در بازار گل و گیاه برپاست:

جلوه‌گری هنر هنرمندان در لابلای گل و گیاه

در بازار گل و گیاه واقع در خیابان همدانیان، جلوه‌ای از هنر هنرمندان در لابلای گل و گیاهان نمایان است. از همین رو سری زدیم به این بازار و برای اطلاعات بیشتر صحبتی داشتیم با مدیر و تعدادی از غرفه‌داران:

تاریخ انتشار: 10:29 - پنجشنبه 1402/12/3
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
جلوه‌گری هنر هنرمندان در لابلای گل و گیاه

به گزارش اصفهان زیبا؛ در بازار گل و گیاه واقع در خیابان همدانیان، جلوه‌ای از هنر هنرمندان در لابلای گل و گیاهان نمایان است. از همین رو سری زدیم به این بازار و برای اطلاعات بیشتر صحبتی داشتیم با مدیر و تعدادی از غرفه‌داران:

نمایشگاهی با هدف اشتغال‌زایی

 کاوان عبداللهی، مدیر بازار مرکزی گل و گیاه شهرداری اصفهان: غرفه‌های مشاغل خانگی بیش از ۱۰ سال است که در بازار گل و گیاه همدانیان پابرجاست

البته به شکل کنونی حدود ۷ سال است که در سالن شماره ۳، این مجموعه هر روز از ساعت 19:30 تا 13:30 و 15:30 تا 20 برقرار است.

 این غرفه‌ها، در ابتدا با هدف حمایت از صنایع دستی راه‌اندازی شد، ولی بعد با گسترش آن، به خاطر توانمندی بانوان و کمک به معیشت خانواده‌ها نیز از مهمترین اهداف آن قرار گرفت. ضمنا غرفه‌ها با 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

گفتنی است؛ هم اکنون ۳۰ غرفه در این محموعه دایر است که انواع هنرهای دستی و فعالیت‌های هنری را شامل می‌شود. ازجمله ساخت گل‌های چینی، چوب، چرم، زیورالات، چاپ دستی، رو میزی، شمع و …

اما، کیفت خوب، قیمت مناسب و قابل سفارش بودن محصولات باعث شده است این بازار در اصفهان و در میان مردم آن و حتی مسافرین از محبوبیت و استقبال قابل قبولی برخوردار شود.

غرفه‌های هنری

مریم دهقان، غرفه‌دار عروسک‌های خمیری: من به همراه دو نفر دیگر حدود 5 سال است که در این نمایشگاه با عرضه و فروش عروسک‌های خمیری اشتغال داریم.

حال اگر بخواهم توضیحی راجع به کارم بدهم؛ مواد اولیه عروسک‌های خمیری شامل: نشاسته، چسب چوب، گلیسیرین و… است.

اما برای تهیه آن مواد اولیه را با هم ترکیب می‌کنیم و به اشکل مختلف درمی‌آوریم و در نهایت رنگ می‌زنیم. این عروسک‌های کوچک برای جاکلیدی و یا آویز در خودرو و مگنت یخچال و… به کار می‌آید.

شهره مقامی، غرفه‌دار دوخت‌های مختلف از بهزیستی: کار من انواع دوخت و بافت شامل: لیف، دستگیره، کاور، دستمال، کیسه خرید است که با تخفیفات ویژه اینجا می‌فروشم. ضمنا سفارش دوخت هم به هر تعدادی که مشتری بخواهد می‌گیرم و در اینجا تحویل می‌دهم.

محدثه شیروانی راد، غرفه‌دار انواع شمع‌های معطر: بنده انواع شمع‌های معطر با اشکال مختلف عروسکی و گل تهیه می‌کنم. تمام اینها از پارافین است که اگر بخواهم رنگ بزنم، زمان ذوب شدن آن، از رنگ استفاده می‌کنم.

این نوع شمع‌ها جدید است و از آنجایی که اشکال زیبایی همچون گل دارد، استقبال زیادی شده است تا حدی که برخی سفارش‌های زیادی می‌دهند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

18 + شانزده =