قطر؛ کشور استادیوم‌ها

تیم ملی فوتبال فلسطین پنجشنبه‌شب در شرایطی دومین دیدار خودش در مرحله گروهی را در برابر امارات برگزار کرد که نکته جالب این مسابقه حضور متفاوت هواداران کشورهای مختلف برای حمایت از فلسطین در مقابل امارات بود.

تاریخ انتشار: 10:17 - شنبه 1402/10/30
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
قطر؛ کشور استادیوم‌ها

به گزارش اصفهان زیبا؛ تیم ملی فوتبال فلسطین پنجشنبه‌شب در شرایطی دومین دیدار خودش در مرحله گروهی را در برابر امارات برگزار کرد که نکته جالب این مسابقه حضور متفاوت هواداران کشورهای مختلف برای حمایت از فلسطین در مقابل امارات بود.

تماشاگران کشورهای مختلفی مثل ایران، قطر، اردن و سوریه با پرچم‌های کشور خودشان برای حمایت از فلسطین در مقابل امارات خودشان را به ورزشگاه رسانند و این موضوع صحنه‌های بسیار زیبایی را بر روی سکوها به وجود آورده بود.

مترو قطر قفل شد

قطر به‌عنوان میزبان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا توانست با شکست یک بر صفر تاجیکستان صعود خودش به مرحله بعدی این رقابت‌ها را قطعی کند.

نکته مهم بازی قطر در برابر تاجیکستان این بود که به‌واسطه حضور گسترده تماشاگران قطری برای رسیدن به استادیوم البیت، محل بازی تیمشان در مقابل تاجیکستان، برای اولین بار در این چند روز اخیر خط مترو منتهی به استادیوم البیت بسیار پرترافیک و شلوغ شده بود و قطری‌ها برای ساعاتی حال و هوای مردم تهران را به هنگام استفاده از مترو درک کردند.

هزینه ۲۸هزارتومانی مترو هزینه استفاده از یک بار سفر مترو در کشور قطر دو ریال معادل ۲۸ هزار تومان ایران است و هواداران ایرانی با تهیه بلیت‌های روزانه و یا بلیت‌های دارای شارژ می‌توانند از این خطوط تندرو و قطارهای شیک استفاده ببرند.

در واگن‌های مترو کشور قطر سه قسمت مشخص برای مردم تعیین‌شده که تعدادی از واگن‌ها متعلق به استفاده عادی است.

از چند واگن برای خانواده‌ها درنظر گرفته شده و یک واگن هم با عنوان طلایی و دکوری متفاوت نسبت به بقیه واگن‌ها برای آن‌هایی است که می‌خواهند از امکانات بیشتری استفاده کنند.

نکته جالب در برنامه‌ریزی afc این است که در روزهای برگزاری مسابقات تعدادی از داوطلبان آموزش‌دیده که لباس‌های متحدالشکلی بر تن دارند، همه هواداران فوتبال را به طور مستقیم به سمت استادیوم‌های ورزشی هدایت می‌کنند و آن‌هایی که برای اولین بار راهی کشور قطر شده باشند به‌راحتی می‌توانند با این مدل برنامه‌ریزی خودشان را به استادیوم برسانند.

قطری‌ها برای استفاده بهتر مردم از مترو همه جوانب را در نظر گرفته‌اند و علاوه بر وجود اینترنت رایگان در ایستگاه‌های مترو می‌توان کدهای تصویری را هم در داخل واگن‌ها دید که توریست‌ها را نسبت به اماکن دیدنی و تفریحی قطر جذب می‌کنند.

مهاجران کشور قطر

کارگران خدماتی و کارکنان مترو اکثرا از کشورهای مختلفی هستند که برای کار و کسب درآمد به کشور قطر سفر کردند و کمتر می‌توان مردم قطر را در سیستم بازار و خریدوفروش دید. ملیت‌هایی از کشورهایی همچون کنیا، بنگلادش، هندوستان، نپال و کشورهای کوچک شرق آسیا که همگی به زبان انگلیسی تسلط دارند، با رویی خوش توریست‌ها را راهنمایی می‌کنند. مهم‌ترین نکته‌ای که در برگزاری بازی‌های جام ملت‌های آسیا به چشم می‌آید استادیوم‌های شیک با طراحی‌های بسیار متفاوت است که هرکدام سبکی خاص برای خودشان دارند و در قیاس با استادیوم‌های ایران می‌توان پی برد که چرا قطری‌ها امکان میزبانی در مسابقات مهمی مثل جام جهانی را پیدا می‌کنند. سبک خاص نورپردازی و طراحی بیرون بازار گرفتن عکس‌های یادگاری را داغ کرده است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سه − 1 =