سپاهان قهرمانی نیم‌فصل و قرعه شانس را می‌خواهد

پنجشنبه سرنوشت‌ساز پیش روی طلایی‌پوشان

پنجشنبه (هفتم دی) را می‌توان به‌عنوان یک روز تاریخی و سرنوشت‌ساز در کارنامه فوتبال سپاهان به ثبت رساند؛ چراکه امروز هم در جریان رقابت‌های لیگ برتر و هم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا سپاهان می‌تواند شروعی دوباره برای رسیدن به موفقیت را تجربه کند.

تاریخ انتشار: 09:53 - پنجشنبه 1402/10/7
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
پنجشنبه سرنوشت‌ساز پیش روی طلایی‌پوشان

به گزارش اصفهان زیبا؛ پنجشنبه (هفتم دی) را می‌توان به‌عنوان یک روز تاریخی و سرنوشت‌ساز در کارنامه فوتبال سپاهان به ثبت رساند؛ چراکه امروز هم در جریان رقابت‌های لیگ برتر و هم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا سپاهان می‌تواند شروعی دوباره برای رسیدن به موفقیت را تجربه کند.

باوجوداینکه تا قبل از اعلام رسمی حکم کمیته استیناف مبنی بر بازگشت چهار امتیاز به سپاهان، شاگردان مورایس شانس بردن بازی و صدرنشینی در لیگ را داشتند، این اتفاق عصر روز سه‌شنبه به‌صورت خودکار انجام شد و سپاهان که در جدول دو امتیاز از استقلال کمتر داشت، امروز با همان یک بازی کمتر نسبت به رقیب خودش دو امتیاز بیشتر از آبی‌ها دارد و این یعنی اگر نماینده فوتبال اصفهان بتواند امروز گل‌گهر را در خانه خودش شکست دهد، با توجه به اختلاف پنج‌امتیازی، شانس قهرمانی در رقابت‌های نیم‌فصل را پیدا خواهد کرد.

اما بازی امروز در شرایطی از ساعت 15 در شهر سیرجان آغاز می‌شود که سپاهان در آخرین بازی لیگ برتری خودش درگیر اتفاق‌های عجیبی شد که درنهایت باخت یک بر صفر اصفهانی‌ها در مقابل آلومینیوم اراک را رقم زد و البته سه اخراجی روی دست این تیم گذاشت تا مورایس امروز نتواند از رضا اسدی، محمد کریمی و برایان دابو به‌عنوان بازیکنان اصلی ترکیب خودش استفاده کند؛ البته مصدومیت بدموقع رامین رضاییان هم مشکل دیگری است که کار را برای سپاهان سخت کرده و تیم مورایس با چهار غایب مهم بازی امروز خودش را برگزار می‌کند.

نکته مهم اینجاست که شرایط، به این بدی هم نیست و بازگشت میلاد زکی‌پور و محمد قربانی به ترکیب اصلی می‌تواند جای خالی ستاره‌های سپاهان را پر کند. در طرف مقابل، گل‌گهر با سرمربی یونانی خودش در هفته گذشته استقلال را متوقف کرد و بدون شک امروز حریفی سرسخت در راه قهرمانی نیم‌فصل سپاهان خواهد بود.

کادر فنی گل‌گهر در مصاف با استقلال با غیبت چند بازیکن کلیدی خود ازجمله فرناندوتورس، عاشوری و تیکدری روبه‌رو بود که با بازگشت این بازیکنان حالا سرمربی یونانی این تیم دست بازتری برای انتخاب ترکیب اصلی و تاکتیک‌های مدنظر خودش مقابل سپاهانی دارد که نسبت به بازی‌های قبلی به دلیل غیبت پنج بازیکن برای انتخاب ترکیب اصلی شاید دستان بسته‌تری داشته باشد.

در انتظار قرعه شانس

اما بازی با گل‌گهر تنها اتفاق مهم فوتبالی برای سپاهانی‌ها نیست و انجام مراسم قرعه‌کشی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا پیش از بازی سپاهان در خانه گل‌گهر خودش می‌تواند داستان جدیدی را در مقابل طلایی‌پوشان اصفهانی قرار دهد.

بر اساس برنامه اعلام‌شده کنفدراسیون فوتبال آسیا، امروز تکلیف 16 تیم غرب و شرق آسیا در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا مشخص می‌شود و شاگردان مورایس که در مرحله گروهی بعد از الاتحاد عربستان به‌عنوان یکی از بهترین تیم‌های دوم راهی مرحله حذفی شدند، امروز حریف بعدی خودشان را خواهند شناخت و طرفداران این تیم امیدوارند قرعه روی خوشی به نماینده فوتبال ایران نشان دهد.

العین (امارات)، نسف (ازبکستان)، الاتحاد، الهلال و النصر (عربستان سعودی) پنج تیمی هستند که در مرحله گروهی صدرنشین شده بودند و شانس قرارگرفتن در گلدان اول منطقه غرب را دارند. گلدان دوم شامل تیم‌های دوم، یعنی نوف‌باخور (ازبکستان)، سپاهان (ایران) و الفیحا (عربستان سعودی) است.

در منطقه شرق در گلدان اول بانکوک یونایتد (تایلند)، یوکوهاما مارینوس (ژاپن)، ونتفورت کوفو (ژاپن)، کاوازاکی فرونتاله (ژاپن) و پوهانگ استیلرز (کره) قرار دارند؛ گلدان دوم نیز شامل شاندونگ تایشان (چین)، چونبوک هیوندای موتورز (کره) و اولسان هیوندای (کره) خواهد بود.

قبل از اعلام AFC خیلی از هواداران فوتبال تصور می‌کردند با توجه به برابرنبودن تعداد تیم‌های اول و دوم صعودکننده، بدترین تیم صدرنشین به گلدان دوم سقوط می‌کرد و طبق این قاعده امکان تقابل سپاهان با نسف قارشی ازبکستان به‌عنوان ضعیف‌ترین صدرنشین وجود نداشت؛ اما حالا همه‌چیز شانسی و طبق قرعه بین تیم‌های حاضر در مرحله حذفی پیش می‌رود تا شانس قرعه آسان‌تر برای سپاهان ایران نیز وجود داشته باشد؛ بنابراین قبل از قرعه‌کشی برای هر منطقه، یک تیم به‌طور تصادفی از گلدان اول کشیده می‌شود و در گلدان دوم قرار می‌گیرد تا تعداد گوی‌ها در هر گلدان یکسان باشد.

قرعه‌کشی از منطقه غرب شروع می‌شود و جالب اینکه طبق این روش، تیم‌های قدرتمند النصر و الهلال نیز که مقتدرانه صعود کرده بودند، ممکن است به گلدان دوم فرستاده شوند و قرعه‌های سختی نصیبشان شود.

شش سپاهانی محروم شدند!

در ساعات پایانی دیشب (چهارشنبه) کمیته انضباطی اعلام کرد که شش بازیکن سپاهان تا زمان اصلاح قرارداد اجازه همراهی تیمشان را نخواهندداشت.
این حکم بعد از آن صادر می‌شود که کمیته استیناف دفاعیات سپاهان درباره مسئله مالیات و حق فسخ را پذیرفت؛ اما در سه مورد «قرارداد دلاری، افزایش دستمزد و پرداخت هزینه کارگزاری» استدلال سپاهان را مورد پذیرش قرار نداد.

این بازیکنان پیام نیازمند، رضا شکاری، رضا اسدی، هادی محمدی، کاوه رضایی و احسان پهلوان هستند و مورایس در کنفرانس دیشب به‌شدت به این موضوع معترض بود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

1 + سیزده =