رکورد تماشاگران جام ملت‌ها شکسته شد

قطری‌ها برای حضور هواداران پرتعداد کشورهای مختلف و بازتاب خبری آن برنامه‌ریزی‌های بسیار زیادی انجام داده‌اند و از طرف دیگر نوع گروه‌بندی و حضور پرتعداد تیم‌های عربی عاملی شده تا استقبال مناسبی از مسابقات فوتبال جام ملت‌های قطر انجام بگیرد.

تاریخ انتشار: 11:13 - چهارشنبه 1402/11/11
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
رکورد تماشاگران جام ملت‌ها شکسته شد

به گزارش اصفهان زیبا؛ قطری‌ها برای حضور هواداران پرتعداد کشورهای مختلف و بازتاب خبری آن برنامه‌ریزی‌های بسیار زیادی انجام داده‌اند و از طرف دیگر نوع گروه‌بندی و حضور پرتعداد تیم‌های عربی عاملی شده تا استقبال مناسبی از مسابقات فوتبال جام ملت‌های قطر انجام بگیرد.

دوشنبه‌شب ورزشگاه البیت در شرایطی میزبان بازی قطر و فلسطین بود که در جریان برگزاری این مسابقه حساس، روی صفحه نمایشگر ورزشگاه البیت یک عدد هفت‌رقمی به نمایش درآمد و در توضیح این عدد این جمله درج شد: «رکورد تماشاگران در تمامی ادوار شکسته شد.»

این یعنی از زمان آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در قطر تا دیدار امروز قطر و فلسطین، در مجموع یک میلیون و 68هزار و ۵۸۷ تماشاگر برای تماشای بازی‌های جام ملت‌ها به استادیوم آمده‌اند و این بیشترین آمار حضور تماشاگران در بازی‌های جام ملت‌های آسیا از ابتدای برگزاری این تورنمنت تا به امروز است و از این نظر رکوردی تاریخی ثبت شده است.

البته این آمار فقط تا بازی قطر و فلسطین به‌حساب آمده بود و دیروز سه‌شنبه هم دو مسابقه پرتماشگر دیگر برگزار شد تا آمار افزایش پیدا کند؛این درحالی است که هنوز بازی‌های زیادی تا پایان جام باقی است و چهار بازی دیگر از مرحله یک‌هشتم نهایی و تمام بازی‌های دور یک‌چهارم پایانی، نیمه‌نهایی و فینال هم باقی است و قطعا این رکورد با حساس‌ترشدن بازی‌ها، افزایش پیدا خواهد کرد.

ایران آماده پیروزی

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی امشب از ساعت19:30 به‌وقت ایران در استادیوم عبدالله بن خلیفه به دیدار سوریه می‌رود که در مورد انتخاب این استادیوم حواشی زیادی وجود داشته است. در این دو روز اخیر و با حساس‌ترشدن بازی‌ها هواداران بیشتری از کشورمان راهی قطر شده‌اند تا از تیم ملی حمایت کنند و البته سوری‌ها هم حضوری پرتعداد در کشور قطر دارند و بدون شک این موضوع بازی ایران و سوریه را جذاب خواهد کرد.این بازی در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه که در خیابان الدحیل ساخته شده و مربوط به همین باشگاه است، برگزار می‌شود.

این استادیوم با گنجایش ۱۰هزار نفر، کوچک‌ترین ورزشگاه میزبان جام ملت‌هاست و با این شرایط هواداران پرشور ایرانی و سوری به‌راحتی آن را پر می‌کنند؛ اما نکته قابل‌توجه این است که شاید بسیاری از هواداران دو تیم نتوانند وارد ورزشگاه شوند.

ساخت ورزشگاه عبدالله بن خلیفه در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و در ۱۵ فوریه ۲۰۱۳ به پایان رسید. یک سالن ورزشی بزرگ و چندمنظوره، یک استخر، یک سالن بدن‌سازی مجهز و پنج زمین تمرینی در اطراف استادیوم الدحیل دیده می‌شود.این ورزشگاه کوچک در مرحله گروهی میزبان شش بازی بود. فقط بازی ویتنام در مقابل اندونزی بیشتر از هفت‌هزار تماشاگر را به خودش دید و دیدار ایران و سوریه آخرین مسابقه‌ای است که در این جام از آن میزبانی می‌کند.

احتمال تغییر استادیوم فینال قطری ها با برتری در مقابل فلسطین به جمع هشت تیم پایانی راه پیدا کردند و در مرحله بعد به دیدار برنده بازی روز گذشته ازبکستان و تایلند می‌رود. در ادامه قطر ممکن است در مرحله نیمه‌نهایی به حریفانی مثل ایران و یا ژاپن و حتی بحرین هم برسد تا شانس صعود به فینال را پیدا کند. به همین خاطر برنامه‌ریزی‌شده تا در صورت رسیدن قطر به بازی فینال این مسابقه در ورزشگاه لوسیل با گنجایش حدود ۹۰ هزار تماشاگر برگزار شود؛ اما از روز دوشنبه شایعاتی در فضای رسانه‌ای قطر شنیده می‌شد مبنی بر اینکه اگر قطر به فینال نرسد به دلیل پرنشدن احتمالی استادیوم لوسیل ممکن است بازی فینال به ورزشگاه البیت منتقل شود که ظرفیتی در حدود ۷۰ هزار نفر دارد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

9 − هفت =