رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات جلسه کمیسیون تلفیق را تشریح کرد:

تسریع در بازگشایی گلوگاه‌های شهر

هفته گذشته چند اقدام عملی از سوی مدیریت‌شهری به بار نشست؛ چنان‌که در گزارش امروز صفحه مدیریت‌شهری دو مطلب از محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان روایت شده است.

تاریخ انتشار: 13:17 - شنبه 1402/08/20
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
تسریع در بازگشایی گلوگاه‌های شهر

به گزارش اصفهان زیبا؛ هفته گذشته چند اقدام عملی از سوی مدیریت‌شهری به بار نشست؛ چنان‌که در گزارش امروز صفحه مدیریت‌شهری دو مطلب از محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان روایت شده است؛ یکی، موضوع اجرای پروژه‌های منطقه 14 و دیگری، تشریح جزئیات موضوعات مطرح‌شده در جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان.

منطقه 14 شهر اصفهان با توجه به مختصات جغرافیایی و وجود اتوبان فرودگاه از موقعیت حساسی برخوردار است. در این رابطه رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به نکته‌هایی اشاره کرد. تأکید محمد نورصالحی حول محور عملیاتی‌شدن پروژه‌های ضروری منطقه ۱۴ چرخید.

او در این باره گفت: احداث تقاطع غیرهمسطح در محور اتوبان فرودگاه که حصه شمالی و جنوبی را به یکدیگر ارتباط می‌دهد، از ضروریات است؛ به دلیل اینکه این محدوده در تأمین امنیت آن نقطه بسیار مؤثر است و باید جزو طرح‌های در دست اقدام سال آینده قرار گیرد.

منطقه 14 شهر اصفهان یکی از پرجمعیت‌ترین و کم‌برخوردارترین مناطق است. در این منطقه شور زندگی هویداست؛ اما نیازهای متعدد باعث شده است در این منطقه مردم از رفاه کمتری نسبت به مناطق دیگر برخوردار باشند.

محمد نورصالحی در ادامه صحبت‌هایش به کم‌برخورداری این منطقه در شهر اصفهان نسبت به مناطق دیگر اشاره‌ کرد.

او گفت: نیازهای زیادی از سال‌های قبل در این منطقه باقی مانده است که ارتباط مستقیمی با آسایش، رفاه و امنیت شهروندان دارد؛ نمونه بارز آن، جاده باریک، تاریک و ناایمن جلوان بودکه در این راستا خیابان عاشق اصفهانی شرقی و خیابان ولی‌عصر(عج) جلوان احداث شد و به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

اما اجرای پروژه‌های این منطقه که در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته است، در لابه‌لای سخنان نورصالحی قرار گرفت و نوید تازه‌ای برای ساکنان منطقه 14 به‌همراه داشت: «به‌زودی شاهد افتتاح ۲,۶۴۰ میلیارد ریال پروژه ازجمله پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار در منطقه ۱۴ خواهیم بود.»

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به همین موضوع بسنده نکرد و تأکید کرد: این منطقه همچنان نیازمند اقداماتی در خصوص افزایش آسایش، رفاه و امنیت شهروندان است و این موضوع مدنظر مدیریت شهری ششم اصفهان قرار گرفته است.

این منطقه ازلحاظ وضعیت حمل‌ونقلی هم روبه‌راه خواهد شد؛ چنانکه نورصالحی در این خصوص از اجرای احداث فاز نخست خط دوم قطارشهری اصفهان حدفاصل دارک تا میدان قدس در این منطقه صحبت کرد و گفت: امیدواریم سایر پروژه‌های در دستورکار، زودتر آغاز شود و پروژه‌هایی که در دست اجراست، به بهره‌برداری برسد.

تدوین شناسنامه محله‌های اصفهان

اما بخش دوم سخنان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تشریح جزئیات موضوع‌های مطرح‌شده در جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی این کلان‌شهر بود.

نورصالحی اشاره‌ای داشت به موضوع‌های مطرح‌شده در جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان و گفت: زمان زیادی از جلسه کمیسیون تلفیق شورا منتهی شد به حضور شهردار، معاون مالی و اقتصادی و مدیران حوزه مالی در راستای اطلاع از فعالیت‌های حوزه املاک، تحقق محورهای بودجه، تأمین معوض، آزادسازی‌ها و تأمین بخشی از بودجه به‌واسطه تأمین معوض‌ها و گزارش خوبی ارائه شد.

او در لابه‌لای صحبت‌هایش از موضوع‌های مطرح‌شده در حوزه تأمین منابع همچون درآمد مستقیم، سایر روش‌های تأمین مالی نظیر اوراق مشارکت و تسهیلات و مشارکت با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی سخن گفت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان درباره محقق‌نشدن روش‌های نوین در برخی از بخش‌ها صحبت کرد و ادامه داد: از سال گذشته روش‌های نوینی همچون صندوق‌های ساختمان و مسکن و صندوق‌های مالی که در کشور متداول است، در دستورکار قرار گرفت که البته به دلیل اینکه روش‌های جدیدی محسوب می‌شود، هنوز محقق نشده است.

موضوع کالبدشکافی لایحه دو‌ماهه شهرداری در رابطه‌ با شناسنامه محله‌ها، به‌ویژه محله‌های قدیمی که به شورا ارسال شد، در ادامه سخنان نورصالحی قرار گرفت.

او در این خصوص به نکته‌هایی اشاره کرد: شهرداری لایحه‌ای از حدود دو ماه قبل در رابطه با شناسنامه محله‌ها به‌ویژه محله‌های قدیمی به شورا تقدیم کرد که نیازمند کالبدشکافی بود. طبق لایحه، موشکافی به مدیران کمک می‌کند تا بدانند چه نیازهایی در محله‌ها وجود دارد؛ همچنین نظرهای شهروندان دریافت می‌شود و بر اساس نیاز آن و گفت‌وگو با خبرگان و معتمدان محلی، پروژه‌هایی برای محله‌ها در نظر گرفته می‌شود. این لایحه باید در دستورکار جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گیرد که در جلسه کمیسیون تلفیق درباره آن بحث و بررسی شد.

پس از پایان کمیسیون تلفیق، جلسه کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورا با حضور شهردار اصفهان، مدیران مناطق پانزده‌گانه و معاونان شهردار برگزار شد که رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به آن اشاره کرد.

امسال 15 محله برای طرح «محله‌محوری» شناسایی شد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه، آماری از شناسایی محله‌ها برای طرح «محله‌محوری» اعلام کرد: در دو سال گذشته درمجموع ۴۵ محله برای طرح «محله‌محوری» انتخاب شد که سال گذشته ۳۰ و امسال ۱۵ محله به ترتیب اولویت شناسایی و بودجه‌ای انتخاب شد.

نورصالحی در ادامه، اشاره‌ای داشت به موضوع‌هایی که در جلسه اخیر کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار مطرح شده بود.

او در این زمینه گفت: پرداختن به میزان پیشرفت پروژه‌های محله‌محور و مشکلات موجود در اجرای آن، یکی از مباحث اصلی در این مناطق بود.

او با تأکید بر اینکه آزادسازی گلوگاه‌ها نقش مهمی در زندگی شهروندان، تردد خودروها و ساخت‌وساز در محله‌ها دارد، تصریح کرد: درزمینه آزادسازی گلوگاه‌ها مقداری با تأخیر مواجه شدیم؛ ازاین‌رو تذکرهایی در این زمینه داده شد که این موضوع چه اهمیت و نقشی در زندگی شهروندان و تردد خودروها و ساخت‌وساز در محله‌ها دارد و از تأثیرات مهمی برخوردار است.

ورود تمام مناطق پانزده‌گانه با انگیزه و علاقه به حوزه محله‌محوری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اجرای پروژه‌های دیگر در محله‌ها گفت: در رابطه با آسفالت‌ریزی، احداث مراکز ورزشی، زیباسازی و اقدامات فرهنگی نیز موضوع‌هایی مطرح و در این زمینه پیشرفت خوبی حاصل شد و تمام مناطق پانزده‌گانه با انگیزه و علاقه به حوزه محله‌محوری وارد شدند.

در ادامه، نورصالحی با بیان اینکه آمادگی داریم که ردیف بودجه‌ها را افزایش دهیم، تأکید کرد: اگر درزمینه پروژه‌های محله‌محور، با کسری بودجه مواجه شدیم، آمادگی داریم ردیف بودجه‌ها را که سال گذشته ۴۰۰میلیارد تومان و امسال ۶۰۰میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، افزایش دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: درزمینه مسائل پلاک ساختمان‌ها نیز حوزه روابط‌عمومی شهرداری با همکاری نهادهای مختلف پیگیر رفع مشکلات برخی از محله‌هاست.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یازده − 8 =