مورایس؛ برنده دوئل تمام‌پرتغالی

سپاهان مهم‌ترین بازی هفته ابتدایی نیم‌فصل دوم لیگ برتر را با گل دیرهنگام رامین رضاییان به سود خودش پایان داد تا شاگردان مورایس بتوانند با سبقت‌گرفتن از استقلال همچنان نام خودشان را در بین مدعیان قهرمانی لیگ حفظ کنند.

تاریخ انتشار: 11:09 - شنبه 1401/11/1
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
مورایس؛  برنده دوئل تمام‌پرتغالی

طلایی‌پوشان اصفهانی در شرایطی موفق به شکست حریفشان شدند که در بازی افتتاحیه فصل هم سپاهان در استادیوم آزادی دوگل به استقلال زده بود و این برد دوگله دوباره در برابر ساپینتو و تیمش تکرار شد تا تقابل سرمربیان پرتغالی فوتبال ایران به‌صورت تمام و کمال با موفقیت خوزه مورایس همراه شود. در ادامه مروری بر عملکرد بازیکنان دوتیم خواهیم داشت.

پیام نیازمند: واکنش زیبای او در نیمه اول و در تک‌به‌تکی که در برابر یامگا قرار گرفت، باعث شد تا سپاهان بتواند خودش را در جریان بازی حفظ کند و البته نیازمند بر روی گل دریافتی هم تقصیر آنچنانی نداشت تا در نهایت تیمش بتواند سه‌امتیاز این مسابقه بزرگ را به‌دست بیاورد. نیازمند به‌عنوان دروازه‌بان سپاهان به پختگی لازم دست پیدا کرده و همین موضوع به‌صورت کامل رشید مظاهری را هم در حاشیه قرار داده تا نیازمند همچنان به‌عنوان دروازه‌بان اصلی سپاهان در ترکیب تیمش به میدان برود.

محمد دانشگر: اوج ناهماهنگی خط دفاعی سپاهان در صحنه‌ای رقم خورد که یامگا از میانه میدان فاصله‌ای ۵۰متری را بدون مزاحم و پابه‌توپ به سمت دروازه سپاهان طی کرد و مدافعان میانی فقط در تعقیب او بودند. دانشگر به‌عنوان بازیکن فصل گذشته استقلال انگیزه زیادی برای تقابل با آبی‌ها داشت؛ اما روز آنچنان خوبی را پشت سر نگذاشت.

نیلسون جونیور: جونیور هم به مانند دانشگر نشان داد که بر روی سرعت بازیکنان حریف دچار اشتباه می‌شود و اشتباه او ممکن بود به ضرر سپاهان تمام شود. با جدایی احتمالی نژادمهدی نقش نیلسون جونیور در ترکیب سپاهان اهمیت بیشتری خواهد داشت و او باید این دیوار بی‌اعتمادی را از اطراف خودش دور کند.

میلاد زکی‌پور: از بازیکنی مثل زکی‌پور بعید بود که آن اشتباه مرگبار را در خط دفاعی سپاهان انجام دهد و فرصت را برای گل‌زنی سپاهان استقلال فراهم کند. اگر سپاهان به‌خاطر آن اشتباه دوامتیاز را از دست داده بود، شاید زکی‌پور تا چند بازی آینده سپاهان هم روانه نیمکت می‌شد؛ اما خوش‌شانس بود که رضاییان به دادش رسید و سپاهان کار را با پیروزی به پایان رساند؛ البته زکی‌پور بعد از اشتباه خودش یه فرصت گل‌زنی داشت که از دست داد .

رامین رضاییان: زمانی که ضربه پنالتی به سود سپاهان اعلام شد، هیچ بازیکنی به اندازه رامین رضاییان انگیزه و آمادگی لازم برای زدن این ضربه را نداشت و بازیکن سابق پرسپولیس نشان داد که تجربه بالای او، چه در عرصه باشگاهی و چه در عرصه ملی، در این زمان‌ها می‌تواند به کار سپاهان بیاید.رضاییان با زدن این گل به‌نوعی سرنوشت سپاهان را در لیگ هم تغییر داد و مورایس نیز می‌تواند با تکیه بر این پیروزی همچنان امیدوارانه لیگ را ادامه دهد.

امید نورافکن: دونده‌ترین بازیکن سپاهان در بازی مقابل استقلال بود و اگر بخواهیم حساب کنیم، از ضربه به سرش در دقایق ابتدایی که توپ را به تیرک دروازه استقلال زد تا زمانی که یامگا را تا زمان رسیدن به دروازه طلایی پوشان همراهی کرد و شوتی که از فاصله بعید تبدیل به گل شد، همه از شاهکارهای امید نورافکن بود.این بازیکن نشان داد که بی‌دلیل نیست سپاهانی‌ها می‌خواهند تحت هر شرایط او را حفظ کنند و حتی قراردادش را برای سال‌های بعد هم تمدید کنند.

محمد کریمی: آسیب‌دیدگی که در نیمه اول و از ناحیه سر برای کریمی ایجاد شد، به‌صورت کلی تمرکز او را در این بازی به هم زد و دوبار دیگر در صحنه‌های مهم این بازی نقش اول را ایفا کرد. یک بار تک‌به‌تکی که در اواخر نیمه‌اول ازدست داد و یک‌بار هم برخورد او با محمد محبی در محوطه جریمه که خوشبختانه برای سپاهان ضرری را به‌همراه نداشت؛ با این حال کریمی به‌عنوان کاپیتان سپاهان در برابر استقلال روز خوبی داشت و اگر آسیب نمی‌دید شرایط بهتری را در مقابل این تیم تجربه می‌کرد.

مسعود ریگی: می‌توانست با شوت از راه دور خودش زمینه‌ساز به‌ثمررسیدن گل دوم سپاهان شود؛ اما دروازه‌بان استقلال بر روی ضربه ریگی واکنش بسیار خوبی داشت؛ البته ریگی هم به‌نوعی قربانی نیاز سپاهان برای انجام بازی هجومی شد و در اواخر نیمه‌دوم جای خودش را به بازیکنان تعویضی داد. با این وجود در زمان‌هایی که در بازی حضور داشت نمایش خوبی در برابر خط هافبک استقلال از خودش بـه‌جا گذاشت.

فرشاد احمدزاده: اگر سانتر او در دقایق ابتدایی نیمه‌اول می‌توانست با گل امید نورافکن همراه شود، احمدزاده یک روز رؤیایی را پشت سر می‌گذاشت تا همچنان به‌عنوان یکی از برترین بازیکنان سپاهان در ارسال پاس گل برای این تیم نقش ایفا کند؛ ولی احمدزاده هم به‌عنوان یک‌پرسپولیسی در برابر استقلال روز خوبی را پشت سر گذاشت و اگر سپاهان در ثانیه‌های پایانی به گل دوم دست پیدا نکرده بود، تعویض احمدزاده می‌توانست یکی از انتقاداتی باشد که نسبت به خوزه مورایس وارد می‌شود.

محمد علی‌نژاد: سرعت او یکی از اصلی‌ترین تاکتیک‌های این تیم برای فتح دروازه استقلال بود و علی‌نژاد هم به مانند بازی رفت، فشار بسیار زیادی بر روی مدافعان استقلال آورد و آن‌قدر دوید تا در نهایت خسته شد و مورایس او را در نیمه دوم تعویض کرد.

شهریار مغانلو: هرچند که مغانلو در برابر استقلال گلی به ثمر نرساند؛ اما یک بار در اواخر نیمه اول با پاس به محمد کریمی تأثیرگذار ظاهر شد و البته پنالتی که با زرنگی خودش در ثانیه‌های پایانی از سیاوش یزدانی گرفت، کار را برای سپاهان تمام کرد تا مغانلو بتواند یک روز بسیار رؤیایی را در مقابل استقلال پشت‌سر بگذارد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

4 × 5 =