روند بودجه 1403 شهرداری اصفهان به روایت نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان

تقویت بودجه برای پروژه‌های شاخص شهری

در زمستان، فصل داغ بودجه‌ریزی از راه می‌رسد تا متولیان شهر باتوجه‌ به مختصات و محتویات برنامه‌های مناطق، سازمان‌ها و معاونت‌ها بودجه را برای 1403 تقسیم‌بندی کنند.

تاریخ انتشار: 09:29 - شنبه 1402/11/28
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
تقویت بودجه برای پروژه‌های شاخص شهری

به گزارش اصفهان زیبا؛ در زمستان، فصل داغ بودجه‌ریزی از راه می‌رسد تا متولیان شهر باتوجه‌ به مختصات و محتویات برنامه‌های مناطق، سازمان‌ها و معاونت‌ها بودجه را برای 1403 تقسیم‌بندی کنند.

در این خصوص سید امیر سامع، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، اشاره‌ای داشت به جزئیات موضوع‌های مطرح‌شده در جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان و درباره بودجه‌ریزی صحبت کرد. او در یک برآورد هزینه‌ای اعلام کرد: در حال حاضر بودجه شهرداری اصفهان برای سال آینده به ۳۰هزار میلیارد تومان نزدیک شده است.

به گفته سامع، تمرکز بر انجام پروژه‌های شاخص در راستای ایجاد زیرساخت‌های جدید و توسعه زیرساخت‌های شهر در حوزه‌های محیط‌زیست، حمل‌ونقل، عمران، فرهنگ اجتماعی، اقدام‌های محله‌محور، استفاده از منابع‌ ملی و کاهش هزینه‌های جاری به‌سمت پروژه‌های عمرانی، رویکردهای اصلی شورای اسلامی شهر برای برنامه و بودجه سال آینده شهرداری بوده است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بودجه ۳۰هزار میلیارد تومانی سال آینده نسبت به بودجه ۲۰هزار میلیارد تومانی امسال با افزایش مطلوبی روبه‌رو بوده است و همچنان مطالبه افزایش بودجه سال آینده شهرداری ادامه دارد؛ البته حدود شش‌هزار میلیارد تومان بودجه به سازمان‌ها اختصاص یافته است که این مبلغ موجب افزایش بودجه سال آینده شهرداری به بیش از ۳۵هزار میلیارد تومان می‌شود.

سامع در ادامه سخنانش از اختصاص بودجه ۲۸هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان برای مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: برآورد این مقدار بودجه از سوی شهرداری در نخستین روزهای بهمن به شورای اسلامی شهر ارسال شد و در طول این ماه به همت اعضای شورا در کمیسیون‌های تخصصی، پروژه‌های شاخص، پروژه‌های منطقه‌ای و محله‌محور مناطق پانزده‌گانه، ناژوان و اقدامات ستادی معاونت‌ها در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در حوزه حمل‌ونقل، خدمات شهری، معماری و شهرسازی و عمران شهری بررسی شد.

او گفت: بودجه ۲۸هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی که توسط شهرداری به شورای اسلامی شهر تقدیم شد، شامل حدود ۳۰درصد اعتبارهای جاری و ۷۰درصد عمرانی است که در جلسه‌های نهایی به عدد ۳۰هزار و ۵۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد.

به بیان او، در روزهای اخیر، بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها ازجمله قطارشهری، مترو، اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی، پایانه‌ها، فضای سبز، آتش‌نشانی، پسماند، زیباسازی، آرامستان‌ها، شرکت توسعه سیاحتی سپاهان، شرکت بین‌المللی نمایشگاه، شرکت مهندسی نیک‌اندیش و سازمان‌های دیگر شهر رسیدگی و پس از بررسی‌های مختلف مقرر شد بودجه شهری در پروژه‌های شاخص شهری ازجمله قطارشهری، حلقه چهارم ترافیکی و موضوع‌های زیرساختی در حوزه پسماند، فضای سبز و اتوبوس‌رانی تقویت شود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه موضوع کنترل هزینه‌های جاری و توجه به پروژه‌های شاخص ازجمله قطارشهری و حلقه چهارم ترافیکی، از موضوع‌های مهم در بودجه سال آینده شهرداری است، خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود ۳,۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری به قطارشهری اختصاص یافت؛ اما پیشنهاد شهرداری برای قطارشهری در سال آینده حدود پنج‌هزار میلیارد تومان بود که این مبلغ در جلسه‌های شورای اسلامی شهر اصفهان به بیش از شش‌هزار میلیارد تومان رسید. امیدواریم بخشی از خط دوم قطارشهری از سمت زینبیه تا میدان لاله سال آینده به بهره‌برداری برسد.در حال تلاش برای تکمیل باقی‌مانده خط دوم قطارشهری تا خیابان آتشگاه  نیز هستیم.

سامع گفت: «تی‌بی‌ام» خط دوم قطارشهری از جبهه غربی به ایستگاه میدان امام‌حسین(ع) رسید و از خیابان آمادگاه، خیابان فلسطین، خیابان نشاط و میدان امام‌علی(ع) به سمت چهارراه ابن‌سینا عبور خواهد کرد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در حال حاضر در بخش‌های مختلف زیرساختی ازجمله خرید اتوبوس و پروژه‌های شاخص پیشنهادهایی ارائه می‌شود.

او افزود: بر اساس سیاست‌هایی که اعضای شورای اسلامی شهر برای پیشرفت و آبادانی اصفهان در نظر گرفتند، موضوع‌های مختلف بررسی و اعداد و ارقام تعدیل شد یا اعداد و پروژه‌های جدیدی مدنظر قرار گرفت.

سامع بیان کرد: در این جلسه‌ها تعدیل هزینه‌های جاری و نگهداری شهر و ارتقای بهره‌وری و کارآمدی در اقدامات شهرداری مدنظر بود که بر مبنای برنامه ۱۴۱۰ شهرداری بررسی شد. درمجموع بررسی‌های انجام‌شده شامل کاری چندوجهی بود که امیدواریم در بخش‌های مختلف شاهد خدمات باکیفیتی به مردم شهر و همه مردم ایران اسلامی و گردشگران خارجی باشیم.

اوافزود: بودجه بررسی‌شده در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مطرح می‌شود و با تصویب آن از اول فروردین ۱۴۰۳ برنامه شهرداری برای اجرا در دستورکار قرار می‌گیرد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نه + دو =