جشنواره گل و گیاه در بازار گل و گیاه برپاست

بازار گل و گیاه اصفهان واقع در خیابان همدانیان چند روزی است که به خاطر وجود جشنواره حال و هوای دیگری پیدا کرده است، از طرفی زیبایی و صفای محوطه، از طرف دیگر رفت و آمد مردم، شادی و نشاط خاصی به این مکان بخشیده است.

تاریخ انتشار: 11:09 - چهارشنبه 1402/12/23
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
جشنواره گل و گیاه در بازار گل و گیاه برپاست

به گزارش اصفهان زیبا؛ بازار گل و گیاه اصفهان واقع در خیابان همدانیان چند روزی است که به خاطر وجود جشنواره حال و هوای دیگری پیدا کرده است، از طرفی زیبایی و صفای محوطه، از طرف دیگر رفت و آمد مردم، شادی و نشاط خاصی به این مکان بخشیده است.اما برای اطلاعات بیشتر از این جشنواره سراغ مدیر آن و تعدادی از غرفه‌داران رفتیم.

عرضه گل و گیاه با قیمت مناسب

کاوان عبداللهی، مدیر بازار مرکزی گل و گیاه شهرداری اصفهان: بازار گل و گیاه با بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان و حدود ۱۶۰ غرفه، عرضه انواع گل آپارتمانی، باغ و باغچه، گل‌های زینتی و سرشاخه، انواع برگ و گل‌های خشک، گلدان، خاک، کود و سم در حال ارائه خدمات به مردم شریف اصفهان و شهرهای همجوار است.

اما، از ویژگی‌های بارز بازار می‌توان به دسترسی راحت و سریع، ارائه انواع گل و هر آنچه مربوط به گل و خدمات کاشت و… است، با تعداد غرفه‌های بسیار اشاره کرد.

 همچنین فضایی را برای کافی‌شاپ با محلی آرام و سرسبز اختصاص دادیم که هر عابری را به سمت خود جذب می‌کند.

از طرف دیگر با در نظر گرفتن این موضوع که اکثر غرفه‌داران تولید‌کننده هستند، تمام اقلام با قیمتی مناسب و پائین‌تر از قیمت سطح شهر به دست مردم می‌رسد. در حال حاضر نیز این جشنواره از ساعت 8 صبح تا 9 شب دایر است.

نکته‌های مهم برای نگهداری گل و گیاه

لیلی انتظامی، فروشنده گل‌های باغچه‌ای: من حدود سه سال است که در اینجا مشغول به کار هستم و رضایت هم دارم. گل‌هایی که در اینجا می‌بینید شامل: گل جعفری، مینیاتور نروژی، شب‌بو، همیشه‌بهار، سیکلامن، پامچال، بابونه و… است.

اگر بخواهم توصیه‌ای برای مخاطبین داشته باشم؛ یکی آبیاری که بستگی به نوع آن و محل آن که در سایه یا آفتاب باشد از هفته‌ای یکبار تا سه بار است. همچنین گل‌های باغچه‌ای بهتر است در باغچه کاشته شود و یا در گلدانی که در تراس قرار گیرد.

دوام گل نیز وابسته به شیوه نگهداری آن دارد که می‌توان با مشاوران و کارشناسان مشورت کرد.

مینا آقایی، کارشناس گل‌و گیاه: من در اینجا انواع کاکتوس را برای کاشت در باغچه و گلدان می‌فروشم.

کاکتوس یکی از گل‌هایی است که دوام زیادی و مقاومت خوبی دارد. ضمنا شما می‌توانید با نگهداری آن در منزل یا محل کارتان به عنوان ابزار ضد امواج الکترونیکی برخوردار شوید. همچنین این نوع گل قادر است انرژی‌های منفی را از دور و اطراف خود دور کند.

برای نگهداری بهتر است در مکانی باشد که نور دارد و آبیاری آن باید دیر به دیر باشد چون آب زیاد باعث پوسیدگی و از بین رفتن آن می‌شود.

علی اصغر احمدخواه، فروشنده گل و گیاه آپارتمانی: بنده حدود 12 سال است که در این بازار اشتغال دارم و ضمن مشاوره و راهنمایی به مراجعین،کار فروش را نیز به عهده دارم.

اما در این بین بیشترین مشکل خریداران گل و یا افرادی که برای راهنمایی اینجا می‌آیند، این است که آب زیادی به گل‌هایشان می‌دهند، این در حالی است که آبیاری بیش از حد باعث کاهش دوام و از بین رفتن گل‌ها می‌شود.

از طرف دیگر اغلب مردم عادت دارند تمام گل‌ها را در یک زمان آبیاری کنند که این کار اشتباه است چون فاصله آبیاری گل‌ها با هم متفادت است

باید دقت کرد که آبیاری منظم و طبق نیاز آن صورت گیرد. نور نیز نقش مهمی در ماندگاری گل و گیاه دارد و قاعدتا هر‌چه نور بیشتری داشته باشد، برای آنها بهتر است. به خصوص گل‌های آفتاب‌دوست.

زهرا حسینی، فروشنده گل‌های آپارتمانی: زمان خرید گل‌های باغچه‌ای توجه داشته باشید که سالم و بدون آفت باشد و فورا گلدان آن را تعویض نکنید تا به محیط منزلتان عادت کند، مگر آنکه ریشه‌اش بیرون زده باشد و جای آن تنگ باشد.

ضمنا به سایز گل توجه کنید که متناسب با گلدان باشد نه زیاد بزرگ و نه کوچک و تنگ باشد.

نکته‌ای که بسیار مهم است؛ اینکه به گل‌ها زیاد آب ندهید هر گلی را بسته به نیاز آن آبیاری کنید و کود تقویتی هم فقط در صورت لزوم به گل‌ها بدهید.

نکته دیگر اینکه، به نیاز به آن به پرنوری یا کم‌ نوری توجه داشته باشید

براق‌کننده نیز به هیچوجه توصیه نمی‌شود، شما می‌توانید برای تمیز کردن گل‌ها از آب جوشیده سرد شده به همراه دو قاشق آبلیمو اسپری کنید.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یازده − پنج =