آن‌ها دو دست دارند، من هم!

برای بوکس اصفهان که سال‌هاست نماینده‌ای در تیم ملی نداشته، علی‌اصغر افشاری حکم یک پدیده را دارد و می‌توانیم امیدوار باشیم این ورزشکار بااستعداد، اتفاقات بزرگی را برای این رشته در استان رقم بزند. افشاری که اهل شهرستان شهرضاست، در این گفت‌وگو به امکانات سخت‌افزاری خوب این شهرستان در رشته بوکس اشاره دارد که برای خیلی‌ها از جمله نگارنده تازگی دارد. با ما در این گفت‌وگو همراه شوید:

تاریخ انتشار: 11:10 - یکشنبه 1401/11/23
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
آن‌ها دو دست دارند، من هم!

برای بوکس اصفهان که سال‌هاست نماینده‌ای در تیم ملی نداشته، علی‌اصغر افشاری حکم یک پدیده را دارد و می‌توانیم امیدوار باشیم این ورزشکار بااستعداد، اتفاقات بزرگی را برای این رشته در استان رقم بزند. افشاری که اهل شهرستان شهرضاست، در این گفت‌وگو به امکانات سخت‌افزاری خوب این شهرستان در رشته بوکس اشاره دارد که برای خیلی‌ها از جمله نگارنده تازگی دارد. با ما در این گفت‌وگو همراه شوید:

تمریناتتان را کجا انجام می‌دهید؟

من تمریناتم را شهرضا پیگیری می‌کنم و معمولا هفته‌ای یک یا دو هفته یک‌بار به اصفهان می‌آیم.

تمرین در شهرضا پاسخ‌گوی ملی‌پوش بوکس است؟

من در پایگاه قهرمانی بوکس شهرضا تمرین می‌کنم. رئیس هیئت بوکس شهرضا، علاقه‌مندی زیادی به رشته بوکس دارد و فرد دلسوزی برای این رشته است و بسیار هم برای این رشته هزینه کرده است. او چند سال قبل صد میلیون برای تأمین تجهیزات و امکانات موردنیاز هیئت بوکس، هزینه کرد و شاید نمونه چنین پایگاهی در ایران انگشت‌شمار باشد.

چطور شد جذب رشته بوکس شدید؟

برادر من مربی رشته‌های رزمی است و در رشته بوکس هم فعالیت داشت. من فوتبال بازی می‌کردم، اما برادرم مرا تشویق به فعالیت در رشته بوکس کرد. برادرم مربی اول من بود و بعدها مربیان دیگری به من کمک کردند.

با توجه به اینکه بوکس، رشته خطرناکی قلمداد می‌شود، خانواده مخالف فعالیت شما در رشته بوکس نبودند؟

واقعیت این است بوکس به جامعه بد معرفی شده و اسم آن بد در رفته است. بوکس از بین رشته‌های خطرناک در رده بیست و ششم قرار دارد، اما فوتبال که انگار رشته بی‌خطری به نظر می‌رسد، در رده چهارم است؛ البته بوکس رشته دشواری است؛ زیرا همزمان چابکی و استقامت نیاز دارد.

چطور شد علی اصغر افشاری از بوکس شهرضا به مدال آوری در آسیا رسید؟

از همان زمانی که بوکس را شروع کردم، همیشه از خدا می‌خواستم در این ورزش به جایی برسم، خوشبختانه خدا پشت من بود و خودم هم تلاش کردم. هر زمانی دوستانم با من تماس می‌گیرند، در حال تمرین هستم، یا در پارک می‌دوم، یا تمرین بدن‌سازی دارم و هر شب هم در سالن بوکس، ده‌پانزده راند کیسه می‌زنم. از خانه ما تا محلی که می‌دویدم، نیم ساعت راه بود و در این فاصله آهنگ‌های حماسی می‌گذاشتم و برای خودم تصویرسازی می‌کردم.

چه افقی را در ورزش حرفه‌ای دنبال می‌کنید؟

من فقط به المپیک فکر می‌کنم، البته می دانم چه کار سختی پیش رو دارم. با این وضعیت اقتصادی کشور، تأمین هزینه‌ها دشوار است و نمی‌توانم هزینه مکمل‌هایم را جور کنم. شرایط هم برای خانواده‌ها به گونه‌ای است که هر فرد خانواده باید خرج خودش را دربیاورد. من از هیچ کجا حمایت نمی‌شوم و درگیر تحصیل و کار هستم و باید در کنار آن ورزشم را هم دنبال کنم تا به هدف بزرگم برای رسیدن به المپیک برسم.

اولین تجربه بوکس اصفهان در مسابقات جهانی چگونه بود؟

تاکنون ورزشکاری از اصفهان در مسابقات جهانی شرکت نکرده بود و من برای اولین بار راهی این رویداد شدم. در همان بازی اول هم به نایب‌قهرمان جهان برخورد کرده و نتیجه را واگذار کردم؛ اصولا هر بار باخته‌ام، به قهرمان یا نایب قهرمان بوده است.

در رشته بوکس لیگ باشگاهی داریم؟

کلا به رشته بوکس توجهی نمی‌شود و لیگی هم نداریم؛ اگر هم لیگی باشد، نهایت قرارداد صد میلیون تومان است که هزینه یک دوره مکمل هم نمی‌شود و به جایی نمی‌رسد.

مطرح شدن نام علی اصغر افشاری در رسانه‌ها و به خصوص تلویزیون چه تأثیری برای بوکس شهرضا داشته است؟

بهرحال تأثیرگذار بوده و نام بوکس شهرضا بیشتر مطرح شده است. بعد از مسابقات آسیایی که مدال آوردم، احساس می‌کنم باشگاه شهرضا شلوغ‌تر شده، به خصوص ورزشکاران رشته‌های دیگر که به بوکس تمایل پیدا کرده و تصور می‌کنند در این رشته امکان پیشرفت بیشتر مهیاست.

با توجه به رقابت سنگینی که در رده بزرگسالان بوکس وجود دارد، فکر می‌کنید علی اصغر افشاری، به ترکیب تیم بزرگسالان برسد؟

ملی پوشان بزرگسال دو دست دارند و من هم دو دست. اطمینان زیادی به خود دارم و خدا هم پشت و پناه من است. مطمئن باشید طی یک سال آینده خبرهای زیادی از من خواهید شنید.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

9 + 11 =