طلایی پوشان ناکامی آسیا را در لیگ جبران می‌کنند

فینال زودهنگام استقلال و سپاهان

هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران درحالی فردا با برگزاری سه مسابقه آغاز می‌شود که بدون‌شک مهم‌ترین بازی این هفته و شاید کل نیم‌فصل دوم تقابل استقلال تهران و سپاهان در استادیوم آزادی باشد.

تاریخ انتشار: 10:00 - دوشنبه 1402/12/7
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
فینال زودهنگام استقلال و سپاهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران درحالی فردا با برگزاری سه مسابقه آغاز می‌شود که بدون‌شک مهم‌ترین بازی این هفته و شاید کل نیم‌فصل دوم تقابل استقلال تهران و سپاهان در استادیوم آزادی باشد.

دو تیم از ابتدای فصل تا به امروز رقابتی نفس‌به‌نفس در صدر جدول لیگ داشته‌اند و زردهای اصفهان در کنار سرخابی‌ها از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی در لیگ امسال هستند. فاصله پنج‌امتیازی دو تیم در جدول رده‌بندی در شرایطی سپاهان را بر روی سکوی سوم قرار داده که به خاطر حضور سپاهان در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بازی‌های این تیم به تعویق افتاده بود و در حقیقت بازی در مقابل استقلال اولین مسابقه سپاهان در نیم‌فصل دوم لیگ به حساب می‌آید.

جبران آسیا در لیگ

شاگردان مورایس بعد از قبول دوشکست شبیه به هم در برابر الهلال عربستان کارشان در لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و مورایس حالا به‌خوبی می‌داند که برای ماندن در اصفهان هیچ راهی به‌جز قهرمانی در لیگ یا جام حذفی ندارد و در این مسیر مهم‌ترین مانعش استقلالی است که با جواد نکونام تیمی خوب و باکیفیت در لیگ امسال بوده و بدون‌شک در مقابل هواداران پرشمار خودش برای پیروزی به میدان خواهد آمد.

شکست استقلال در این بازی فاصله دو تیم را کمتر خواهد کرد تا سپاهان بتواند با گرفتن امتیازات کامل بازی‌های معوقه خودش فرار بزرگ برای قهرمانی را آغاز کند؛ ولی از طرف دیگر باخت سپاهان در تهران با توجه به شکست‌های متوالی نماینده فوتبال اصفهان در سه هفته پایانی دور رفت فشار را بر روی مورایس افزایش خواهد داد و کار برای سرمربی پرتغالی سپاهان بسیار سخت می‌شود. استقلال یکی از بهترین تیم‌های لیگ بیست‌وسوم در استفاده از ضربات شروع‌مجدد بوده که در طول فصل چندبار با استفاده از این مهارت به گل رسیده‌اند.

توانایی که با حضور ستاره‌های بلندقامتی چون مرادمند، چشمی، بلانکو و البته آرمین سهرابیان به دست آمده بود، حالا با حضور رافائل سیلوا از قبل بیشتر شده و خط دفاعی سپاهان که در برابر الهلال تا قبل از اخراج نمایش خوبی داشت، باید به فکر مهار ضربات ایستگاهی استقلالی‌ها باشد. سپاهانی‌ها که در این چندبازی اخیر خودشان کارت‌های قرمز زیادی را دریافت کرده‌اند، باید در بازی مقابل استقلال مراقب حاشیه‌سازی حریف و دوری از کارت‌هایی باشند که در این هفته‌ها مشکلات بسیار زیادی برای سپاهان ایجاد کرده است و انتظار می‌رود که با حضور نوید مظفری به‌عنوان مشاور داوری در کنار سپاهان این موضوع هرچه بیشتر مدیریت شود تا نماینده فوتبال اصفهان مجبور نباشد همه مسابقات خودش را ده‌نفره به پایان برساند.

تقابل سرخابی‌های سابق با استقلال

در ترکیب ابتدایی سپاهان حضور محمد دانشگر و سیاوش یزدانی در کنار میلاد زکی‌پور که همگی سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را دارند موردتوجه رسانه‌ها قرار خواهد گرفت که به این جمع سه‌نفره باید کاوه رضایی را هم اضافه کرد. مغانلو، احمدزاده، اسدی و رامین رضاییان هم قبل از این پرسپولیسی بوده‌اند و همین موضوع تقابل فردا را بسیار پرهیجان خواهد کرد. بازی رفت دو تیم که هفته سوم در اصفهان برگزار شد، بسیار پرحاشیه بود و در شرایطی که پرتاب ترقه هواداران استقلال به سمت عکاسان اصفهانی باعث مصدومیت آن‌ها شد، در پایان با ضربه پنالتی رضا اسدی به سود سپاهان به پایان رسید و به همین خاطر سپاهان در مسابقه فردا باید نشان دهد که همچنان همان کیفیت دور رفت خودش را حفظ کرده است.

سپاهان برتر در آمار

سپاهان و استقلال که از تیم‌های قدیمی فوتبال ایران به شمار می‌روند از سال ۱۳۵۰ تاکنون ۸۳ بار برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که در این بین سپاهان ۳۲ بار موفق به شکست استقلال شده است و استقلال ۳۰بار سپاهان را شکست داده است. همچنین ۲۱ جدال دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

در ۸۳ جدال دو تیم ۲۰۵ گل به ثمر رسیده است که ۱۰۰ گل مربوط به سپاهان و ۱۰۵ گل مربوط به استقلال بوده است. دو تیم در همه ادوار لیگ برتر حضور داشته‌اند و تاکنون ۴۵ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند. حاصل این ۴۵ دیدار، اما برابر بوده و برای هر تیم ۱۶ پیروزی و ۱۳ تساوی رقم خورده است. از کل تقابل‌های دو تیم ۴۱ دیدار در تهران و به میزبانی استقلال برگزار شده است که ۲۱ دیدار با پیروزی استقلال و ۱۱ دیدار با پیروزی سپاهان به پایان رسیده است. گفتنی است؛ در تاریخ رقابت‌های باشگاهی در ایران، هیچ تیمی بیشتر از سپاهان نتوانسته است استقلال را شکست دهد؛ حتی پرسپولیس، رقیب دیرینه استقلال نیز ۲۷ بار موفق به شکست استقلال شده؛ درحالی‌که رقیب اصفهانی ۳۲ بار به این مهم دست یافته است. سپاهان در حالی سه‌شنبه هفته جاری میهمان استقلال است که در سه رویارویی اخیر با استقلال پیروز بوده است و به‌نوعی به چهارمین برد متوالی برابر رقیب آبی‌پوش تهرانی چشم دوخته است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

4 × 5 =