سلام دوباره سپاهان به صدر

طلایی‌پوشان سپاهان در یک بازی رؤیایی و تاریخی موفق شدند یکی از اصلی‌ترین رقبای خودشان را در ورزشگاه نقش جهان چهارگله کنند.

تاریخ انتشار: 02:12 - پنجشنبه 1401/11/13
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
سلام دوباره سپاهان به صدر

سپاهان در یک بازی طوفانی موفق شد یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ فوتبال گل گهر را به این تیم تحمیل کند تا با بردن شاگردان امیر قلعه‌نویی نشان دهد که در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ عزمی جدی برای قهرمانی در این رقابت‌ها دارد. زدن این تعداد گل به گل‌گهر که خودش یکی از مدعیان لیگ امسال بوده کاری بزرگ از جانب سپاهان بود و طلایی‌پوشان در یک بازی رؤیایی و تاریخی موفق شدند یکی از اصلی‌ترین رقبای خودشان را در ورزشگاه نقش جهان چهارگله کنند.

پیام نیازمند: تک به تکی که در نیمه اول از مرتضی تبریزی گرفت همه را به یاد واکنش امیلیانو مارتینز، دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین در بازی فینال جام جهانی انداخت و نیازمند با مهار توپ حسینی تیمش را در جریان بازی نگه داشت تا سپاهان بتواند به یک برد پرگل دست پیدا کند. نیازمند با کیفیتی که در این هفته‌ها از خودش به نمایش گذاشته، بدون‌شک هواداران سپاهان هیچگاه بابت جدایی رشید مظاهری در نیم‌فصل نگران نخواهند شد.

محمد دانشگر: با جدایی داسیلویرا باید از دانشگر به‌عنوان یکی از ستون‌های اصلی خط دفاعی سپاهان یاد کرد که هفته به هفته نمایش بهتری را در مقابل چشم تماشاگران سپاهان قرار می‌دهد و تکل بلند او در دقایق پایانی بازی نشان داد که دانشگر از لحاظ بدنی بازیکنی آماده و سرحال است.

اگر از موقعیت تک به تک سیدمحمدرضا حسینی در نیمه اول بگذریم در بقیه دقایق مسابقه خط دفاعی سپاهان با رهبری دانشگر نمایش خوبی داشت و به خط آتش گل‌گهر که مهاجمان قدرتمندی را هم در ترکیب داشت اجازه نزدیک‌شدن به دروازه نیازمند را نداد.

رامین رضاییان: رضاییان پایه‌گذار اصلی پیروزی سپاهان در این بازی بود و حرکت او بر روی گل اول سپاهان هرچند که حواشی زیادی به دنبال داشت؛ اما باعث شد تا دروازه گل‌گهر خیلی زود باز شود و همین گل زودهنگام کار را برای شاگردان امیر قلعه‌نویی سخت کرد؛ البته بعد از این گل در بقیه دقایق مسابقه رضاییان در تیررس برخوردهای فیزیکی و عصبی بازیکنان گل‌گهر قرار گرفته بود و همین موضوع کار را برای او دشوار کرده.

اما رضاییان با ضربه ایستگاهی زیبایی که وارد دروازه فروزان کرد، نشان داد که از لحاظ تجربی بازیکن بسیار باکیفیتی در فوتبال ایران است.

میلاد زکی‌پور: مدافع چپ سپاهان در برابر تیم سابق خودش بازی می‌کرد و حساسیت عملکرد او زمانی بالا رفت که سیدمحمدرضا حسینی هم در مقابل او قرار گرفت؛ با این حال زکی‌پور بعد از مدت‌ها نمایشی بی‌نقص در ترکیب سپاهان انجام داد و حتی با وجود اخراج امید نورافکن بازهم زکی‌پور به تنهایی در سمت چپ زمین سپاهان کار را مدیریت کرد تا در برابر هم‌بازی‌های سابق خودش بتواند نتیجه بسیار خوبی به دست بیاورد.

نیلسون جونیور: هفته به هفته هماهنگی بیشتری با محمد دانشگر پیدا می‌کند و همین موضوع باعث شده تا خط دفاعی سپاهان اشتباهات کمتری را از خودش به نمایش بگذارد. جونیور آنقدر جنگنده و متعصب در ترکیب سپاهان بازی کرد که در دقایق پایانی بازی نزدیک بود از ناحیه سر مورد آسیب‌دیدگی شدید قرار بگیرد؛ ولی بعد از رفتن داسیلویرا باید تلاش زیادی کند تا در صورت آمدن سیاوش یزدانی باز هم بتواند به عنوان زوج دانشگر در قلب خط دفاعی سپاهان بازی کند.

مسعود ریگی: بعد از اینکه سپاهان با اخراج نورافکن ده نفره شد، عملکرد مسعود ریگی در پست هافبک دفاعی سپاهان بیشتر به چشم آمد و او وظیفه داشت با دوندگی فراوان جبران یک یار کمتر سپاهان در درون زمین را داشته باشد. ریگی در این هفته‌ها تبدیل به همان بازیکنی شده که هواداران سپاهان انتظارش را داشتند.

محمد کریمی: بازوبند کاپیتانی سپاهان از محمد کریمی یک بازیکن باتجربه در درون زمین ساخته و هر چند که او نسبت به مهره‌هایی مثل رضاییان و نورافکن نقش کمتری در ایجاد نقشه‌های تهاجمی تیمش دارد؛ با این حال او زوج مناسبی با مسعود ریگی در میانه میدان سپاهان ساخته است و همین که آن‌ها اجازه ایجاد موقعیت گل به بازیکنان حریف نمی‌دهند فرصت مناسبی برای خط آتش سپاهان ایجاد می‌کند تا بقیه بتوانند فرصت را برای پیروزی طلایی پوشان فراهم کنند.

امید نورافکن: عملکرد او بر روی گل اول سپاهان بسیار عالی بود و البته در بقیه دقایق بازی هم نورافکن نمایش بسیار خوبی در مقابل گل‌گهر داشت؛ اما مشخص نشد که چرا او زمانی که تیمش با برتری دوگله از حریف پیش بود و در شرایطی که یک کارت زرد داشت، بر روی یک توپ معمولی کارت زرد دوم را برای خودش خرید تا همین اخراج کار را برای سپاهان بسیار سخت کند.

مانوئل فرناندز: بعد از مدت‌ها به عنوان بازیکن فیکس در ترکیب سپاهان قرار گرفت تا به عنوان یک هافبک فیزیکی بتواند در مقابل گل‌گهر بازی کند. فرناندز با وجود آنکه سابقه بسیار پرباری در فوتبال حرفه‌ای دارد هنوز نتوانسته تبدیل به آن بازیکنی می‌شود که هواداران از او انتظار دارند و باید دید که در هفته‌های آینده در نهایت او چطور می‌تواند جای ثابتی در ترکیب اصلی تیمش پیدا کند.

فرشاد احمدزاده: ضربه‌ای که او در موقعیت تک به تک به سمت دروازه فروزان زد تا گل دوم تیمش را به ثمر برساند کلاسی آموزشی برای مهاجمان بود که در موقعیت‌های تک به تک نمی‌توانند تصمیم درستی را بگیرند؛ با این حال احمدزاده یک گل مهم برای تیمش به ثمر رساند تا تقریبا برتری سپاهان را در نیمه اول به اثبات برساند.

شهریار مغانلو: در هفته‌هایی که از رقابت‌های لیگ گذشته، هیچ بازیکنی نتوانسته بود نمره کامل را در یک مسابقه به دست بیاورد؛ اما عملکرد مغانلو در برابر گل‌گهر آنقدر خوب بود که بتواند یک رکورد تاریخی را برای خودش ثبت کند. مغانلو در این بازی دوگل زد تا به صدر جدول گل‌زنان برسد و البته پاس گل او به فرشاد احمدزاده هم یکی دیگر از دلایل اثبات عملکرد خوب مغانلو در این مسابقه بود.

 

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهارده − 1 =