کاربران مراقب باشید:

لینک‌های‌جعلی سهام‌عدالت و خالی‌شدن حساب‌های‌بانکی

سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي، رئیس پلیس فتا استان درباره لینک‌های جعلی سهام عدالت چنین بیان کرد: لینک‌های جعلی سهام عدالت همچنان حساب‌های بانکی را خالی می‌کنند. از این رو به شهروندان هشدار می‌دهیم که به هیچ عنوان به پیامک‌های سهام عدالت دارای لینک کلیک نکنند.

تاریخ انتشار: 11:46 - سه شنبه 1402/11/17
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
لینک‌های‌جعلی سهام‌عدالت و خالی‌شدن حساب‌های‌بانکی

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي، رئیس پلیس فتا استان درباره لینک‌های جعلی سهام عدالت چنین بیان کرد: لینک‌های جعلی سهام عدالت همچنان حساب‌های بانکی را خالی می‌کنند. از این رو به شهروندان هشدار می‌دهیم که به هیچ عنوان به پیامک‌های سهام عدالت دارای لینک کلیک نکنند.

تله افراد سودجو

هر ساله افراد سودجو در شبکه‌های اجتماعی و همچنین با ارسال پیامک‌ با عناوین فریبنده، سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از شهروندان را دارند.

در این روش کلاهبرداری به محض کلیک کاربر بر روی لینک، بدافزاری با نام سهام عدالت در دستگاه قربانی اجرا می‌شود که طی آن اطلاعات دستگاه کاربر به سرور مهاجم ارسال و مجرم با ایجاد دسترسی به پیامک‌های دریافتی و همچنین دسترسی به تمام مخاطبین و… اعمال مجرمانه خود را دنبال کرده و از این طریق با دسترسی به رمزهای پویا اقدام به خالی کردن حساب بانکی قربانی می‌کند.

مراجعات مستمر شاکیان

در روز‌های گذشته شهروندان بسیاری به منظور شکایت از کلاهبرداران به پلیس فتا مراجعه کرده‌اند.

کلاهبرداران از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیامک‌ با شماره‌های ناشناس پیام‌هایی مبنی بر ثبت‌نام و یا دریافت سود سهام عدالت به شهروندان ارسال می‌کنند که در واقع این پیام‌ها جعلی و ترفند کلاهبرداران برای سرقت اطلاعات بانکی است.

توصیه

شهروندان توجه داشته باشند که بسیاری از این صفحات به‌ صورت آنی برای اهداف مجرمانه بارگذاری شده و بعد از مدتی کوتاه از دسترس خارج می‌شوند.

از این رو از کلیک کردن بر روی پیامک‌های حاوی لینک پرهیز کنند. در ضمن از ارسال آن به دیگران نیز خودداری کنند.

به هر حال انتظار می‌رود کاربران با دقت و هوشیاری بالا توصیه‌های پلیس را سرلوحه فعالیت مجازی خود قرار دهند و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای سایبر با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

10 − یک =