دوئل سرخابی‌ها با فوتبال خوزستان:

سپاهان در تعقیب استقلال و پرسپولیس

به‌هرحال بعد از انجام سه بازی معوقه مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی و در فاصله حدودا چهار روزه سه تیم مدعی استقلال، پرسپولیس و سپاهان به دیدار رقبای خودشان خواهند رفت تا شاید با پیروزی در بازی‌های این هفته شرایط بهتری در جدول رده‌بندی پیدا کنند.

تاریخ انتشار: 10:48 - پنجشنبه 1402/12/17
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
سپاهان در تعقیب استقلال و پرسپولیس

به گزارش اصفهان زیبا؛ رقابت‌های هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز و فردا با انجام هشت مسابقه دنبال خواهد شد تا در آستانه سال جدید هیجان فوتبالی در بین علاقه‌مندان به اوج خودش برسد. / سپاهان

به‌هرحال بعد از انجام سه بازی معوقه مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی و در فاصله حدودا چهار روزه سه تیم مدعی استقلال، پرسپولیس و سپاهان به دیدار رقبای خودشان خواهند رفت تا شاید با پیروزی در بازی‌های این هفته شرایط بهتری در جدول رده‌بندی پیدا کنند.

تقابل سرخابی‌ها با نمایندگان فوتبال خوزستان آن هم در فاصله یک هفته‌ای تا شهرآورد فوتبال تهران دو بازی مهم این هفته لقب گرفته و البته میزبانی سپاهان از پیکان و دیدار ذوب‌آهن در خانه هوادار هم می‌تواند دو بازی جذاب این هفته باشد.

ذوب‌آهن هوادار پیروزی

در اولین مسابقه امروز، ذوب‌آهن به تهران سفر کرد تا در مقابل هوادار و سرمربی جوانش یعنی مسعود شجاعی به میدان برود. اصفهانی‌ها دور برگشت لیگ را خوب آغاز نکرده‌اند و دو شکست خانگی در مقابل ملوان و پرسپولیس باعث شده تا گاندوها با دو پله سقوط از جایگاه پنجم به هر ده‌هفتم برسند. ولی با این حال بازی در مقابل هوادار فرصت خوبی برای ذوب آهنی است که در دور رفت نشان داد رمز بازی در خانه حریفان را به‌خوبی می‌داند و به همین خاطر باید شانس زیادی به موفقیت ذوب‌آهن در بازی این هفته داد.

محمد ربیعی در شرایطی مقابل هوادار تیمش را به زمین می‌فرستد که سه امتیاز این مسابقه اهمیت ویژه‌ای برای او و تیمش دارد و تلاش می‌کند با برد در این بازی جایگاه ذوب‌آهن را بهبود ببخشد.

ذوب‌آهن برای این بازی چند چهره تأثیرگذار خود را در اختیار ندارد. محسن آذرباد، هافبک باتجربه گاندوها، در مسابقه قبلی اخراج شد و از حضور مقابل هوادار محروم است. همچنین مهرداد رضایی دیگر هافبک ذوب‌آهن است که به علت چهار اخطاره بودن نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. دو محروم از بازی با هوادار اما همه غایبان ذوب‌آهن را تشکیل نمی‌دهند. فردین یوسفی و پوریا آریاکیا دو بازیکنی هستند که به دلیل مصدومیت به احتمال فراوان قادر به همراهی تیم خود نیستند و این موضوعی نگران‌کننده برای ذوب‌آهن به حساب می‌آید.

سپاهان در تعقیب سرخابی‌ها

اما فردا جمعه در استادیوم نقش‌جهان سپاهان باید بهترین استفاده را از روزهای سخت پرسپولیس و استقلال داشته باشد و خودش را به صدر جدول نزدیک کند. شاگردان مورایس که با شکست شمس آذر در جریان مسابقات جام حذفی روحیه‌ای دوباره پیدا کرده‌اند، در شرایطی میزبان پیکان هستند که حریف تهرانی با سرمربی خودش یعنی رضا عنایتی روزهای خوبی را پشت سر نگذاشته و قطعا برای حداقل امتیاز به اصفهان سفر کرده است؛ ولی با این حال سابقه نشان می‌دهد که پیکان حتی در بدترین روزهای خودش هم می‌تواند یک حریف آزاردهنده برای سپاهان باشد.

مورایس سرمربی سپاهان که در بازی مقابل شمس آذر از چند بازیکن جوان در ترکیب تیم خودش استفاده کرد، به احتمال زیاد در بازی مقابل پیکان دوباره به سیاوش یزدانی، پیام نیازمند و محمد کریمی در ترکیب تیمش اجازه بازی می‌دهد و البته حسین نژاد هم به خاطر مصدومیت همچنان از ترکیب تیم دور خواهد بود.

تأثیرگذارترین بازیکن سپاهان در این فصل رامین رضاییان بوده که با آماده شدن نورافکن توانسته‌اند چپ و راست سپاهان را تقویت کنند و بدون شک با آشتی دوباره هواداران سپاهان می‌تواند بعد از کسب چهار باخت متوالی در لیگ طلسم نبردن‌های خودش را بشکند.

تهران و اهواز چشم‌درچشم

اما نگاه هواداران فوتبال به تقابل قرمز و آبی‌ها تهران و اهواز است که می‌تواند شرایط را در جدول رده‌بندی تغییر دهد. از یک طرف پرسپولیسی‌ها که با کسب سه برد متوالی با اوسمار ویرا سرمربی جدید خودشان روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارند در تهران باید به دیدار قرمزهای خوزستان یعنی فولاد بروند که با کادر بومی خودش به دنبال گرفتن امتیاز از پرسپولیس است.

شاگردان اوسمار که با شکست تراکتور و ذوب‌آهن توانستند جای سپاهان را در جدول رده‌بندی لیگ بگیرند، در این روزها شرایط بسیار خوبی دارند و انگیزه بازیکنان این تیم آنقدر زیاد بوده که بتوانند حریفی خطرناک برای فولاد خوزستان باشند.

محمدحسین کنعانی‌زادگان، سروش رفیعی و سعید صادقی سه بازیکن سه کارته پرسپولیس هستند که در صورت دریافت کارت در دیدار با فولاد بازی حساس و مهم تیم خود در برابر استقلال تهران در هفته بیستم لیگ برتر را از دست خواهند داد.

از طرف دیگر در پرده دوم دوئل تهران و اهواز استقلال تهران و جواد نکونام بعد از شکست در جام حذفی و خارج شدن از مسیر قهرمانی تنها امیدشان به رقابت‌های لیگ برتر است تا بتوانند یک جام به هواداران خودشان هدیه بدهند و به همین خاطر قطعا با تمرکز کامل به دیدار رقبا خواهند رفت. در این بازی برادرانه استقلال خوزستان هم که تیم چهاردهم جدول لیگ است، فرصتی برای اشتباه نخواهد داشت و اگر به آبی‌های تهران ببازد، در انتهای جدول روزگار سختی خواهد داشت.

برنامه هفته نوزدهم لیگ برتر

پنجشنبه ۱۷ اسفند
هوادار تهران- ذوب‌آهن ساعت: 20: 17
ملوان انزلی- گل گهر سیرجان ساعت: 30: 17
نفت آبادان-نساجی مازندران ساعت: 40: 17

جمعه ۱۸ اسفند
مس رفسنجان-تراکتور تبریز: ساعت 10: 17
سپاهان-پیکان :ساعت 20: 17
پرسپولیس- فولاد خوزستان :ساعت 30: 17
شمس آذر قزوین- آلومینیوم اراک: ساعت 30: 17
استقلال خوزستان-استقلال: ساعت 45: 17

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

18 − 4 =