دختر نبی (ص)

آیه تطهیر…همان آیه‌ای که پیامبر اکرم (صلی‌الله) هر صبح به وقت نماز، آیه شریفه را تا چند ماه بعد از نزول آن بر درِ خانه شما می‌ایستادند و می‌خواندند. این خانه همان خانه است و اهالی آن همان اهل‌بیت رسول خدا… چرا و چطور این‌طور موردحمله قرار گرفته؟!

تاریخ انتشار: 15:15 - شنبه 1402/09/4
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
دختر نبی (ص)

به گزارش اصفهان زیبا؛ آیه تطهیر…همان آیه‌ای که پیامبر اکرم (صلی‌الله) هر صبح به وقت نماز، آیه شریفه را تا چند ماه بعد از نزول آن بر درِ خانه شما می‌ایستادند و می‌خواندند. این خانه همان خانه است و اهالی آن همان اهل‌بیت رسول خدا… چرا و چطور این‌طور موردحمله قرار گرفته؟!

آنان که می‌دانستند رسول و نبی‌شان چه عزت و احترامی برای دختر گرامی‌اش قائل است. به کدام جرئت نداشته وقاحت به خرج دادند و این‌طور خشم و غضب او را برانگیختند!؟

مگر پیامبر اکرم (ص) نفرموده‌اند: « به یقین، خدا به خشم فاطمه خشم می‌کند و به خشنودی فاطمه خشنود می‌گردد.»

این روایت نهایت عصمت و عالی‌ترین مرتبه تقرب به پروردگار الهی را یادآور می‌شود که خشم و رضایت فاطمه (سلام‌الله) خشم و رضای خداست و این‌چنین بوده است که حضرت رسول، خاتم‌الاوصیا مکرر فرموده است: «هر که فاطمه را بیازارد مرا آزرده و هر که مرا بیازارد خدا را آزرده است.»

هرچقدر ارادت و احترام پیامبر را به دختر بزرگوارشان می‌بینم به یاد تاریخ اسلام می‌افتم. آن زمان که پدری شرم می‌کرد از داشتن فرزند دختر، آن هنگام که دخترکان را زنده‌زنده در خاک دفن می‌کردند.

در آن روزگار و در میان آن آدمیان رسولی از جانب پروردگار برگزیده می‌شود که این‌چنین با احترام و عزت، این‌طور با عشق و مهر و درنهایت با تمام وجود به دخترش احترام می‌گذارد و او را تکریم می‌کند.

پیامبری که دخترش بانوی جهانیان است. بانویی که نه‌فقط به خاطر جایگاه پدر و فرزندی که از برای داشتن جایگاه متعالی نزد پروردگار این‌طور در زمین و آسمان می‌درخشد. تا جایی که برای خانواده او آیه‌های شریفه بسیار نازل شده است.

ای پیامبر(ص) شما رهنمون‌های بسیار داده‌ای ولی جماعتی بعد از شما با اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و خانواده‌تان به بدترین و سخت‌ترین کردارها رفتار کردند… شما را به بزرگی و عظمت خودتان راهی مهیا کنید تا از آنان تبری و دوری بجوییم و با دوستانتان در صلح و آشتی باشیم.

ما حق‌های به‌ناحق غصب شده دختر گرامی‌تان را در طول روزهای تاریخ خوانده‌ایم و می‌دانیم، چطور عده‌ای شقی به‌زور آن حق‌ها را غصب کرده‌اند.

حضرت نبی و پیامبر ما، صدای شما در همه زمان‌ها و مکان‌ها به گوش می‌رسد که فرموده‌اید: «فاطمه پاره تن من است. نه‌فقط پاره تن من بلکه نور چشم من است. میوه قلب من است. روح و جان من است.»

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نه − 3 =