چگونه با طب‌سوزنی به وزن ایده‌آل می‌رسیم؟

برای لاغر شدن به سراغ داروهایی که تبلیغ می‌شود و عوارض زیادی دارد می‌روید، گرسنگی‌های زیادی را متحمل می‌شوید و یا اگر غیرمجاز چیزی خوردید، عذاب وجدان می‌گیرید و ناراحت می‌شوید. از سوی دیگر با ورزش‌های سخت خود را گرفتار می‌کنید و…

تاریخ انتشار: 16:39 - سه شنبه 1402/08/30
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
چگونه با طب‌سوزنی به وزن ایده‌آل می‌رسیم؟

به گزارش اصفهان زیبا؛ برای لاغر شدن به سراغ داروهایی که تبلیغ می‌شود و عوارض زیادی دارد می‌روید، گرسنگی‌های زیادی را متحمل می‌شوید و یا اگر غیرمجاز چیزی خوردید، عذاب وجدان می‌گیرید و ناراحت می‌شوید. از سوی دیگر با ورزش‌های سخت خود را گرفتار می‌کنید و…

اما آیا تا به حال به طب سوزنی بدین منظور فکر کرده‌اید، روشی تاثیرگذار و بدون درد و عوارض.

طب سوزنی و لاغری

امروزه چاقی برای بسیاری نگرانی بوجود آورده است و باعث شده است به روش‌های مختلف کاهش وزن روی آورند، اما چربی‌های انباشته شده در بعضی از نواحی بدن، آن‌قدر مقاوم هستند که به راحتی از بین نمی‌روند. از این رو ممکن است فرد بعد از مدتی رژیم غذایی و ورزش، ناامید شود و از ادامه درمان بازماند.

در این صورت، می‌توان از روش‌های دیگری نیز برای افزایش سوخت و ساز و لاغر شدن استفاده کرد.

یکی از این روش‌ها، طب سوزنی است، طب سوزنی برای کاهش وزن بسیار موثر است و برعکس برخی از رژیم‌ها و یا داروهای لاغری هیچ عارضه‌ای ندارد. زیرا با روش طبیعی‌ فرد به وزن ایده‌آل خود می‌رسد.

البته این نوع طب جدید نیست و پیشینه‌ای بسیار طولانی دارد، بیش از 5هزار سال پیش این روش در آسیای شرقی برای پادشاهان و دربار انجام می‌گرفت.

نحوه عملکرد

در روش طب سوزنی، با استفاده از فرو کردن نوعی سوزن بسیار نازک در بخش‌های خاصی از بدن درمان انجام می‌شود.

جالب است بدانید، نقاطی که سوزن‌ها در آن فرو می‌روند، مناطق خاصی از بدن هستند که محل عبور انرژی محسوب می‌شوند. گره‌های عصبی که در این نواحی وجود دارند، به عصب مرکزی متصل‌اند و با تحریک آن‌ها، عصب مرکزی تحریک می‌شود.

در واقع با طب سوزنی، کانال‌های انرژی بدن باز شده و انرژی در آن‌ها جریان می‌یابد، این عامل باعث افزایش سوخت و ساز در بدن و در نهایت چربی سوزی می‌شود.

از طرف دیگر، این روش می‌تواند بر دستگاه گوارش فرد تاثیر بگذارد. به طوری که با تحریک عصب‌های مربوط به دستگاه گوارش، اشتها در فرد کاهش می‌یابد.

در واقع این عصب‌ها زمانی که تحریک می‌شوند، احساس سیری به فرد می‌دهد و به کاهش وزن کلی در بدن منجر می‌شود.

گفتنی است برای تاثیر بیشتر و بهتر پس از انجام طب سوزنی، ماساژ بر روی شکم انجام می‌شود. علاوه بر این و در صورت نیاز تمرینات تنفسی و توصیه‌هایی در ارتباط با غذا و سبک زندگی جزو درمان با طب سوزنی لاغری محسوب می‌شود.

دوره درمان

دوره درمان برای هر فردی بسته به شرایط بدنی‌اش متفاوت است، اما در کل 4 تا ۱۲ هفته نیاز به طب سوزنی هست.

جالب است بدانید، پس از اولین جلسه، طب سوزنی روی چربی‌ها تأثیر می‌گذارد و تا زمانی که چربی‌ها به آرامی توسط عرق و ادرار از بدن خارج شوند، کمی طول می‌کشد.

همچنین اولین تاثیر این نوع طب که می‌توان آن را به خوبی حس کرد، کاهش استرس و آرامش است که این فرایند خود به کاهش اشتهای عصبی کمک شایانی می‌کند.

فواید طب‌ سوزنی برای لاغری

از آنجایی که سوزن‌های طب سوزنی بسیار ظریف و ریز هستند و به نوعی تعادل در بدن صورت می‌گیرد، ضرری متوجه فرد نخواهد شد. در عین حال که فواید زیادی دارد.

به طوری که به کنترل و افزایش انرژی کمک می‌کند، افزایش انرژی هم باعث فعال‌تر شدن فرد و در نتیجه افزایش کالری بیشتری خواهد شد.

همچنین این روش، باعث گشاد شدن رگ‌ها و گردش خون راحت و بالا رفتن متابولیسم در بدن می‌شود و در پی آن با  بهبود دستگاه گوارش، بسیاری از بیماری‌های دیگر که ناشی از هضم نامناسب غذاست، برطرف می‌شوند.

گفتنی است، تمام اختلالات بدن منشا درونی دارند که اگر درمان شوند، اختلالات نیز خود به خود از بین می‌روند.

 از این رو می‌توان گفت طب سوزنی با اثر بر روی مکانیسم تغییر یافته بدن و برگرداندن آن‌ها به حالت طبیعی خود، بدن را سالم‌تر می‌کند.

همچنین این روش باعث می‌شود چربی‌های اضافه بدن در سوخت و سازهایی که به جریان افتاده‌اند، از بین روند و بدنی سالم‌‌تر برای فرد به ارمغان آورد.

نکته

مهارت در این روش حرف اول را می‌زند. از این رو طب سوزنی باید زیر نظر افراد متخصص در این زمینه انجام گیرد، وگرنه اثری برای رسیدن به وزن ایده‌آل نخواهد داشت.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

15 − نه =