کوچ از آگهی‌های فروش به سرویس‌های فروش

خرید‌و‌فروش خودرو به رو‌ش‌های مختلفی در اصفهان انجام می‌شود؛ عده‌ای خودرو خود را در نمایشگاه‌ها معامله می‌کنند، عده‌ای دیگر به جمعه‌بازار خودرو می‌روند، بعضی از افراد سایت‌های فروش اینترنتی را بررسی می‌کنند و امروز راه‌ جدید دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد که بار روی دوش فروشنده و خریدار را سبک می‌کند. سایت‌های فروش اینترنتی خودرو چند ماهی است سرویس‌های فروش جدیدی راه‌اندازی کرده‌اند که با کارشناسی‌های مختلف، در قالب نمایشگاه‌دار اتومبیل‌ها را از فروشنده خریداری می‌کنند و سپس به خریدار عرضه می‌شود تا افرادی که تخصص لازم را ندارند با خیال راحت‌تری خودرو بخرند.

تاریخ انتشار: 06:45 - یکشنبه 1399/09/2
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

چند سالی است خرید و فروش خودرو به روش سنتی جای خود را به خریدو‌فروش به روش اینترنتی داده است و اکنون در روش اینترنتی جدید نیازی به یافتن خریدار و فروشنده نیست، بلکه سرویس‌های فروش طرف معامله شما در بازار خودرو هستند.

فروش اینترنتی به روش جدید

رسانه و فضای مجازی به تازگی بستر تبلیغاتی با مضمون«فروش خودرو خود را به ما بسپارید»، «خرید‌و‌فروش خودرو در عرض چند ساعت» و… شده است. در این سایت‌ها مانند گذشته خبری از درج آگهی‌های فروش سایت نیست. همچنین خریداران برای خرید خودرو نیاز به بررسی آگهی‌های مختلف ندارند. عملکرد سایت‌های جدید به این صورت است که فروشندگان خودرو خود را به سرویس فروش سایت می‌فروشند و سرویس فروش در غالب نمایشگاه‌دار عمل می‌کند. خریدار نیز کافی است در سایت مورد نظر علاقه‌مندی‌های خود از قبیل: نوع خودرو، رنگ، مدل، بودجه خرید و… را درج کند تا به محض پیدا شدن خودرو با او تماس گرفته شود. از این رو تبلیغات جدید خریدو‌فروش خودرو به همان سایت‌های فروش اینترنتی قدیمی‌تعلق دارد که اکنون به جای درج آگهی، مانند نمایشگاه‌دار خودرو را از فروشنده خریداری می‌کنند و سپس به خریدار می‌فروشند.

همه چیز در یک پارکینگ!

فروش خودرو به سرویس جدید اینترنتی آسان است و هنگامی‌که با یکی از آن‌ها تماس گرفتیم، به اصفهان‌زیبا توضیح داد: «فقط کافی است شما یک بار خودروی خود را به آدرس ارسالی بیاورید تا کارشناسان ما با بررسی وضعیت خودرو، اتومبیل شما را قیمت‌گذاری کنند و درصورت رضایت، در همان زمان خودرو شما خریداری می‌شود.» این مــؤسسات یک پـــارکیـــنگ اختصاصی دارند که فروشندگان باید اتومبیل خود را به پارکینگ ببرند تا کارشناسان زیر و بم موتور و تجهیزات فنی و نقطه نقطه بدنه خودرو را با ذره‌ بین بررسی کنند، سپس قیمت مورد نظر توسط کارشناسان اعلام می‌شود. جلیلی که چند روز قبل خودروی خود را به یکی از این سرویس‌ها فروخته بود، توضیح داد: «ابتدا به من گفته شد با خودرو و کارت شناسایی آن، کارت سوخت و برگه معاینه فنی به پارکینگ مراجعه کنم، سپس در عرض یک ساعت همه چیز تمام شد، یعنی خودروی بنده فروخته شد و 24‌ساعت بعد پول آن را تحویل گرفتم.» همچنین خریداران نیز با مدارک و پول برای خرید خودرو باید به این پارکینگ‌ها مراجعه کنند و طبق گفته یکی از متصدی‌ها، با توجه به علاقه‌مندی‌ها و بودجه خریدار تعدادی خودرو به او نشان داده می‌شود و درصورت رضایت، خودرو در همان لحظه تحویل مشتری داده می‌شود و انتقال قانونی آن طی 24 تا 48 ساعت صورت می‌گیرد.

فروش آسان است ولی رایگان نه!

فروش خودرو در سرویس‌های فروش آنلاین ساده است ولی بسته به نوع خودرو و سطح کارشناسی مورد نیاز از فروشنده مبالغی دریافت می‌شود؛ برای نمونه اگر خودروی شما تولید پنج سال گذشته باشد، باید 100 تا 150 هزار تومان بابت کارشناسی آن بپردازید و درصورت قدیمی‌بودن بسته به مدل تا 500هزار تومان در ازای کارشناسی از شما دریافت می‌شود. درمقابل ثبت‌نام در این سرویس‌های فروش جهت خرید خودرو رایگان است، ولی درصورت پیدا‌شدن خودروی مناسب باید علاوه بر قیمت خودرو بین 35 تا 100‌هزار تومان بابت پیدا‌کردن خودرو بپردازید؛ برای مثال اگر شما قصد خرید یک خودرو معمولی مانند پراید و تیبا را دارید باید کمتر از 50 هزار تومان بپردازید ولی این هزینه برای خودروهای لوکس مانند خودروهای خارجی به 100هزار تومان می‌رسد. از سوی دیگر قیمت خرید خودرو از فروشنده توسط سرویس فروش سایت‌های اینترنتی مشخص نیست و خریدار نهایی نمی‌داند چه مقداری برای اجرت یا به اصطلاح حق دلالی به سرویس‌های فروش اینترنتی می‌پردازد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط