ریشه‌کنی اختلالات عصبی با طب سوزنی

سیستم اعصاب با پیچیدگی‌های خود، وظیفه هماهنگ کردن اعصاب و اعمال انسان را بر عهده دارد که با بروز مشکل این سیستم، عملکرد انسان دچار نقص می‌شود و اختلالاتی را بوجود می‌آورد.

تاریخ انتشار: 13:04 - دوشنبه 1402/08/1
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
ریشه‌کنی اختلالات عصبی با طب سوزنی

به گزارش اصفهان زیبا؛ سیستم اعصاب با پیچیدگی‌های خود، وظیفه هماهنگ کردن اعصاب و اعمال انسان را بر عهده دارد که با بروز مشکل این سیستم، عملکرد انسان دچار نقص می‌شود و اختلالاتی را بوجود می‌آورد.

دردهای ناشی از بیماری‌های عصبی معمولا بسیار شدید، تیرکشنده و توام با سوزش‌های مقطعی و درد‌آور است. به طور کلی درد عصبی در قسمت ثابتی رخ می‌دهد که می‌تواند باعث از کار افتادن عملکرد صحیح آن قسمت شود.

اما بیماری عصبی می‌تواند دلایل متعددی از قبیل التهاب و سکته مغزی، عفونت، استفاده از مواد غذایی فاسد و یا مواد شیمیایی، کمبود ویتامین‌های لازم بدن و… داشته باشد. در این صورت درمان‌های مختلفی می‌تواند جوابگو باشد، ولی در بین آنها شیوه‌ای کارآمدتر که در عین حال پیشگیری‌کننده است، موضوع این بحث را تشکیل می‌دهد،

طب سوزنی یک روش پیشگیرانه و درمانی چینی است که با وارد کردن سوزن‌هایی در بدن، سیستم انرژی انسان را احیا می‌کند. این روش که حدود 4 هزار سال پیش ابداع شده است، به کمک آن حتی بیماران بسیاری از مرگ نجات یافته‌اند.

در واقع طب سوزنی، از معروف‌ترین‌ترین روش‌های درمانی طب چینی است که با به کار بردن سوزن‌های مخصوص این طب و با وارد کردن این سوزن‌ها در سطح پوست از نقاط مشخص بدن که گذرگاه‌های انرژی است، باعث تحریک و آزادسازی انرژی در بدن می‌شود.

کاربرد

یکی از کاربردهای طب سوزنی برای پیشگیری و درمان سیستم عصبی است. در واقع این روش علاوه بر پیشگیری و درمان اغلب بیماری‌ها، در اختلالات عصبی مثل وسواس فکری و مشکلات استرسی و اضطرابی استفاده می‌شود.

اما بیماری‌های عصبی که بوسیله طب سوزنی درمان‌پذیر هستند، عبارت‌اند از:

نوروپاتی محیطی حاد: این اختلال از آسیب‌های محیطی بر اعصاب نشأت می‌گیرد، عصب‌های درگیر این بیماری پیام‌های عصبی را از مغز به وسیله نخاع گرفته و همه نقاط بدن را متوجه آن می‌کنند.

نورالوژی عصب سه قلو: درد تیک دولورکس که معنای آن دردِ صورت است و عصب‌های سه‌گانه را که وظیفه انتقال درد و فشار از صورت و گردن به مغز را دارند، دچار مشکل می‌کند.

نحوه درمان

درمان طب سوزنی برای اعصاب به این ترتیب است که با شناسایی نقاطی که دچار مشکل شده‌اند، سوزن‌های مخصوصی به صورت سطحی وارد آن می‌شود تا جریان انرژی باز شده و باعث درمان این عارضه ‌شود. در عین حال که عملکرد سیستم عصبی را بهبود می‌بخشد و از اختلالات احتمالی پیشگیری می‌کند.

فواید

جالب است بدانید که طب سوزنی، سرعت و دقت اعصاب حرکتی را بالا می‌برد و سیستم عصبی را تحریک می‌کند. همچنین موجب آزاد شدن اندورفین در عضلات و مغز می‌شود. بدین ترتیب اعصاب آسیب‌دیده درمان شده و به آرامش اعصاب شما کمک می‌کند.

در پی آن طب سوزنی می‌تواند در درمان بیماری‌هایی مانند وسواس فکری موثر باشد. همچنین افرادی که دچار بیماری‌های مربوط به اضطراب و استرس هستند نیز می‌توانند از خواص طب سوزنی روان استفاده کنند.

بنابراین به افرادی که در این زمینه مشکل دارند توصیه می‌شود قبل از مصرف داروهای شیمیایی که عوارض زیادی برای بدن دارد، حتما طب سوزنی را آزمایش کنند.

گفتنی است که گاهی اوقات بیماری‌های عصبی انسان را دچار دردهای اسکلتی و عضلانی مثل کمردرد یا احساس درد در ناحیه کتف و شانه و دیگر اعضای بدن می‌کند. در این صورت طب سوزنی می‌تواند این دردها را که منشا روانی و عصبی دارند، بهبود بخشد.

نکته

برخی افراد ممکن است از این موضوع شکایت داشته باشند که با وجود انجام طب سوزنی نتیجه چندانی ندیده‌اند که این به دلیل عدم رعایت نکات توصیه شده از سوی درمانگر  و یا عدم مهارت فرد درمانگر است. بنابراین توصیه می‌شود برای انجام طب سوزنی حتما در انتخاب پزشک متخصص توجه داشته و به پزشک مجرب و دوره دیده مراجعه شود. ضمن آنکه توصیه‌های او را جدی گرفته و کاملا رعایت کنند.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

4 × سه =