صنایع قدیمی و زیان‌آور در اولویت انتقال به شعاع 50کیلومتری شهر

صد‌و‌سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان درحالی برگزار شد که اعضا توجه به رفع آلایندگی‌ها در کلان‌شهر اصفهان را در تذکرات و نطق‌های خود قرار دادند.

تاریخ انتشار: 13:03 - دوشنبه 1402/09/20
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
صنایع قدیمی و زیان‌آور در اولویت انتقال به شعاع 50کیلومتری شهر

به گزارش اصفهان زیبا؛ صد‌و‌سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان درحالی برگزار شد که اعضا توجه به رفع آلایندگی‌ها در کلان‌شهر اصفهان را در تذکرات و نطق‌های خود قرار دادند؛ چنانکه عباس حاج‌رسولی‌ها یکی از پیش‌کسوتان شورا که در سال‌های گذشته چهره اصفهان صنعتی را دیده است، با نطقی صریح متذکر شد اصفهان تاریخی، تاب آلودگی را ندارد و صنایع قدیمی و زیان‌آور باید در اولویت انتقال در شعاع 50کیلومتری شهر قرار بگیرند.

ابتدای سخنان عباس حاج‌رسولی‌ها در نطق میان‌دستور صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت ایام فاطمیه آغاز شد.

او گفت: در این ایام فضاسازی شهر باید فاطمی باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه گفت: با توجه به گسترش شهر، برخی صنایع باید به شعاع بالای 50 کیلومتر منتقل شوند؛ در این راستا صنایع قدیمی و زیان‌آور در اولویت هستند.

حاج‌رسولی‌ها اشاره‌ای داشت به اصفهانی که در روزهای گذشته با هوای آلوده دست‌به‌گریبان بوده است و در این خصوص گفت: مسئولان باید فکری به حال صنایع کنند. اصفهان شهر تاریخی است و تاب این شرایط را ندارد و رفع علل آلایندگی هوا باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

در ادامه او سخنانش را معطوف کرد به سیستم حمل‌ونقلی در اصفهان و اینکه مدیریت شهری باید در این موضوع تسهیلگری کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حل مشکلات حمل‌ونقلی شامل ایجاد توسعه خطوط اتوبوس تندرو و توجه به توسعه قطار شهری، راه‌اندازی خط دو و کم کردن سر فاصله حرکت قطارهای خط یک، برقی‌کردن اتوبوس و تاکسی، از مهم‌ترین اقداماتی است که در این راستا انجام می‌شود.

اما توسعه فضای سبز نیز از موضوعاتی بود که حاج‌رسولی‌ها درباره آن سخن گفت و خاطرنشان کرد: توسعه و حفظ نگهداری فضای سبز، جاری‌شدن آب در زاینده‌رود به‌صورت دائم و رسیدن آب به تالاب گاوخونی از دیگر اقدامات محیط‌زیستی مهمی است که سبب نجات اصفهان از فرونشست زمین می‌شود.

در ادامه حاج‌رسولی‌ها بر لزوم توجه و احترام به مردم و حل مشکل آن‌ها با این رویکرد که اگر در موردی شبهه پیدا کردید، بین شهرداری و مردم جهت مردم را بگیرید، تأکید کرد و گفت: احترام به کرامت‌های انسانی افراد در مدیریت شهری بسیار مهم است. در شهرداری بیش از 370 خدمت داریم که هرکدام از آن‌ها می‌تواند برای رفع مشکلات مردم ارائه شود.

در این خصوص رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان اشاره‌ای داشت به تأکید آیت‌الله مظاهری بر خدمت به مردم و تصریح کرد: در شورای دوم، خدمت مرحوم پرورش رسیدیم که ایشان هم در مهم‌ترین رهنمود خود خدمت به مردم را بیان کردند. مردم گاهی در مواجهه با مسائل شهری نگران می‌شوند؛ بنابراین وظیفه مسئولان از جمله شهردار این است که به حل مشکلات مردم اهتمام بورزد؛ در همین راستا لایحه غدیر تا غدیر درنظر گرفته شده تا بخشی از مشکلات مردم به‌خصوص مناطق محروم حل شود.

حاج‌رسولی‌ها در ادامه بر لزوم تحقق مدیریت واحد شهری تأکید کرد و گفت: امام خمینی (ره) در ابتدای انقلاب بر اهمیت جایگاه شوراها تأکید کردند، براین اساس دولت نمی‌تواند همه‌جا را اداره کند و هر شهر باید برای خود تصمیم‌گیری کند. دولت برای خروج از بحران‌های اقتصادی و مدیریت تورم‌زا و رکود باید برخی مسئولیت‌هایی که جنبه محلی دارد را به‌صورت آزمایشی به مشهد، اصفهان و تهران واگذار کند، قطعا نتیجه این تصمیم را تا چند سال آینده خواهد دید.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

17 − 10 =