مدعیان با کمترین تغییر به میدان می‌روند

نگاه فوتبال ایران به بازیکنان خارجی

زنگ آغاز رقابت‌های نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی امروز بعدازظهر با رقابت فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان به صدا درمی‌آید که در تعطیلات نیم‌فصل بازار نقل و انتقالات بسیار داغ بود و ازآنجایی‌که هنوز تا هفتم اسفندماه پنجره نقل و انتقالاتی باز است، تیم‌ها می‌توانند نسبت به خرید بازیکنان جدید اقدام کنند و دور برگشت را با چهره‌ای جدید ادامه دهند.

تاریخ انتشار: 10:59 - چهارشنبه 1402/11/25
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگاه فوتبال ایران به بازیکنان خارجی

به گزارش اصفهان زیبا؛ زنگ آغاز رقابت‌های نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی امروز بعدازظهر با رقابت فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان به صدا درمی‌آید که در تعطیلات نیم‌فصل بازار نقل و انتقالات بسیار داغ بود و ازآنجایی‌که هنوز تا هفتم اسفندماه پنجره نقل و انتقالاتی باز است، تیم‌ها می‌توانند نسبت به خرید بازیکنان جدید اقدام کنند و دور برگشت را با چهره‌ای جدید ادامه دهند.

به‌هرحال همه سرمربیان با توجه به نقاط ضعفی که در نیم‌فصل اول لیگ داشتند و البته بازیکنانی که در بازار موجود بود، نسبت به خرید بازیکنان جدید اقدام کردند تا با استفاده از این چهره‌ها در نیم‌فصل دوم دست بازتری برای چیدن ترکیب خودشان داشته باشند.

نگاهی به روند نقل و انتقالات نیم‌فصل نشان می‌دهد که با توجه به عدم حضور بازیکنان باکیفیت در بازار، نگاه تیم‌های ایرانی به سمت خرید بازیکنان خارجی رفته و اکثر تیم‌ها در لیست خودشان چهره‌های غیر ایرانی را جا داده‌اند که البته این موضوع برای مدعیان نمود بیشتری داشته و باید دید که این خریدهای خارجی که بعضی از آن‌ها داغ‌داغ از جام ملت‌های آسیا به ایران آمده‌اند چطور می‌توانند خودشان را با شرایط فوتبال ایران وفق دهند.

استقلال درگیر اختلافات

قهرمان نیم‌فصل باوجود لیست پروپیمان اولیه‌ای که جواد نکونام تحویل علی خطیر داده بود، تیم آن‌چنان موفقی در بازار نبوده و آتش اختلافات مدیرعامل و سرمربی تیم گریبان این تیم را گرفته است.

در این پنجره نقل و انتقالاتی رافائل سیلوا مدافع برزیلی آبی‌ها به ایران بازگشت و جلال‌الدین ماشاریپوف ازبکستانی هم بلافاصله از جام ملت‌ها به ایران آمد تا این دو نفر خریدهای قطعی استقلال در نیم‌فصل باشند. از چهره‌هایی مثل میلاد فخرالدینی و فرشید باقری هم به‌عنوان خریدهای احتمالی استقلال یاد می‌شود که مشغول مذاکره هستند. در لیست خروجی‌ها هم سعید مهری، کوین یامگا و علیرضا رضایی چهره‌های سرشناس‌تری هستند و وضعیت ارسلان مطهری هم نامشخص است. این مقایسه ورودی و خروجی نشان می‌دهد که استقلال در نیم‌فصل آن‌چنان تقویت نشده و نکونام باید با همان نفرات نیم‌فصل اول لیگ را ادامه دهد.

پشیمانی مورایس

در نیم‌فصل اول مشکلات فراوانی برای بازیکنان سپاهان ایجاد شد و در آخرین روزهای نیم‌فصل خبر رسید که نام چند بازیکن سرشناس در لیست مازاد مورایس قرارگرفته است؛ اما به نظر می‌رسد که قیمت بالای بازیکنان موجود در بازار و شرایط سپاهان باعث پشیمانی مورایس شد و او تصمیم گرفت تا کاوه رضایی و هادی محمدی را از لیست مازاد خارج کند و در نیم‌فصل دوم هم با آن‌ها ادامه دهد. علی‌اصغر اعرابی، بازیکن شمس آذر هم یک خرید مهم برای سپاهان است که در دور برگشت می‌تواند به کار این تیم بیاید. عیسی عباس هم دومین خرید سپاهان بود که البته خارجی است و با توجه به سابقه فصل گذشته سپاهان در خریدهای خارجی هواداران این تیم آن‌چنان نسبت به این بازیکن امیدوار نیستند و باید دید که مورایس چطور می‌تواند از این بازیکن بازی بگیرد.

در بین خروجی هم عیسی آل‌کثیر بعد از یک نیم‌فصل ناموفق در اصفهان دوباره به پرسپولیس بازگشت و احسان پهلوان هم راهی فولاد خوزستان شد و ارشیا سرشوق هم با دو بازیکن جوان ذوب‌آهن معاوضه شد تا سپاهان با همین بازیکنان آماده سبقت‌گرفتن از استقلال در نیم‌فصل دوم لیگ شود. البته سپاهان با حل شدن مشکلات ثبت قرارداد بازیکنانش می‌تواند در نیم‌فصل دوم از همه بازیکنانش استفاده لازم را ببرد و شاید به همین دلیل مورایس تصمیم گرفت با همان تیم نیم‌فصل اول بازی‌های نیم‌فصل دوم لیگ را شروع کند و البته در اولین نمایش هم فردا شب در نقش‌جهان به دیدار الهلال عربستان برود.

پرسپولیس در بحران

اما قرمزها برخلاف سپاهان و استقلال در نیم‌فصل شرایط عجیب و غربی را پشت سر گذاشتند و جدایی یحیی گل‌محمدی، باعث شد آن‌ها زمان زیادی را مشغول انتخاب سرمربی جدید برای تیمشان باشند که درنهایت قرعه به نام اوسمار، دستیار گل محمدی، افتاد که البته محبوبیت آن‌چنانی هم بین هواداران تیمش ندارد. مهم‌ترین خبر برای پرسپولیس بازگشت دوباره عیسی آل کثیر بود تا شاید با حضور این بازیکن مشکلات خط حمله قرمزها حل شود. پرسپولیس برای اینکه از رقیب سنتی خودش، استقلال، هم عقب نیفتد دست به خرید یک بازیکن از ازبکستان زد و اوستون اورونوف هم نیم‌فصل دوم با پیراهن پرسپولیس بازی می‌کند. محمد عمری و میلاد سرلک هم دو خروجی مهم پرسپولیس در نیم‌فصل بودند که برای گذراندن خدمت سربازی راهی ملوان شدند.

تراکتور آرام و بی‌سروصدا

تراکتور به‌عنوان تیم چهارم جدول در دور رفت آن‌چنان در نیم‌فصل پرسروصدا نبود و تبریزی‌ها رحمان جعفری، رومل کیوتو و سجاد آشوری را به لیست بازیکنان خودشان اضافه کردند و البته محمد قنبری و عارف رستمی را به همراه دو بازیکن خارجی از دست دادند تا نسبت به بقیه مدعیان آن‌چنان برای خودشان دردسر درست نکنند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

4 × 1 =