و نظارت بر اکیپ‌های بازرسی، سامانه‌های متحرک ثبت تخلف ایستایی، هماهنگی و مدیریت همیاران پلیس و نظارت بر عملکرد آن‌ها، در ایام بازگشایی مدارس به صورت ویژه انجام می‌شود.

مسئول ترافیک ستاد مهر شهرداری اصفهان با اشاره به نحوه مدیریت و بهبود ترافیک شهر و ایمنی عابران پیاده و دانش‌آموزان، خاطرنشان می‌کند: تمام وقایعی که در سطح معابر توسط دوربین‌های نظارت تصویری مشاهده می‌شود، با همکاری مرکز ارتباط مردمی ۱۳۷، پلیس، آتش‌نشانی و سایر واحدها ، پیگیری می‌شود.

حذف موانع خطرناک در مسیر تردد دانش‌آموزان

مسئول کمیته هماهنگی مناطق و سازمان‌های ستاد مهر شهرداری اصفهان هم در خبری بیان می‌کند: هماهنگی‌های لازم درخصوص حذف موانع خطرناک در مسیر تردد دانش‌آموزان، ایمن‌سازی معابر و پیاده‌روها به‌ویژه در مجاورت مدارس و شست‌وشوی تابلوهای راهنمایی انجام می‌شود.

به گفته مجید عموچی، شناسایی گلوگاه‌ها انجام و اصلاح، ایمن‌سازی و مناسب‌سازی آن در دست اقدام است؛ همچنین عملیات نصب علائم هشداردهنده، ایجاد یا اصلاح سرعت‌گیرها، کانالیزه‌کردن معابر در مجاورت گذرگاه‌های عابرپیاده برای افزایش ایمنی، آشکارسازی و رنگ‌آمیزی خطوط عابر پیاده، اصلاح و نصب گیره‌های دوچرخه در معابر و مدارس، همچنین حذف موانع خطرناک در مسیر تردد دانش‌آموزان در دستور کار کمیته ترافیک ستاد مهر شهرداری اصفهان قرار دارد و در حال  اجراست.

مسئول کمیته هماهنگی مناطق و سازمان‌های ستاد مهر شهرداری اصفهان با اشاره به تعمیر و نگهداری‌های ترافیکی در شهر خاطرنشان می‌کند: با توجه به اینکه حدود دو سال است ایستگاه‌های اتوبوس در حال نوسازی بوده، عملیات تعمیر، نگهداری و رنگ‌آمیزی بعضی از این ایستگاه‌ها در دست اقدام قرار گرفته است.

او ادامه می‌دهد: تعمیر، نگهداری و به‌روزرسانی تمام تجهیزات ترافیکی در سطح شهر، رنگ‌آمیزی جداول، مبلمان شهری، آشکارسازی و خط‌کشی مسیرهای عابر پیاده، به‌ویژه در مجاورت مدارس، خط‌کشی‌های طولی معابر و شست‌وشوی تابلوهای راهنمایی از دیگر فعالیت‌های این کمیته بوده است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

9 − پنج =