اختصاص ظرفیت بیشتر برای اهالی رسانه

نشست خبری چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان روز گذشته در مجتمع مطبوعاتی با حضور عوامل اجرایی این جشنواره برگزار شد.

تاریخ انتشار: 09:36 - یکشنبه 1402/11/15
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
اختصاص ظرفیت بیشتر برای اهالی رسانه

به گزارش اصفهان زیبا؛ نشست خبری چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان روز گذشته در مجتمع مطبوعاتی با حضور عوامل اجرایی این جشنواره برگزار شد.

معتبرترین جشنواره کشور

در این مراسم سید مهدی سیدین‌نیا، مدیر جدید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در اولین دیدارش با اهالی رسانه اصفهان گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم فجر یکی از جشنواره‌های پرظرفیت کشور با ویژگی‌های خاص خود است.

در کل کشور، کمتر جشنواره‌ای تا این اندازه تداوم‌یافته و چشم‌انتظاری مخاطبان را به دنبال داشته و جریان‌ساز در حوزه خاصی بوده است. این جشنواره ازلحاظ تداوم و افتخارآفرینی معتبرترین جشنواره کشور بوده است. جشنواره فیلم فجر اصول یک جشنواره را رعایت کرده و به همین دلیل، اثری که بتواند به این مرحله راه یابد و موفق به دریافت جایزه شود، افتخاری برای عوامل آن اثر است.

سیدین‌نیا با اشاره به اینکه امسال برای چهاردهمین بار است که جشنواره در استان‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد: تاکنون از میان 22 فیلمی که به بخش سودای سیمرغ راه یافته‌اند، 16 فیلم به‌صورت قطعی در اصفهان اکران می‌شود. بخشی از اکران فیلم در اصفهان مربوط به موافقت تهیه‌کننده است و عوامل ارشاد اصفهان در حال مذاکره هستند تا باقی فیلم‌ها به اصفهان راه یابند.

او در خصوص زمان‌بندی اکران فیلم‌ها توضیح‌های بیشتری ارائه کرد و افزود: از 16 تا 23 بهمن در سینماهای ساحل و سپاهان و فلسطین ویژه هنرمندان و اهالی رسانه فیلم‌ها از ساعت 16 تا 22 به نمایش درمی‌آید. اگر با مذاکره عوامل جشنواره به تعداد فیلم‌ها افزوده شد، به سانس‌ها نیز افزوده شده و اکران فیلم‌ها از ساعت 14 آغاز خواهد شد؛ دوازده فیلم نیز در بخش نگاه نو اکران می‌شود و درمجموع، اکران 33 فیلم در اصفهان تا این لحظه قطعی است.

اختصاص صندلی‌های بیشتر برای اهالی رسانه

در ادامه رضا دهقانی، معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان و دبیر اجرایی جشنواره فیلم فجر بیان کرد: اداره ارشاد استان اصفهان همچون سال گذشته می‌کوشد تا تعداد بیشتری از فیلم‌های بخش سودای سیمرغ و نگاه نو را در اصفهان اکران کند و در همین خصوص، در حال رایزنی هستیم.

امسال اتحادیه تهیه‌کنندگان در اختصاص فیلم‌ها به استان‌ها دخیل نیست؛ بااین‌حال، در سازمان سینمایی کارگروه‌های مستقلی تشکیل‌شده است و با آن‌ها در حال رایزنی برای اکران همه فیلم‌ها هستیم.

او در خصوص انتقال سینمای ویژه هنرمندان و اهالی رسانه به سینما فلسطین گفت: امسال به ظرفیت سالن ویژه هنرمندان و رسانه‌ها صد صندلی اضافه کردیم.

دهقانی درباره بخش جنبی چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: برای بخش جنبی هفت کارگاه آموزشی پیش‌بینی‌شده است که روزانه ساعت 12:30 ظهر در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

برای این بخش، استادان برجسته‌ای در حوزه سینما دعوت شده‌اند و تمرکز این کارگاه‌ها بر حوزه اقتصاد سینما و فروش آثار و سینمای مردمی است.

افزایش دوبرابری فیلم‌های بخش جنبی

دبیر اجرایی این دوره از جشنواره، دیگر برنامه جنبی را اکران تولیدهای هنرمندان اصفهانی عنوان کرد و افزود: امسال همچون سال گذشته در بخش جنبی جشنواره شاهد اکران تولیدهای استانی خواهیم بود. از میان تولیدهای فیلم‌سازان اصفهانی که در یک سال گذشته تولید اثر کردند و آثار خود را در فراخوان به دبیرخانه فرستادند، شانزده اثر انتخاب شد که شامل چهار فیلم بلند داستانی و مستند بوده و مابقی فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند است. این آمار نشان‌دهنده افزایش دوبرابری نسبت به سال گذشته است. این آثار پیش از اکران‌های رسمی جشنواره، در سالن سینما فلسطین به نمایش گذاشته می‌شوند.

رضا دهقانی با اشاره به اینکه مهمان ویژه اختتامیه دکتر محمد خزایی، رئیس سازمان سینمایی است، جزئیات مراسم افتتاحیه را به این صورت بیان کرد: افتتاحیه معنوی این جشنواره ساعت 10:30 صبح دوشنبه با ادای احترام به هفت شهید انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و بعد از آن، افتتاحیه رسمی در فرهنگ‌سرای پایداری، این دوره به‌صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کند.

او با اشاره به برنامه‌های ویژه اختتامیه گفت: در اختتامیه این دوره 25 نفر از فعالان حوزه سینما تقدیر می‌شوند و برای سه پیش‌کسوت سینمایی استان بزرگداشتی گرفته می‌شود. اتفاق جدید امسال نیز تشکیل کمیته پیش‌کسوتان جشنواره است که موظف است سینماگرانی را شناسایی کند که خانه‌نشین شده‌اند و برای انتقالشان به سالن‌های سینما و تماشای فیلم‌ها برنامه‌ریزی شده است.

تست بازیگری در گذر فرهنگی چهارباغ

او دیگر برنامه‌های جنبی را اختصاص هر روز جشنواره به یک شهید انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه این رویداد در گذر فرهنگی چهارباغ برگزار می‌شود، از سه گروه که در مرحله پیش‌تولید آثار سینمایی هستند، خواسته‌ایم با حضور در این فضا، از علاقه‌مندان تست‌های بازیگری بگیرند؛ همچنین رویدادهای مرتبط با مشارکت حداکثری در انتخابات را نیز خواهیم داشت.

این برنامه با ارائه خبر خوش سید مهدی سیدین‌نیا در خصوص اختصاص سینمای مجتمع فرهنگی فرشچیان به اهالی رسانه و خانواده‌هایشان و گپ‌وگفت درباره مسائل و معضل‌های این قشر به پایان رسید.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهار × سه =