نمایشگاه گردشگری اصفهان آغازبه‌کار کرد

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان (13th IITE 2023) عصر دیروز با برپایی مراسم افتتاحیه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان آغاز به کار کرد. در گزارش پیش رو راهنمای بازدید از این نمایشگاه را می‌خوانید.

تاریخ انتشار: 13:31 - چهارشنبه 1402/07/5
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
نمایشگاه گردشگری اصفهان آغازبه‌کار کرد

به گزارش اصفهان زیبا؛ سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان (13th IITE 2023) عصر دیروز با برپایی مراسم افتتاحیه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان آغاز به کار کرد. در گزارش پیش رو راهنمای بازدید از این نمایشگاه را می‌خوانید.

بهانه برگزاری

روز جهانی گردشگری که مصادف است با پنجم مهر (27 سپتامبر) بهانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان در این تاریخ است. دلیل بزرگداشت روزی به نام روز گردشگری هم، آن‌طور که سازمان ملل متحد اعلام کرده، افزایش آگاهی عمومی در خصوص اهمیت گردشگری و تأثیراتش بر جوامع بشری است.

اگر هم می‌خواهید بدانید چرا 27 سپتامبر برای برگزاری روز جهانی گردشگری برگزار شده، باید بگوییم این تاریخ به روزی در سال 1970 اشاره دارد که اساسنامه سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در آن تاریخ تصویب شد.

ده سال بعد بود که تصمیم گرفتند هر سال این تاریخ را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن بگیرند؛ چون معتقدند شکل‌گیری سازمان جهانی گردشگری در سازمان ملل متحد، اتفاق بزرگ و تأثیرگذاری در رونق صنعت گردشگری جهان محسوب می‌شود و حالا 43 سال است که این روز را جشن می‌گیرند.

زمان بازدید از نمایشگاه

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان چهارم مهر آغاز به کار کرده و تا هفتم مهر ادامه دارد. هر روز عصر می‌توانید به این نمایشگاه سر بزنید و ساعت بازدید هم از ۱۵ تا ۲۱ است.

آدرس نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان

این نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، واقع در کمربندی شرقی، مقابل منطقه روشن‌دشت برگزار می‌شود. اگر هم خواستید، می‌‎توانید با شماره 03135008  با این نمایشگاه تماس بگیرید.

دلایل حضور در نمایشگاه

این نمایشگاه شمایی از آنچه در بخشی از گردشگری اصفهان اتفاق می‌افتد، به نمایش گذاشته است. به‌هرحال اگر علاقه‌مند یا فعال در حوزه گردشگری و صنایع دستی و صنایع وابسته هستید، دیدن نمایشگاه خالی از لطف نیست و دست‌کم محفلی برای دیدار با دوستان و همکاران محسوب می‌شود!

در طول برگزاری نمایشگاه هم کارگاه‌های آموزشی و نشست‌ها و رویدادهای مرتبطی در جریان است که می‌توانید از آن‌ها به رایگان استفاده کنید؛ اگر هم اهل سفر و استفاده از خدمات گردشگری باشید، حضور در نمایشگاه می‌تواند به شما برای بهره‌مندی از خدمات با تخفیف‌های نمایشگاهی، آشنایی با مقاصد و خدمات جدید، شرکت در قرعه‌کشی‌ها و جشنواره‌ها، مذاکره‌های شغلی در حوزه گردشگری و احیانا امضای قراردادهایی در این زمینه، کمک کند.

هیچ کدام از این‌ها هم که اتفاق نیفتد، دست‌کم یک گردشگری نیم‌روزه در شهر محسوب می‌شود!

روایت مسئولان از نمایشگاه

حمیدرضا محققیان، سرپرست اداره‌کل میراث اصفهان، در گفت‌وگو با ایسنا و با اشاره به اهداف و سیاست‌هایی که در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان دنبال می‌شود، بیان کرد: معمولا نمایشگاه‌های حوزه گردشگری برای ارائه آخرین دستاوردها و اطلاعات مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی و پذیرایی برگزار می‌شود که در این دوره از نمایشگاه نیز ضمن تبادل اطلاعات بین شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان، نشست‌های آموزشی و نشست‌های شهرداران نیز برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: برپایی سیاه‌چادرهای عشایر و معرفی آداب‌ورسوم در فضای باز، همچنین حضور نمایندگانی از هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی‌ و سایر مراکز اقامتی، از دیگر برنامه‌هایی است که برای سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان در نطر گرفته‌ شده است؛ ضمن اینکه به مباحث طبیعت‌گردی و تجهیزات آن نیز پرداخته می‌شود و نمایندگانی از بیمارستان‌های مجاز برای گردشگری سلامت نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

محققیان با اشاره به عوامل تأثیرگذار برای توسعه گردشگری در استان اصفهان، بیان کرد: سرمایه‌گذاری درزمینه گردشگری و تشویق سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه گردشگری، مهم‌ترین عامل برای توسعه گردشگری در استان اصفهان است؛ چراکه در این استان با کمبود مراکز اقامتی و پذیرایی مواجه است و سرمایه‌گذاری درزمینه تأسیسات گردشگری به‌ویژه مراکز اقامتی یکی از ضروریات در بحث گردشگری به‌شمار می‌رود؛ ازاین‌رو از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری معرفی شده و ما آماده ارائه این بسته‌ها به علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری هستیم.

«خارجی»های نمایشگاه

طبق اعلام مسئولان، پاویون‌هایی از کشورهای عمان، روسیه، امارات متحده عربی و ترکیه در نمایشگاه حضور دارند و با هماهنگی‌های انجام‌شده از سوی شهرداری اصفهان، چهار خواهرخوانده شهر اصفهان از کشورهای روسیه، کویت و ارمنستان نیز از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد؛ ضمن اینکه ۲۲ آژانس خدمات مسافرتی از کشور ترکیه با حضور در نمایشگاه، نشست‌هایی با آژانس‌های مسافرتی اصفهان خواهند داشت.

توصیه گردشگرانه برای بازدید از نمایشگاه

اگر می‌خواهید با آرامش از نمایشگاه دیدن کنید، توصیه ما این است که در ساعات اولیه و روزهای آغازین نمایشگاه حضور داشته باشید تا از ازدحام جلوگیری شود و بتوانید بهتر نمایشگاه را ببینید.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

14 − نه =