پابرهنه راه روید!

شیوه زندگی امروزی اثرات ناگواری بر روی نقاط رفلکسی پاها دارند که متاسفانه پیامدهای منفی بر سلامت جسم و روح ما می‌گذارند.

تاریخ انتشار: 11:12 - شنبه 1402/12/26
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
پابرهنه راه روید!

به گزارش اصفهان زیبا؛ شیوه زندگی امروزی اثرات ناگواری بر روی نقاط رفلکسی پاها دارند که متاسفانه پیامدهای منفی بر سلامت جسم و روح ما می‌گذارند.

امروزه معمولا کفش‌های تنگ می‌پوشیم و اغلب جوراب‌هایی از جنس پلاستیک به پا می‌کنیم که مانع رسیدن اکسیژن و هوا به پوست پا می‌شود. به خصوص کفش‌های نوک تیزی که خود بلایی بدتر از کفش‌های عادی است.

پای برهنه در طبیعت

به ندرت اتفاق می‌افتد با پاهای برهنه بر روی چوب و یا سنگریزه و ماسه قدم برداریم و اکثرا با جوراب‌هایی از جنس نایلون و یا الیاف مصنوعی و با کفش‌هایی نامناسب بر روی آسفالت‌های معابر عبور می‌کنیم.

شاید در فیلم‌هایی دیده باشید که هنرپیشه‌ای با پاهای برهنه روی چمن یا ماسه راه می‌رود، در عین حالی که احساس شادی می‌کند.

 چنین تجربه‌ای برای شما هم عالیست، کافی است یک بار هم که شده با پاهای برهنه بر روی طبیعت راه بروید و بنا به توصیه محققان سعی کنید حداقل چند دقیقه در روز پای برهنه راه بروید.

. مثلا بر روی ماسه، چوب یا حتی سنگ با پاهای برهنه قدم بزنید تا هم پاهای خود را با عناصر طبیعی ماساژ داده و هم از مادر طبیعت انرژی فراوانی را به دست آورده و ذخیره کنید.

ماساژ رفلکسی پا

ماساژ رفلکسی پا نیز کمک زیادی برای حفظ سلامت ما و جبران موارد ذکر شده را می‌کند.

ماساژ رفلکسی باعث فعال کردن مناطق دریافت انرژی در سراسر بدن است و ضمن اینکه ماساژ دادن بدن به خصوص ماساژ کف پا موجب سلامت اعضای بدن می‌شود، ماساژ منجر به تغییرات روحیات نادرست ما نیز می‌شود.

همچنین حالب است بدانید که ماساژ رفلکسی سبب برطرف شدن عادات غلطی همچون گرایش به اعتیاد به مواد مخدر و مصرف مشروبات الکلی می‌شود.

دکتر الهه حاج صادقی

پژوهشگر طب سنتی و متخصص طب سوزنی

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

1 × 2 =