شهرآورد گرم در انتهای پاییز سرد:

نیم‌نگاه سپاهان به صدرنشینی لیگ

استقلال با 24 امتیاز تیم صدرنشین لیگ است و پرسپولیس هم با یک بازی کمتر و 20 امتیاز روی پله چهارم قرار دارد؛ اما سابقه این رقابت نشان می‌دهد که جایگاه دو تیم در جدول آن‌چنان در نتیجه تأثیرگذار نیست و حساسیت مسابقه می‌تواند شرایط را برای هر دو تیم بسیار سخت کند.

تاریخ انتشار: 11:07 - پنجشنبه 1402/09/23
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
نیم‌نگاه سپاهان به صدرنشینی لیگ

به گزارش اصفهان زیبا؛ سه بازی معوقه هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران حساسیتی مضاعف را به هواداران فوتبال هدیه کرده است و رقابت شهرآورد فوتبال تهران در قالب نبرد پرسپولیس با استقلال و تقابل سپاهان با فولاد خوزستان در نقش‌جهان باعث شده پنجشنبه‌ای کاملا فوتبالی در پیش روی هواداران دوآتشه فوتبال ایران باشد.

در اصفهان سپاهان بعد از برد پرگلی که در ابتدای هفته در مقابل مس رفسنجان کسب کرد، برای دومین بازی متوالی از ساعت 15:00 امروز در خانه خودش میزبان خواهد بود و شاگردان مورایس باید به دیدار تیم هم‌خانواده یعنی فولاد خوزستان بروند.

این مسابقه می‌تواند علاوه بر بحث امتیازی از یک جهت دیگر هم برای سپاهان مهم باشد و اگر دو ساعت قبل از بازی سپاهان نتیجه بازی شهرآورد تهران به سود پرسپولیس تمام شود، سپاهان می‌تواند با شکست فولاد و گرفتن سه امتیاز و استفاده از تفاضل گل بهتر دوباره خودش را به صدر جدول لیگ برساند که این موضوع برای تیمی که در این فصل قربانی کسر چهار امتیاز شد، بسیار مهم و ارزشمند خواهد بود.

البته این صدرنشینی وابستگی مستقیم با شکست استقلال دارد وگرنه سپاهان باید یک هفته دیگر هم صبر کند. فولاد هم در بازی قبلی خودش که حواشی بسیار زیادی به همراه داشت، در اهواز موفق به گرفتن تساوی از استقلال شد؛ اما شرایط استادیوم نقش‌جهان و فضایی که هواداران سپاهان ایجاد می‌کنند بسیار متفاوت است و انگیزه سپاهان برای گرفتن سه امتیاز می‌تواند کمک زیادی به این تیم داشته باشد.

مورایس سرمربی پرتغالی سپاهان در آستانه سال نو میلادی می‌داند که تنها راه موفقیت در لیگ امسال از‌دست‌ندادن امتیازات بازی‌های خانگی است و سپاهان در نبردی تمام فولادی پنجشنبه‌ای شیرین را برای هوادارانش رقم خواهد زد.

دربی خارجی‌ها

امروز از ساعت 15:30 پرسپولیس در استادیوم آزادی میزبان استقلال خواهد بود تا دو تیم پرطرفدار پایتخت برای مرتبه 102 در برابر یکدیگر قرار بگیرند.

در حال حاضر استقلال با 24 امتیاز تیم صدرنشین لیگ است و پرسپولیس هم با یک بازی کمتر و 20 امتیاز روی پله چهارم قرار دارد؛ اما سابقه این رقابت نشان می‌دهد که جایگاه دو تیم در جدول آن‌چنان در نتیجه تأثیرگذار نیست و حساسیت مسابقه می‌تواند شرایط را برای هر دو تیم بسیار سخت کند.

تیم پرسپولیس «گئورگی گولسیانی» و «وحدت حنانوف» را در اختیار دارد و از مهره‌های کلیدی این تیم محسوب می‌شوند و «نبیل باهویی» هم سومین خارجی حاضر در لیست یحیی گل‌محمدی است. این مهاجم سوئدی در آخرین دیدار پرسپولیس مقابل هوادار به میدان رفت؛ اما موفق به گلزنی نشد.

گولسیانی در این فصل لیگ برتر پنج بازی به‌عنوان بازیکن ثابت و سه بازی به‌عنوان یار جانشین وارد زمین شده است. این بازیکن پس از مصدومیت «پورعلی گنجی» فرصت حضور در ترکیب ثابت پرسپولیس را کسب کرد و موفق شد دو گل برای تیمش به ثمر برساند.

او درمجموع ۴۶۰ دقیقه برای سرخ‌پوشان در لیگ بیست‌وسوم به میدان رفته است. این بازیکن گرجستانی در دربی ۹۹ که با تساوی ۲ به ۲ به پایان رسید موفق شد یکی از گل‌های پرسپولیس را به ثمر برساند و خود را به‌عنوان یکی از خارجی‌های گلزن در دربی‌ها معرفی کند.

کوین یامگا و گوستاوو بلانکو هم دو بازیکن خارجی استقلال در لیگ بیست‌و‌سوم هستند. کوین یامگا در این فصل در هر یازده مسابقه تیم استقلال به میدان رفته است که ۱۰ بار به‌صورت ثابت و یک‌بار به‌صورت جانشین بوده است.

مجموع دقایق بازی یامگا تا اینجای فصل ۸۷۵ دقیقه بوده است. این بازیکن فرانسوی در این فصل دو گل برای استقلال زده است.

بانوان تماشاگر دربی می‌شوند

در شرایطی که پیش‌تر شایعاتی وجود داشت که با توجه به وضعیت سکوهای ورزشگاه آزادی برای جایگاه مخصوص بانوان، بازی رفت دربی بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر نیز احتمالا بدون حضور تماشاگران بانو برگزار خواهد شد، اما طبق روال بازی‌های قبلی، جایگاهی مخصوص به بانوان اختصاص داده شد و این برای اولین بار است که دربی با حضور هواداران بانوی استقلال و پرسپولیس برگزار خواهد شد.

با این وجود با توجه به محدودیت در تعداد بلیت انتظار می‌رود ظرفیت این جایگاه زودتر از سایر نقاط استادیوم پر شود. گفتنی است ۴۶ هزار بلیت برای این دیدار به فروش می‌رسد که از بین آن سه‌هزار بلیت به بانوان تعلق خواهد گرفت.

بازی رفت فصل قبل دو تیم در لیگ برتر که با نتیجه دو بر دو تمام شد بدون تماشاگر برگزار شد و در بازی برگشت لیگ هم که پرسپولیس با تک‌گل عیسی آل‌کثیر برنده شد، امکان حضور بانوان در ورزشگاه مهیا نشد.

گفتنی است در سامانه بلیت‌فروشی دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران، جایگاه بانوان هوادار استقلال در طبقه دوم ضلع جنوبی و جایگاه بانوان هوادار پرسپولیس در طبقه دوم ضلع شمالی ورزشگاه آزادی است که قیمت خرید هر بلیت هم ۷۰ هزار تومان تعیین شده و زنان هوادار دو تیم از پارکینگ شماره ۲ واقع در ضلع غربی باید وارد ورزشگاه شوند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

7 + نوزده =