مسابقه دانستنی‌های انتظامی

برای شرکت در این مسابقه جذاب که هر هفته برگزار می‌‌شود، شما می‌توانید با توجه به متن زیر، به سؤال مربوطه پاسخ دهید تا به قید قرعه هدایایی ارزنده تقدیم شود.

تاریخ انتشار: 09:36 - سه شنبه 1402/12/22
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
مسابقه دانستنی‌های انتظامی

به گزارش اصفهان زیبا؛ برای شرکت در این مسابقه جذاب که هر هفته برگزار می‌‌شود، شما می‌توانید با توجه به متن زیر، به سؤال مربوطه پاسخ دهید تا به قید قرعه هدایایی ارزنده تقدیم شود.

برای شرکت در این مسابقه می‌‌توانید پاسخ خود را به شماره 09306032197 همراه با نام و نام‌ خانوادگی و ذکر «مسابقه دانستنی‌‌های انتظامی» پیامک کنید. ضمناً آخرین مهلت شرکت در مسابقه 10 روز پس از چاپ است.

حوادث چهارشنبه آخر سال

با نزديك شدن به روزهاي پاياني سال و آمدن فصل بهار، مردم شور و شوق زيادي براي خانه تكاني و نو کردن وسايل زندگي دارند.

از طرف دیگر باید گفت؛ همیشه انسان‌ها براي استفاده از طبيعت از يكديگر سبقت و پيشي مي‌گيرند و مردم ما نيز با آمدن بهار، جنب و جوش ديگري پيدا كرده و آماده استقبال از بهار طبيعت شده و جشن می‌گیرند اما باعث تاسف است که در جشن‌هایی مثل چهارشنبه سوری، با استفاده از مواد منفجره و استفاده نا به جا باعث نگرانی، بلایا و داغدار شدن تعداد زيادي از افراد جامعه مي‌شوند.

از این رو و با توجه به روحيه كنجكاوي و ماجراجويي كه در نوجوانان و جوانان ما وجود دارد، دستگاه‌هاي فرهنگي بايد تلاش زيادي براي نظارت و کنترل برگزاري اينگونه جشن‌ها داشته باشند و این طبیعی است که نهادهاي مسئول در بخش‌هاي مختلف شهرداري‌، نيروي انتظامي و ساير نهادها تلاش می‌كنند تا بتوانند با كمك و همفكري، چهارشنبه آخر سال را در قالب قوانين و مقررات نظم و انسجام اجتماعي قرار دهند.

ناگفته نماند که تلاش نهادهاي فرهنگي، نظامي و انتظامي براي نظارت و كنترل بر اين آيين‌ها‌، از بين بردن آن نيست بلكه كنترل و انجام آن بدون هيچگونه خسارت جاني و مالي است.

در واقع همانطور که همه شاهد آن هستیم، تجربه‌هاي تلخ حوادث سال‌هاي گذشته در برپايي اينگونه مراسم‌، همیشه موجب دغدغه و نگراني خانواده‌ها در ايام نوروز شده است. بنابراین برخورد قاطعانه با افراد معدودي كه با رفتارهاي غير قانوني و ناهنجار و پرخطر، با ايجاد مزاحمت و از همه مهمتر پرتاب مواد منفجره و آتش‌زا، نظم و امنيت عمومي شهرها و خانواده‌ها را مختل می‌کند، ضروری است.

در ضمن آنکه بسیاری از مردم، از متوليان نظم و امنيت درخواست برقراري آرامش و امنيت را در جامعه خواستار هستند.

در هر صورت باید بدانید پليس هرگز شادي و تخليه هيجان را در نسل جوان جامعه نكوهش نمي‌كند اما زماني كه پاي آزار رساندن به ديگران و تخريب اموال عمومي در ميان باشد، مسئله فرق مي‌كند و انتظار آحاد مردم نيز از پليس چيزي جز برخورد قاطعانه نيست چرا كه پليس مجري قانون است و در قانون مجازات اسلامي نيز براي افراد مخل نظم و امنيت مجازات در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است، روزگاري شهدا براي ما عزت و افتخار آفريدند و وظيفه همه ماست كه عزت و افتخار خود را پاس بداريم و به هیچ عنوان نگذاريم رفتارهاي پر خطر، بيهوده و مغاير با عقلانيت به آييني تبديل شود كه مايه تاسف دوستان و تمسخر ما توسط دشمنان باشد.

توصيه ايمني در خصوص حوادث چهارشنبه آخرسال

در شادي‌ها فرزندان دلبندمان را همراهي کنيم تا هميشه نظاره‌گر‌، گل خنده‌هايشان باشيم.

فرزندان‌تان را در تهيه وسايل آتش بازي بي‌خطر و مفرح همراهي کنيد.

قطع عضو، ضـايعه‌اي جبـران ناپذير است، با احتياط و پرهيز از رفتارهاي پرخطر‌، زندگي را براي خود و و ديگران تلخ نكنيم.

 از نگهداري مواد محترقه، تهيه و ساخت وسايل آتش بازي دستي توسط فرزندان‌تان اکيدا خودداري کرده و نظارت بر موضوع را جدي بگيريد.

سرود شاد زندگي را یه هیچ وجه در صداي مهيب نارنجک و مواد محترقه به سکوت و غم تبديل نکنيم.

از نگهداري مواد محترقه و وسايل آتش بازي‌(حتي وسايل و مواد استاندارد) درنزديکي وسايل حرارتي و برقي خودداري کنیم.

در هنگام برپايي آتش در داخل يا خارج از ساختمان، از دسترسي به کپسول اطفاءحريق و جعبه کمک‌هاي اوليه اطمينان حاصل کنيم.

پرسش مسابقه

خواست عموم مردم و مسئولين در برخود با مراسم‌هاي ملي مانند چهارشنبه آخر سال چيست؟

1-‌برگزاري جشن همراه با كمترين خسرات جاني و مالي

2-‌حفظ حرمت قوانين و شرع در جامعه در جشن‌هاي ملي

3-بروز كمرين سانحه و حادثه ناگوار براي شهروندان

4–‌همه موراد

نام برنده مسابقه پیش و نحوه دریافت جوایز

جلیل ترکان. برگزیده عزیز شما می‌توانید برای‌ دریافت جایزه خود ضمن تماس با شماره 21825602 و به همراه داشتن کارت شناسایی، به معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان واقع در میدان امام مراجعه کنید.‌(نهایت فرصت دریافت جایزه دو هفته پس از چاپ است و پاسخ هفته گذشته گزینه‌ 2 بود.)

معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان

اداره آموزش‌همگاني

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

8 + هفده =