هت‌تریک ریاست مردی که قرار بود یک دوره رئیس باشد

خبرنگارانی که هشت سال قبل در مجمع هیئت هندبال استان اصفهان حضور داشتند، حتما به‌ خاطر می‌آوردند که سید حسن افتخاری تأکید کرد تنها برای یک دوره رئیس هیئت هندبال استان خواهد بود؛ اما پنجشنبه‌ای که گذشت، برای سومین بار متوالی کاندیدای ریاست هیئت شد تا در ریاست هیئت هت‌تریک کند.

تاریخ انتشار: 10:14 - شنبه 1402/11/28
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
هت‌تریک ریاست مردی که قرار بود یک دوره رئیس باشد

به گزارش اصفهان زیبا؛ خبرنگارانی که هشت سال قبل در مجمع هیئت هندبال استان اصفهان حضور داشتند، حتما به‌ خاطر می‌آوردند که سید حسن افتخاری تأکید کرد تنها برای یک دوره رئیس هیئت هندبال استان خواهد بود؛ اما پنجشنبه‌ای که گذشت، برای سومین بار متوالی کاندیدای ریاست هیئت شد تا در ریاست هیئت هت‌تریک کند.

بااین‌حال برخلاف انتظار، هیچ‌کدام از اهالی هندبال دست روی این نکته نگذاشتند و نگفتند چرا «تنها یک دوره» افتخاری، به سه دوره افزایش پیدا کرد که ریشه این موضوع را باید در عملکرد هیئت هندبال، سبک مدیریتی افتخاری و رویکرد خاص اهالی هندبال جست‌وجو کرد.

هندبال اصفهان به‌واسطه موقعیت ویژه‌ای که در کشور دارد، یک رشته پراهمیت محسوب می‌شود و به همین دلیل هیئت هندبال استان نیز از جایگاه خاصی برخوردار است که این موضوع حساسیت در خصوص انتخاب رئیس آینده را بیشتر می‌کند.

مدعی ریاست در هیئت هندبال اصفهان بسیار زیاد است و افراد زیادی از خانواده هندبال استان داعیه برعهده‌گرفتن مسئولیت هیئت را دارند؛ اما رویکرد ویژه اهالی هندبال اصفهان، استمرار فعالیت رئیس مورداعتماد برای پیاده‌کردن برنامه‌های هیئت است؛ درست نقطه مقابل بسیاری از هیئت‌های ورزشی که حتی رئیس منتخب اجازه به‌پایان‌رسیدن دوره چهار‌ساله ریاستش را هم پیدا نمی‌کند و مدعیان بسیار به فاصله کوتاهی پس از انتخاب یک فرد به دنبال کنارزدن رئیس منتخب و جابه‌جایی در هیئت هستند.

برای اشاره به رویکرد هندبالی‌ها نگاهی به ریاست هیئت طی سه دهه گذشته بی‌مناسبت نیست. پس از دوره طولانی‌مدت مسئولیت امیر آقاجان در دهه هفتاد و هشتاد، او سال 84 از سمتش استعفا کرد و فرامرز می‌آبادی ریاست هیئت را در اختیار گرفت که تا اوایل دهه نود ادامه داشت و پس از حضور در فدراسیون به‌عنوان دبیر، از ریاست هیئت اصفهان استعفا کرد و افتخاری مسئولیت را در اختیار گرفت که تا به امروز ادامه داشته است.

افتخاری نیز مانند هر رئیس دیگری، موافقان و مخالفان خود را دارد؛ اما آنچه مسلم است موازنه موافقان او در هندبال استان سنگین‌تر است که همین موضوع باعث شده است اهالی هندبال استان نیز به احترام کاندیداتوری او، به انتخاباتی که برگزار شد، ورود نکنند.

افتخاری را در ورزش اصفهان به‌عنوان یک مدیر پرکار می‌شناسند و به‌واسطه پرفعالیتی او، هیئت هندبال استان اصفهان نیز یک هیئت متمایز محسوب می‌شود که به‌طور مداوم برنامه مسابقات، میزبانی و اعزام تیم را دارد و رئیس هیئت نه در جایگاه یک رئیس تشریفاتی، بلکه به‌عنوان یک نیروی فعال میدانی، راهبری برنامه‌ها را عهده‌دار است و خروجی عملکرد او این می‌شود که هیچ‌کسی از او نپرسید مگر قرار نبود فقط یک دوره رئیس باشید!

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

7 − 1 =