وضعیت یک‌ هیئت پرجمعیت

به فاصله کوتاهی پس از انتخابات هیئت بدن‌سازی و پرورش اندام استان اصفهان، فعالان این رشته از ارسال یک نامه به اداره ورزش و جوانان خبر دادند .

تاریخ انتشار: 12:01 - شنبه 1401/11/1
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
وضعیت یک‌ هیئت پرجمعیت

با وجود اینکه در آن مقطع که نزدیک به دوماه از آن سپری می شود، مسئولان اداره کل ورزش و جوانان به‌صورت تلویحی دریافت چنین نامه‌ای با محتوای عدم‌صلاحیت رئیس منتخب مجمع را تأیید کردند؛ اما کماکان اتفاقی رخ نداده است. هیئت بدن‌سازی اصفهان که جامعه آماری قابل‌توجهی را زیرمجموعه دارد، دارای بیشترین باشگاه فعال در سطح استان است و قاعدتا شرایط این هیئت برای جامعه تحت‌پوشش آن اهمیت دارد و معلوم نیست اداره ورزش و جوانان استان چه سیاستی را در قبال این هیئت اتخاذ خواهد کرد.

درخصوص وضعیت هیئت بدن‌سازی و انتخابات آن سؤالات بی‌شماری مطرح بوده و بعید است جوابی برای آن ها وجود داشته باشد؛ با این حال به این ابهامات اشاره می شود. بحث اول برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت بدن‌سازی و پرورش اندام استــان پیش از اعلام صلاحیت کاندیداهاست. نهاد بدن‌سازی اصفهان بدون رئیس و با سرپرست اداره می شد و احتمالا اداره ورزش و جوانان برای طولانی‌ترنشدن این روند، تصمیم به برگزاری مجمع گرفته است؛ اما وقتی مجمع گذشته هیئت بدن‌سازی ابطال شده و مدیران ورزشی استان از حساسیت این نهاد اطلاع دارند، اینکه چرا رأی به برگزاری مجمع داده شده، سؤال بزرگی است که جوابی برای آن بیان نشده است.

سؤال بعد اینکه چرا در خصوص نامه عدم‌صلاحیت شفاف‌سازی نمی‌شود تا ابهامات پیرامون این نامه برطرف شود؟ این در حالی است که برخی از فعالان بدن‌سازی عدم‌صلاحیت را بی‌ارتباط با انتخابات هیئت می دانند و برخی دیگر مدعی شده‌اند ردصلاحیت به‌دلیل اتفاقاتی است که پیرامون انتخابات هیئت به‌وقوع پیوست. موضوعی که این افراد مطرح می کنند، مسئله ساده ای نیست که به‌راحتی از آن بگذریم و متولیان ورزش به واسطه وظیفه‌ای که برعهده دارند، نباید اجازه دهند پای چنین رفتارهایی به ورزش استان باز شود.

از این رو انتظار می‌رود مدیران ورزش اصفهان اگر چنین اتفاقی رخ داده، با آن برخورد کنند و اگر هم صحت ندارد، به‌طورصریح عنوان کنند تا راه بر شایعه‌سازی‌ها بسته شود؛ زیرا حتی شایعه‌سازی در خصوص تطمیع اعضای مجمع انتخاباتی هم زیرسؤال‌بردن شأن ورزش استان است. استمرار این وضعیت به‌هیچ‌عنوان به‌صلاح نهاد بدن‌سازی نبوده و اگر هم قرار به تغییرات در هیئت نیست، این موضوع به‌طور رسمی اعلام شود تا دست کم جامعه پرتعداد این رشته، از فشار بار روانی اینکه چه کسی در هیئت روی کار می آید، رها شوند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

1 × 4 =