رونق بازار گرمکن‌های برقی قدیمی در اصفهان

این روزها قیمت کرسی‌برقی‌های دست‌دوم و چراغ‌نفتی‌های قدیمی از قیمت بخاری‌گازی‌های نو و آکبند سبقت گرفته است. برخلاف سال‌های گذشته که بازار فروش بخاری برقی، هیتر و کرسی کساد بود و مردم تمایل چندانی به خرید این وسایل نشان نمی‌دادند، امسال به‌خاطر سرمای سخت زمستان و افت فشار گاز فروش این وسایل رونق بیشتری پیدا کرده است.

تاریخ انتشار: 23:14 - سه شنبه 1401/11/4
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
رونق بازار گرمکن‌های برقی قدیمی در اصفهان

در بین وسایل گرمایشی قدیمی کرسی‌ برقی‌ها افزایش قیمت بیشتری داشته‌اند. یک کرسی‌ برقی قدیمی در سایت دیوار اصفهان با نرخ 15میلیون تومان به فروش می‌رسد! قیمت این کالای قدیمی و دست‌دوم در حالی است که این روزها یک شومینه گازی تمام‌شیشه دیواری مدرن با قیمت 12میلیون و 900هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

گشت و گذاری در این سایت و بررسی انواع قیمت این کالا نشان می‌دهد که کرسی برقی با قیمت‌های 14 میلیون تومان، 10میلیون تومان یا 10میلیون و 300هزار تومان و همچنین از سوی برخی کاربران با قیمت 9 میلیون و 300 هزار تومان یا هشت میلیون تومان نیز در اصفهان اعلام شده است. علاوه بر فروش کرسی‌برقی‌های قدیمی، سرمای سخت و محدودیت در مصرف گاز باعث شده تا افرادی که چراغ نفتی‌های قدیمی در خانه‌هایشان دارند، از این فرصت استفاده کنند و این وسایل را با قیمت‌های سلیقه‌ای خودشان به فروش برسانند.

در سایت دیوار قیمت یک چراغ‌نفتی قدیمی و دست دوم در اصفهان سه‌میلیون تومان اعلام شده است. قیمت این کالا حالا بـا قیمت یک بخاری گازسوز نو برابری می‌کند؛ چه‌بسا اینکه برخی انواع بخاری‌های گازسوزهای نو در بازار بسته به نوع برند و طرحشان با قیمت زیر سه‌میلیون تومان هم به فروش می‌رسند.

قیمت بخاری گازی نیک کالا در بازار حدود دو میلیون و 707 هزار تومان، قیمت بخاری گازی شومینه‌ای ارنست طرح چوبدار حدود سه‌میلیون تومان، قیمت بخاری گازی ایران‌شرق دومیلیون و 410هزار تومان، قیمت بخاری گازی مشهد دوام دومیلیون و 205 هزار تومان، قیمت بخاری گازی جنرال یک‌میلیون و 550 هزار تومان، قیمت بخاری ایران‌شرق دومیلیون و 189هزار تومان در بازار برآورد می‌شود.

یکی دیگر از کاربران دیوار نیز قیمت چراغ‌نفتی قدیمی را در اصفهان دومیلیون تومان اعلام کرده است! عدم استفاده از گاز در این روزهای سرد زمستانی تنها ویژگی است که قیمت این وسایل قدیمی، دست دوم و کارکرده را افزایش داده است. بررسی قیمت انواع بخاری گازسوز در سایت دیوار نشان می‌دهد که این کالاها با قیمت پایین‌تری از نرخ چراغ‌نفتی‌های قدیمی که در این سایت به فروش می‌رسند اعلام شده است.

در سایت دیوار، قیمت بخاری گازی مشهددوام یک‌میلیون و 800 هزار تومان، قیمت بخاری گازی آتور یک‌میلیون و 900 هزار تومان، قیمت بخاری گازی آرلوکس یک‌میلیون و 800 هزار تومان و قیمت بخاری گازی جهان‌افروز یک میلیون و 550 هزار تومان اعلام شده است که قیمت این کالاها از یک بخاری نفتی قدیمی کمتر است. بررسی قیمت انواع بخاری برقی در بازار نیز نشان می‌دهد قیمت این کالاها در دی‌ماه سال گذشته در مقایسه با دی ماه امسال افزایش داشته‌اند.

فن هیتر پارس خزر در دی‌ماه سال گذشته با نرخ 600هزار تومان در بازار به فروش می‌رسید؛ این در حالی است که همین کالا در زمستان امسال با نرخ یک‌میلیون و 766هزار تومان در بازار فروش می‌رسد. قیمت این کالا یک میلیون و 166 هزار تومان در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است. بخاری برقی اخوان فرید در زمستان سال گذشته با قیمت 169هزار تومان در بازار عرضه می‌شد.

ولی در سال جاری قیمت این کالای گرمایشی با افزایش قیمت 357هزار تومانی به قیمت 526 هزار تومان رسیده است. قیمت بخاری برقی مدل برفاب در زمستان سال گذشته معادل با 815 هزار تومان بود که قیمت همین کالای گرمایشی در زمستان سال جاری به دومیلیون و 300هزار تومان رسیده و افزایش قیمت یک‌میلیون و 458 هزار تومانی را تجربه کرده است. بخاری برقی گماگستر مهر در دی ماه سال گذشته با نرخ 314هزارتومان در بازار عرضه می‌شد که قیمت این کالا در دی ماه سال جاری که با افزایش قیمت 576 هزار تومانی به 890 هزار تومان رسیده است.

فن هیتر تکنو در دی ماه سال گذشته 330هزار تومان قیمت داشته که در دی ماه سال جاری قیمت این کالای گرمایشی به 580 هزار تومان رسیده است. برخی برندهای بخاری برقی که در زمستان سال گذشته به فروش می‌رسیدند نیز در بازار نایاب شده‌اند. زمانی که در سایت‌های اینترنتی نیز نام برند این کالاها جست‌وجو می‌شود با گزینه «ناموجود است» مواجه می‌شویم.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک + چهارده =