تاثير رنگ‌ها در دكوراسيون:

چه رنگی برای چیدمان خانه شما مناسب است؟

رنگ كيفيتي است كه به موجب آن اشيا نمودهاي مختلفي را بر حسب آن كه چه نوري از آن منعكس شود، به چشم جلوه‌گر مي‌کند از این رو نقش آن در دکوراسیون مهم است.

تاریخ انتشار: 12:07 - پنجشنبه 1402/12/17
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
چه رنگی برای چیدمان خانه شما مناسب است؟

به گزارش اصفهان زیبا؛  رنگ كيفيتي است كه به موجب آن اشيا نمودهاي مختلفي را بر حسب آن كه چه نوري از آن منعكس شود، به چشم جلوه‌گر مي‌کند از این رو نقش آن در دکوراسیون مهم است.

در این باره سعيده ايرواني، مربي صنايع دستي نظراتی داده است که به آن اشاره می‌شود.

رنگ زرد ذهن را باز میکند

اين رنگ، از روشن‌ترين رنگ‌هاست و سنبل نوراني بودن و نور خورشيد است بنابراين نوردهي آن از همه رنگ‌ها بيشتر است و اين نوردهي زماني كاهش مي‌يابد كه آن را با خاكستري، سياه و يا بنفش مخلوط كنيد.

رنگ زرد باعث مي‌شود ذهنتان بيشتر باز شود. اين رنگ باعث مي‌شود نقطه نظرات ديگران را بهتر بفهميد و سياست بيشتري در زندگي خود اعمال كنيد.

معمولا هنرمندان، رنگ زرد را با دقت و سليقه زيادي در آثار هنري خود بكار مي‌برند زيرا اين رنگ تاثيرگذار است و مي‌تواند باعث تغيير سريع ماهيت رنگ‌هاي ديگر شود.

رنگ آبي افزایشدهنده الهامات است

اين رنگ سنبل بي‌تحركي، ناشكيبايي و بي‌اراده  بودن است و در عين حال فعال و پر قدرت است. رنگ آبي متوجه درون و نمادي از سرماست كه پيوستگي خاصي با اعصاب دارد.

همچنين اين رنگ، احساس ميل به خودنمايي در تاريكي را القا مي‌كند. رنگ آبي تيره سنبل بيم و ترس، غم و اندوه و سقوط است.

 افرادي كه فشارخون پاييني و ميزان نبض پاييني دارند، رنگ آبي را تا حدي انتخاب مي‌کنند و داراري اعصاب قوي و محكمی هستند.

تركيب رنگ آبي با رنگ قرمز نماد بحران است. به عبارت ديگر رنگ آبي تيره، سنبل بحران و فاجعه است.

 لباس آبي رنگ، فرد را رويايي می‌کند و الهامات را افزايش مي‌دهد. اين رنگ بسيار آرامبخش بوده و باعث متمركز شدن افكار آن مي‌شود.

اثر آرامش‌بخش اين رنگ باعث مي‌شود برنامه‌‌ها و افكار مغشوش از ذهنتان خارج شوند و رويا و اهدافتان نظم و ترتيب بيشتري بگيرند.

رنگ قرمز انسان را اهل عمل می‌کند

اولين رنگي كه بشر اختراع كرد، رنگ قرمز بود. اين رنگ، بسيار انعطاف‌پذير است و سنبل حيات، خطر، مبارزه و انقلاب و شورش است. قرمز با خون ارتباط دارد، رنگ قلب و زبانه‌هاي آتش و شور است. نگاه را به خود مي‌كشاند و به گردش خون سرعت مي‌بخشد.

لباس و آرايش قرمز رنگ، شما را بيشتر اهل عمل مي‌كند و پرمايه و مبتكر مي‌سازد.

استفاده از رنگ قرمز آتشين علم و قدرت اين را مي‌دهد كه بتوان به راحتي حرف دل را زد و آنچه را كه دوست داريم، به دنيا بگوييم.

قرمز قدرت نفوذ زيادي دارد، توجه را جلب مي‌كند و به خاطر همين در فضاي مه‌آلود خوب ديده مي‌شود.

 تركيب رنگ قرمز با نارنجي، رنگ پر شور و با اشتياق از عشق است. قرمز مثل آتش مي‌درخشد و به رشد گياهان به خصوص داخل آپارتمان كه نور كمي وجود دارد، سرعت مي‌بخشد.

رنگ سبز انسان را به تعمق و تفکر وامی‌دارد

سبز، از تركيب دو رنگ اصلي زرد و آبي پديد مي‌آيد. سبز متمايل به زرد، جواني و نيروي بهاري طبيعت را به ياد مي‌آورد و سبز پررنگ، زنگار گرفتگي و از هوش‌رفتگي را منتقل مي‌كند.

سبز سنبل زندگي، آرامش، اميدواري، شكوفايي و زندگي است. اين رنگ انسان را به تعمق و تفكر وا مي‌دارد. احساس جواني  و نيرومندي است، شادي‌آفرين و پيام‌آور صلح و طراوت است.

لباس  يا دكوراسيون سبز رنگ كمك مي‌كند، احساس نزديكي بيشتري با طبيعت داشته باشيد و نيز باعث مي‌شود به ديگران احساس راحتي و آرامش بيشتري ببخشيد.

 استفاده از اين رنگ، همانند يك خاك حاصلخيز باعث مي‌شود دنيايي پر بار براي شما به وجود بيايد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نه − 1 =