توهین به سپاه توهین به ملت ایران است

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در هفتادوسومین جلسه به‌دنبال اقدام خبیثانه پارلمان اروپا مبنی بر رأی مثبت به متمم پیشنهادی برای شناسایی سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی با لباس مقدس سپاه وارد صحن علنی شدند.

تاریخ انتشار: 13:52 - چهارشنبه 1401/11/5
مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
توهین به سپاه توهین به ملت ایران است

پس از قرائت بیانیه شورای اسلامی شهر اصفهان در محکومیت اقدام پارلمان اروپا، اعضای شورای شهر به نمایندگی، از جمعی از فرماندهان سپاه استان تجلیل کردند. سردار جواد استکی، فرمانده و سردار اصغر عرب‌پور، جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه پاسداران در استان‌های اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری و یــزد و سردار هاشم‌پور، فرمانده لشکر ۱۴  امام‌حسین(ع) میهمانان صحن علنی شورا بودند. سپاه

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه گفت: عزیزان سپاه فرزندان این ملت هستند و هرگونه تهمت و توهین علیه این نهاد، علیه کل ملت ایران است. ما نمایندگان مردم در شورا هیچ فاصله‌ای میان خود و سپاه نمی‌بینیم.

محمد نورصالحی با تبریک حلول ماه رجب، میلاد امام‌محمدباقر(ع) و اعیاد پیش ‌رو اظهار کرد: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان در پیش است و امیدواریم مناسبت‌های این ماه برای همه مسلمانان جهان، به‌ویژه هم‌وطنان و همشهریان پرخیر باشد.

او با بیان اینکه در این جلسه همه اعضای شورا یکپارچه ملبس به لباس مقدس سپاه شدند، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی، دشمن در تلاش برای طراحی توطئه‌هایی علیه ایران بوده است که اخیرا به‌دنبال تصویب پیش‌نویس تهیـه‌شده در خصوص قراردادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی است.

او افزود: دشمن با این ابزار به‌دنبال نشان‌دادن دشمنی خود بوده و علت این اتفاق روشن است. هر توطئه و دسیسه‌ای که دشمن علیه جبهه مقاومت و کشورهای منطقه و ایران داشته، این سپاه بوده که آن را خنثی کرده است.

نورصالحی تصریح کرد: نقشه‌هایی که توسط دشمن طرح‌ریزی شده، کامل بوده است؛ اما با هوشیاری و ادای تکلیف جان‌برکفانه سپاه عزیز همه این نقشه‌ها خنثی شده است. او ادامه داد: افتخار می‌کنیم که عزیزان سپاه به‌عنوان حامی ایران، ایثارگرانی هستند که در هیچ عرصه‌ای، حتی در توطئه‌های اقتصادی نیز ملت ایران را تنها نگذاشتند و ملت ایران همچنین راه تعالی و پیشرفت را ادامه می‌دهد.

اقدامات روانی و دیپلماسی اروپایی‌ها راه به جایی نمی‌برد سپاه

در ادامه ایـن جلسه، جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه پاسداران در استان‌های اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری و یزد با اشاره به تحریم سپاه گفت: افتخار می‌کنیم که مورد خشم و غضب دشمن هستیم و این، نشان‌دهنده این است که وظیفه خود را به‌خوبی انجام داده‌ایم.

سردار اصغر عرب‌پور با اشاره به موفقیت‌های بانوان ایرانی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و… با وجود حفظ حجاب اظهار کرد: آنچه دشمن علیه ایران تبلیغ می‌کرد، ضد نقش مؤثر زن عفیف و موفق ایرانی بود. او با بیان اینکه دشمن به‌دنبال خدشه‌دار کردن امنیت ایران در فتنه اخیر بود، افزود: آن‌ها تصور کردند که کمر نظام جمهوری اسلامی با تحریم‌ها می‌شکند.

اما دیدند که جوانان این کشور به داد مسئولان رسیدند و هرچه را نیاز داشتیم، با توان داخلی خود تهیه کردند. جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه پاسداران در استان‌های اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری و یزد گفت: آن‌ها مردم را به اعتصاب‌ها دعوت کردند تا اقتصاد را از پا درآورند.

در اغتشاش‌های اخیر لبه پیکان علیه مقام معظم رهبری بود؛ زیرا تنها کسی که فتنه‌های دشمن را مدام تأکید می‌کرد، ایشان بودند. او با بیان اینکه از تنگه هرمز به داخل توسط سپاه به‌صورت کامل تحویل گرفته شده است، اظهار کرد: از روزی که سپاه تنگه هرمز را تحویل گرفته، اجازه هیچ‌گونه تحرکی به نیروهای فرامنطقه‌ای نداده است.

 

تجلیل از سبزپوشان سپاه پاسداران در صحن علنی شورای اسلامی شهر - اصفهان زیبا

 

عرب‌پور خاطرنشان کرد: دو بار شناورهای دشمن در آب‌های سرزمینی ما وارد شدند و هر دو بار به محض ورود، آن‌ها توسط سپاه دستگیر شدند؛ همان طور که پهپادهای آن‌ها فوری سرنگون شد. او افزود: دشمن به‌دنبال تست‌کردن این موضوع بود که آیا جمهوری اسلامی جسارت و جرئت به‌کارگیری تجهیزات خود را دارد یا نه.

در هر دو بار ورود آن‌ها به آب‌های سرزمینی سبب شد این جسارت نیروی سپاه نشان داده شود. جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا نیــروی زمینی سپاه پاسداران در استان‌های اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری و یزد تصریح کرد: قدرت ما پهپاد و موشک نیست.

بلکه اراده و توکل ما بر خداست. او افزود: زمانی که صهیونیست‌ها در غرب ساکن شدند، سعی کردند مردم را به مسائل دنیایی مانند موادمخدر و کارهای مهیج سرگرم کنند. این در حالی است که مردم در آن منطقه فوج‌فوج در حال مسلمان‌شدن هستند.

عرب‌پور خاطرنشان کرد: دانشمندان آمریکا پیش‌بینی کرده‌اند که تا ۲۰ سال آینده مردم این کشور صبح با اذان مسلمانان بیدار می‌شوند و به همین علت احساس خطر کرده‌اند. او گفت: ایجاد داعش به این علت بود که مردم از مسلمان‌شدن بترسند.

از رسانه‌های زیادی استفاده کردند تا جنایات داعش را به جهان نشان دهند. می‌خواستند به دنیا بگویند اسلام یعنی تروریست. آن‌ها به‌دنبال تحت فشار قرار دادن مسلمانان غرب بودند. جانشین فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه پاسداران در استان‌های اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری و یزد بیان کرد: حضور سپاه در عراق و لبنان و سوریه نشان داد که مسلمانان دو تفکر دارند.

یک عده، همان وابستگان به غرب و اما یک عده، پیروان نظام شیعی هستند. او اظهار کرد: امروز اذعان دارند که جمهوری اسلامی تا لب دریای مدیترانه آمده است. آن‌ها آینده را ازدست‌رفته می‌بینند. البته ما ادعای امپراتوری نداریم.

عرب‌پور گفت: اسلام در دنیا در حال جایگزینی است. او تصریح کرد: امروز تهدید نظامی علیه نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد و اراده‌ای برای جنگیدن با این نظام نیست؛ بنابراین به این اقدامات روانی و دیپلماسی روی آورده‌اند؛ اما راه به جایی نخواهند برد.

بیش از ۸۰ کشور در فتنه اخیر علیه ایران متحد شدند

در ادامه این جلسه، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه در جنگ ترکیبی اخیر بیش از ۸۰ کشور علیه ایران متحد شدند، گفت: آمریکایی‌ها از همه ابزارها استفاده کردند تا راهبرد مهار یکپارچه که هدف آن ساقط‌کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، به ثمر بنشیند که موفق نشدند.

سردار جواد استکی با حضور در صحن علنی شورای شهر، با بیان اینکه سپاه از بطن این انقلاب است، اظهار کرد: امروز مفتخر هستیم که راه امام‌حسین(ع) در جمهوری اسلامی را ادامه می‌دهیم و در این مسیر ۲۰۰هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

او با اشاره به سند آمریکایی‌ها درباره مهار یکپارچه، افزود: مهار یکپارچه به این معنی است که همه کشورهایی که علیه آمریکا هستند، به‌صورت یکپارچه در حمایت از این کشور متحد شوند. در این سند ۲۸ بار نام ایران ذکر شده است و این عمق خصومت آمریکا در خصوص ایران را نشان می‌دهد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه گفت: دشمن در همه این سال‌ها به‌دنبال توطئه علیه ملت ایران بوده است. جنگ تحمیلی، فتنه‌های مختلف و آشوب‌ها ازجمله این دسیسه‌هاست؛ اما ملت ایران همواره با هوشیاری آن را خنثی کرده است.

او با بیان اینکه اروپا تاکنون دو بار دنیا را درگیر جنگ جهانی کرده است، تصریح کرد: آن‌ها به ایجاد داعش اعتراف کردند؛ اما سپاه تنها نهادی بود که توانست این جرثومه فساد را از بین ببرد. استکی با بیان اینکه دشمن به‌دنبال ترفندهای دیگری بود و در این راه فتنه‌های دیگری ایجاد کرد، گفت: آخرین این اقدامات، فتنه اخیر و آشوب‌های چند ماه گذشته بود.

دشمن تلاش کرد به اغتشاشگران تنفس مصنوعی بدهد؛ اما ملت ایران باز هم در مبارزه با دشمن موفق بود. او با بیان اینکه در جنگ ترکیبی اخیر بیش از ۸۰ کشور علیه ایران متحد شدند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها از همه ابزارها استفاده کردند تا راهبرد مهار یکپارچه که هدف آن ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، به ثمر بنشیند که موفق نشدند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدانیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: بعد از این شکست، آن‌ها به‌دنبال تحریم سپاه هستند. این مسئله جدیدی نیست و تأثیری بر اقدامات سپاه و مأموریت‌های آن که مهم‌ترینش بازدارندگی است، نخواهد داشت. او بیان کرد: در اغتشاش‌های اخیر دیدیم که مردم صف خود را از فتنه‌گران جدا کردند و در کنار سپاه و بسیج و نیروی انتظامی ایستادند.

استکی با تأکید بر اینکه تحریم سپاه هیچ ضمانت اجرایی ندارد و ازلحاظ بین‌المللی نیز بی‌تأثیر است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون همه راهکارها را اجرا کرده اما موفق نبوده است.

او افزود: قطعا اروپایی‌ها دنباله‌رو آمریکایی‌ها هستند؛ اما پشیمان خواهند شد؛ زیرا این اقدام روی منابع آن‌ها تأثیرگذار خواهد بود؛ ولی این حرکت بر قدرت بازدارندگی ما هیچ‌گونه تأثیری نخواهد داشت؛ زیرا ما متکی به خود هستیم. فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدانیروی زمینی سپاه اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی امروز مقتدر و مظلوم است.

امیدواریم با اتحاد و همبستگی موجود مقابل توطئه‌های دشمن بایستیم. استکی ادامه داد: تحریم سپاه در سطح جهان هیچ ارزشی ندارد و آن‌ها نمی‌توانند هیچ ضربه‌ای به اقتدار ایران وارد کنند. او با اشاره به حضور میلیونی مردم در سومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی گفت: حضور مردم در تشییع شهدا و حضور آن‌ها در صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که آن‌ها پیرو این نظام هستند و این برای دشمن بسیار سخت است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

15 − یازده =