ما منتقدیم؛ پس سهم می‌خواهیم!

این روزها در فضای مجازی کارزاری برای جمع‌آوری امضا درخصوص درخواست برای برکناری مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به راه افتاده و آن طوری که دست‌اندرکاران این کارزار می‌گویند، تابه‌حال 6800 نفر نیز از این کارزار حمایت کرده‌اند.

تاریخ انتشار: 10:27 - دوشنبه 1402/12/21
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
ما منتقدیم؛ پس سهم می‌خواهیم!

به گزارش اصفهان زیبا؛ این روزها در فضای مجازی کارزاری برای جمع‌آوری امضا درخصوص درخواست برای برکناری مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به راه افتاده و آن طوری که دست‌اندرکاران این کارزار می‌گویند، تابه‌حال 6800 نفر نیز از این کارزار حمایت کرده‌اند.

حامیان این کارزار با این شعار که «اگر هنوز امضا نکرده‌اید، برای آینده ورزش اصفهان کارزار را امضا کنید» به تبلیغ این کارزار در فضای مجازی و گروه‌های ورزشی پرداخته‌اند.

جواد محمدی اولین مدیری نیست که جمعی از منتقدانش برای کنار رفتن او کارزار راه انداخته‌اند و آخرین مدیر هم نخواهد بود و این چرخه همواره ادامه دارد؛ با این تفاوت که هر دوره یک عده سردمدار این حرکت جمعی هستند.

در گذشته‌های نه‌چندان دور که شبکه‌های اجتماعی رایج نشده بود، منتقدان با پارچه نوشته روبه‌روی استانداری و اداره تربیت‌بدنی سابق و ورزش و جوانان فعلی تجمع می‌کردند، بعدها به‌مرور شکل کار تغییر یافت و گروه مجازی و ایجاد کمپین مرسوم شد و در شکل امروزی آن کارزار تشکیل شد.

محمدی مانند هر مدیر دیگری موافقان و مخالفانی دارد و همان‌طوری که موافقان او استدلال‌هایی برای ابقای او دارند، مخالفان نیز این حق را دارند که انتقاداتشان را بیان کنند و هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را سرزنش کند، اما موضوع مهم اینجاست که ورزش اصفهان تجربه خوبی از اتفاقات مشابه گذشته نداشته است؛ زیرا تمام آن اتفاقات منجر به سهم‌خواهی از مدیران بعدی شده است.

اشکال مهم اینجاست که انتقاد کردن از یک مدیر و ایفای نقش کاتالیزوری در رفتن او (به فرض تأثیرگذاری بر متزلزل شدن جایگاه یک مدیر) این انتظار را برای منتقدان ایجاد می‌کند که باید سهم انتقادشان را دریافت کنند که این موضوع چالش بزرگی را برای مدیر بعدی فراهم می‌کند؛ زیرا از یک سو برای اعطای سهم به منتقدان مدیر قبلی تحت‌فشار است و از سوی دیگر آنچه برای مدیر قبلی رخ داد را پیش روی خود می‌بیند و برای تکرار نشدن آن حتی برخلاف میل، ناچار به باج‌دهی است که نتیجه آن وضعیت فعلی ورزش اصفهان می‌شود که در مقابل هر مدیر سر کار، عده‌ای منتقد قرار می‌گیرند که جزو دسته نزدیکان مدیر بعدی هستند و متأسفانه این چرخه باطل ادامه پیدا می‌کند.

با این وجود ضروری است این چرخه یک جا قطع شود تا جامعه ورزش و مهم‌تر از آن منتقدان یک مدیر به این نتیجه برسند که انتقاد از یک مدیر و تلاش برای کنار زدن او تنها به‌واسطه عملکرد یک مدیر و تلاش برای بهبود اوضاع بوده و حامیان پیدا و پنهان به‌هیچ‌عنوان قصد سهم‌خواهی ندارند.

اگر این تفکر در ورزش اصفهان نهادینه شود، ضمن آنکه بساط سهم‌خواهی از ورزش این استان برچیده خواهد شد، باعث می‌شود سهم‌خواهان احتمالی نیز در چشم اهالی ورزش منفور شوند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

7 + 9 =