خط پایان سپاهان بر روی حواشی

ایستگاه آخر با شانس قهرمانی نیم‌فصل

از روز نوزدهم مرداد امسال که تیم فوتبال سپاهان کار خودش در رقابت‌های نیم‌فصل اول لیگ برتر را با برتری سه بر یک در مقابل تراکتور آغاز کرد، تا امروز نزدیک به پنج ماه گذشته است و طلایی‌پوشان فوتبال اصفهان این فرصت را دارند تا عصر امروز با برتری یا حتی تساوی در خانه شمس آذر قزوین پایانی خوش را برای این نیم‌فصل جنجالی و پرحاشیه رقم بزنند.

تاریخ انتشار: 10:06 - دوشنبه 1402/10/11
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایستگاه آخر با شانس قهرمانی نیم‌فصل

به گزارش اصفهان زیبا؛ از روز نوزدهم مرداد امسال که تیم فوتبال سپاهان کار خودش در رقابت‌های نیم‌فصل اول لیگ برتر را با برتری سه بر یک در مقابل تراکتور آغاز کرد، تا امروز نزدیک به پنج ماه گذشته است و طلایی‌پوشان فوتبال اصفهان این فرصت را دارند تا عصر امروز با برتری یا حتی تساوی در خانه شمس آذر قزوین پایانی خوش را برای این نیم‌فصل جنجالی و پرحاشیه رقم بزنند.

سپاهان که بیست‌و‌سومین دوره حضور خودش در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران را تجربه می‌کند، روزهایی عجیب‌غریب و بی‌سابقه را پشت سر گذاشته و حواشی مختلفی که چه در درون زمین و چه در بیرون از زمین برای نماینده فوتبال اصفهان به وجود آمد باعث شد تا این تیم امروز درگیر مشکلاتی شده باشد که شاید در ابتدای فصل برای هیچ‌کس قابل‌تصور نبود.

از کسر 4 امتیاز تا بازگرداندن این امتیازات گرفته شده تا موضوع سقف قرارداد و مشکل ثبت قرارداد بازیکنان و مشکلات این تیم در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا همه موضوعاتی بوده که شرایط را برای مورایس و تیمش بسیار سخت کرده ولی بااین‌حال سپاهان در ابتدای فصل آن‌قدر خوب نتیجه گرفته است که امروز بتواند شانس قهرمانی در نیم‌فصل را هم پیدا کند.

البته بنا بر قاعده موجود قهرمانی نیم‌فصل از لحاظ جایگاه و قهرمانی شاید ارزش آن‌چنانی نداشته باشد و درنهایت جام را در آخر فصل تحویل تیم قهرمان می‌دهند؛ ولی بااین‌حال برای تیمی که ماه‌هاست درگیر حاشیه و دردسر بوده همین قهرمانی نصفه‌نیمه می‌تواند ازلحاظ انگیزشی و روحی برای بازیکنان، کادر فنی و هواداران بسیار مهم باشد.

سپاهان به دنبال مجوز محرومان

اما سپاهان در شرایطی به قزوین سفر کرده که در دو بازی گذشته خودش در برابر آلومینیوم و گل گهر 6 امتیاز کامل را از دست داده و این موضوع کادر فنی و بازیکنان را به‌شدت تحت‌فشار قرار داده است ولی بااین‌حال زندگی برای سپاهان ادامه دارد و این تیم باید امروز تکلیف خودش در نیم‌فصل اول لیگ را مشخص کند.

دیروز یکشنبه مدیران سپاهان همه تلاش خودشان را انجام دادند تا بتوانند مجوز بازی شش بازیکن خودشان را از فدراسیون فوتبال دریافت کنند تا مورایس با وجود غیبت رامین رضاییان بتواند با ترکیب کاملی به دیدار شمس آذر برود.

هفته گذشته پس از اینکه کمیته استیناف به بازگشت ۴ امتیاز کسرشده سپاهان رأی داد، کمیته انضباطی شش بازیکن این تیم را که قراردادی بالاتر از سقف داشتند تا زمان اصلاح قرارداد از بازی منع کرد و بسیاری از ستاره‌های این تیم در بازی با گل‌گهر غایب بودند.

پیام نیازمند، رضا اسدی، رضا شکاری، هادی محمدی، کاوه رضایی و احسان پهلوان شش بازیکنی هستند که سپاهان باید برای دریافت مجوز بازی آن‌ها، قراردادشان را تغییر می‌داد.

اما روز یکشنبه خبر رسید باشگاه سپاهان تصمیم جدیدی گرفته و در جهت آزاد کردن بخشی از سقف بودجه این باشگاه سه تا از شش بازیکن ذکرشده را می‌فروشد.

طبق نامه باشگاه سپاهان و نظر ژوزه مورایس، آن‌ها مجوز بازی پیام نیازمند، رضا اسدی و رضا شکاری را می‌خواهند و بنابراین احسان پهلوان، هادی محمدی و کاوه رضایی باید از این تیم جدا شوند.

منصور قنبرزاده در این خصوص عنوان کرد: با توجه به مکاتبه مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره حکم کمیته انضباطی که توسط کمیته استیناف تأییدشده، شش بازیکن سپاهان باید اصلاح قرارداد انجام دهند.

او افزود: بر اساس و با توجه به نامه جدید باشگاه سپاهان، درخواست این باشگاه مبنی بر ترخیص نام سه بازیکن از فهرست شش‌نفره مذکور، به کمیته انضباطی ارسال شد.

بنابراین سپاهان در نقل و انتقالات زمستانی سه ستاره خود را برای ایجاد تعادل در قراردادها خواهد فروخت و باید دید مبلغ رضایت‌نامه آن‌ها چقدر است و کدام باشگاه‌ها خواهان جذب کاوه رضایی، احسان پهلوان و هادی محمدی هستند.

اتحاد سرخابی‌ها

سپاهان رقیب اصلی دو تیم استقلال و پرسپولیس در صدر جدول لیگ است و همین موضوع حساسیت بازی‌های سپاهان برای هواداران سرخابی را هم بالا برده است.

شاگردان سعید دقیقی پیش از دیدار مقابل پرسپولیس با هشت هفته شکست‌ناپذیری روند خوبی را در لیگ دنبال می‌کردند و در شرایطی مقابل شاگردان یحیی گل محمدی شکست خوردند که نمایش فنی و عملکرد این تیم بار دیگر موردتوجه اهالی فوتبال و کارشناسان قرار گرفت.

اما هواداران قزوینی دو تیم استقلال و پرسپولیس در قزوین با توجه به شرایط حساس جدول در پایان نیم‌فصل برنامه‌ریزی کرده‌اند و با تشکیل کمپین‌هایی به دنبال همراه کردن دیگر هواداران در روز جدال با سپاهان برای حمایت از شمس آذر هستند

البته هواداران سپاهان هم طبق روال بازی‌های گذشته تیمشان را در بازی‌های خارج از خانه تنها نخواهند گذاشت و این موضوع باعث می‌شود رقابت دو تیم بسیار جذاب و حساس دنبال شود.

شمس آذر قبل از این در خانه خودش به دیگر نماینده فوتبال اصفهان یعنی ذوب‌آهن باخته و سپاهان می‌تواند دومین شکست قزوینی‌ها در مقابل فوتبال اصفهان را رقم بزند.

ولی بااین‌حال شکی نیست که برتری سپاهان در خانه شمس آذر می‌تواند نیم‌فصل پرحاشیه سپاهان را با خاطره‌ای خوش به پایان برساند و تیم را با روحیه‌ای خوب راهی تعطیلات کند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

18 − یک =