تیم سپاهان در مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان آسیا امشب میزبان الاهلی است

هماوردی دوباره در نقش‌جهان

تیم فوتبال سپاهان که با سخت‌ترین قرعه در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مواجه شده، در حالی امشب در دیدار رفت این مرحله از تیم الهلال عربستان پذیرایی می‌کند که نتیجه به‌دست‌‌آمده در این مسابقه، نقش تعیین‌کننده‌ای در شناخت تیم برتر مجموع دو بازی خواهد داشت.

تاریخ انتشار: 09:22 - پنجشنبه 1402/11/26
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
هماوردی دوباره در نقش‌جهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ تیم فوتبال سپاهان که با سخت‌ترین قرعه در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مواجه شده، در حالی امشب در دیدار رفت این مرحله از تیم الهلال عربستان پذیرایی می‌کند که نتیجه به‌دست‌‌آمده در این مسابقه، نقش تعیین‌کننده‌ای در شناخت تیم برتر مجموع دو بازی خواهد داشت.

تیم سپاهان در مرحله گروهی با تیم الاتحاد عربستان هم‌گروه بود که قرار بود در بازی رفت و در ورزشگاه نقش‌جهان از این تیم میزبانی کند؛ اما با وجود مهیابودن شرایط برای برگزاری بازی، تیم عربستانی زمین بازی را ترک کرد و در ادامه نیز پس از کش‌وقوس‌های زیاد، تیم سپاهان با نتیحه 3 بر صفر بازنده فنی این دیدار شد.

در دیدار برگشت هم که در عربستان پیگیری شد، تیم سپاهان مقابل الاتحاد مغلوب شد؛ با این حال شرایط امتیازی به‌گونه‌ای پیش رفت که طلایی‌پوشان به‌عنوان تنها نماینده فوتبال ایران از گروهشان صعود کردند.

پس از قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی، تیم سپاهان یک‌بار دیگر با تیمی از عربستان برخورد کرد؛ با این تفاوت که برخلاف مرحله گروهی، پای سه امتیاز در میان نیست و بحث مرگ و زندگی در میان است و هر تیمی که درمجموع دو دیدار بازنده شود، باید از جام وداع کند.

پس از تعطیلی نزدیک به دوماهه لیگ و درحالی‌که دیگر تیم‌های لیگ برتری مهیای مسابقات دور برگشت می‌شوند، تیم سپاهان که چند بازیکنش را به دلیل حضور در تیم ملی در اختیار نداشت، آماده مصاف با نماینده عربستان می‌شود.

سپاهانی‌ها جهت کسب آمادگی برای رویارویی با حریف سرشناس سعودی، یک اردوی تدارکاتی در قطر برگزار کردند که برایندها از برگزاری این اردو مثبت بوده است و هواداران تیم اصفهانی امیدوارند تأثیر این اردو را در آمادگی تیم مشاهده کنند.

ژوزه مواریس پرتغالی که سابقه مربیگری در تیم‌های عربستانی را دارد، در دیداری که به‌عنوان سرمربی سپاهان رودرروی یک تیم عربستانی بازی کرده، مغلوب شد تا تجربه کار در کشورهای عربی چندان به کار او نیاید؛ اما برای بازی امشب وضعیت متفاوت از مرحله گروهی است و بنا به قدرت و شرایط تیم‌ها خارج از مستطیل سبز نمی‌توان ارزیابی درستی از قدرت آن‌ها داشت.

سپاهان برای دیدار امشب مصدومی ندارد؛ اما هادی محمدی و محمدجواد حسین‌نژاد به دلیل محرومیت در این دیدار حضور ندارند؛ ضمن اینکه در این دیدار از امتیاز میزبانی بهره‌مند است و انتظار می‌رود عملکرد خوبی به نمایش بگذارد؛ زیرا به‌طور حتم بازی برگشت در عربستان دشوار است و اگر تیم اصفهانی اندوخته قابل‌توجهی برای بازی برگشت نداشته باشد، دچار دردسر خواهد شد.

کاروان تیم فوتبال الهلال شامگاه دو روز قبل از بازی مهم وارد تهران شد تا خود را برای این دیدار آماده کند و الکساندر میتروویچ، روبن نوس، سرگی میلینکوویچ ساویچ، مالکوم و یاسین بونو پنج بازیکن خارجی الهلال هستند که این تیم را در این دیدار همراهی خواهند کرد.

در آستانه دیدار دو تیم، سایت رسمی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا که زیر نظر (AFC) فعالیت می‌کند با انتشار عکسی، واکنش جالبی به این دیدار داشت و نوشت: «نبرد غول‌ها را از دست ندهید.»

قضاوت دو تیم بر عهده «احمد العلی» از کویت است و «عبدالهادی الانزی»، «احمد عباس» و «عمار اشکنانی» از کویت نیز او را در امر قضاوت یاری خواهند کرد و عبدالله جمالی از کویت داور VAR است.

این داور در جام ملت‌های آسیا، قضاوت دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در مرحله نیمه نهایی را برعهده داشت.

پیش از دیدار نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، امیر قلعه‌نویی و سعیـد عزت الهی در کنفرانس خبری نسبت به انتخاب یک داور عرب‌زبان برای دیدار ایران برابر یک تیم عربی را زیرسؤال برده بودند.

همین مسئله موجب شد انتقادات و فشار زیادی از سوی افکار عمومی به این داور کویتی وارد شود و اکنون با انتخاب برای دیدار سپاهان و الهلال، رسانه‌های عربستانی نسبت به انتخاب او انتقاد کردند و مدعی شدند این داور در دیدار تیم‌های ایران و قطر، یک پنالتی به سود ایران گرفته و در مصاف پیش رو نیز، قضاوت او شائبه‌انگیز خواهد بود.

در دیگر دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا، تیم نسف قارشی با العین، الفیحا و النصر و نوبهار و الاتحاد با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

در منطقه شرق آسیا، تیم‌های چونبوک موتورز و پوهانگ استیلرز، اولسان هیوندای و ونتفورت کوفو، شاندونگ و کاوازاکی و بانگوک یونایتد و یوکوهاما مارینوس مصاف می‌کنند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پنج × سه =