نــماینـــده شـــهرســتـان شـــاهینشـــهر، میمه و برخوار با اشاره به پافشاری برای اختصاص قطار شهری برای دو شهرستان (گز و برخوار) تصریح کرد: در سال ۹۱ که مترو در شورای هماهنگی ترافیکی شهرهای شهرستانهای کشور مصوب شد، به اختصاص قطار شهری به دو شهرستان تأکید کردیم.
حاجی دلیگانی اظهار داشت: احداث قطار حومهای کلانشهر اصفهان به شهرهای جدید و مجلسی به شاهینشهر از طریق حبیبآباد به گز در دستور قرار گرفته تا برخوار به شهرهای جدید وصل شود.او با اشاره به اینکه در این شرایط اقــتصادی شـــهرستانهــای برخـــوار، شاهینشهر و میمه در فهرست پیوست بودجه قرار گرفته است، ادامه داد: فرماندار، شهرداران و مسئولان شهرستان باید از این فرصت استفاده و پیگیریهای لازم را انجام دهند. این نماینده مجلس همچنین پیشازاین تأکید کرده بود که عبور قطار سریعالسیر از زیرزمین باید بهگونهای باشد که هیچ آسیبی برای شهرستان نداشته باشد. حاجی با اشاره به اینکه همچنان پیگیر احقاق حقوق مردم هستیم، گفت: همانگونه که مترو در شهرهای بزرگی همچون تهران از زیرزمین عبور میکند، قطار سریعالسیر نیز باید قبل از ورود و بعد از خروج از شهرهای دولتآباد و دستگرد از زیرزمین عبور کند و هیچ آثار مخربی برای شهرستان نداشته باشد و ما برای احقاق حقوق مردم ایستادهایم و هیچ مسئلهای دیگری را در این زمینه مطرح نکردهایم.
اجرای رینگ بدون آسیب به شهرستان
او با اشاره به اجرای پروژه جانبازان و تقاطع غیرهمسطح فرزانگان بیان کرد: پیگیری برای ایجاد تقاطع غیرهمسطح فرزانگان و آزادسازی اراضی پروژه جانبازان در حریم اصفهان انجام شده است. اگر آزادسازی اراضی جانبازان سریع انجام نشود، مشکلات دیگری به وجود میآید. رینگ نیز باید به گونهای اجرا شود که شهرستان آسیب نبیند. دلیگانی درخصوص پروژه پیامبر اعظم(ص) گفت: این پروژه امسال حداقل ۱۷ میلیارد تومان اعتبار دارد و با پیمانکار نیز قرارداد بسته شده است و لازم است هیئتی متشکل از ریش سفیدان شهرهای واقع در مسیر پروژه در خصوص شناسایی و آزاد سازی مسیر پروژه تشکیل شود.
پیگیری در چهارچوب قانون
حــــاجیدلیــگانی درخــصوص قــطار سریعالسیر بیان کرد: این مسیر بافت شهری، شهرهای دولتآباد و دستگرد را تحت تأثیر قرار داده و به صورت مستقیم بر سرنوشت 70 هزار نفر از جمعیت این شهرستان تأثیر میگذارد. او ادامه داد: مسیر فعلی قطار سریع السیر برای برخوار آسیب زاست و از سال 1391 نیز مکاتبات اداری آن انجام در جلسات مختلف نیز درخصوص این موضوع بحث و تبادل نظر شده است. دلیگانی تصریح کرد: شورای شهر و شهرداران شهرستان که درگیر این موضوع هستند، یک گزارش منطقی و کارشناسی تحویل دهند تا در چهارچوب قانون پیگیریهای لازم را انجام دهیم.
فرماندار برخوار نیز چندی پیش با اشاره به اینکه بخشی از مسیر قطار سریع السیر اصفهان-تهران از شهرستان برخوار میگذرد، گفت: ایستگاه آخر این پروژه ملی قبل از ورزشگاه نقش جهان اصفهان و در شهرستان برخوار احداث خواهد شد و سالانه میلیونها نفر از این خط تردد خواهند کرد. عبدالله بنهری تصریح کرد: در این راستا شهرداری و فرماندار وقت پس از افتتاح با توجه به پتانسیل موجود میتواند از این ظرفیت به نفع مردم، کمال استفاده را ببرند. به گفته او قطار در حوزههای شهری باید از زیر زمین عبور کند و هماکنون در خصوص این پروژه در شهرستان نقشهبرداری انجام شده و در فازهای بعدی مسئولان مربوطه برنامه مشخص را ارائه میدهند. او ادامه داد: اگر قرار باشد زمین کشاورزان خریداری شود، با نظارت جهاد کشاورزی و نظر کارشناسان زمینها قیمتگذاری میشوند.او با اشاره به اینکه عبور قطار از زیر زمین هزینههای زیادی دارد، تصریح کرد: با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس، موافقت شده که قطار سریعالسیر در قسمت شهری (محور دولتآباد و دستگرد) از زیر زمین عبور کند. او تأکید کرد اجرای این پروژه کار تخصیصی و فنی است و مسئولان مربوطه و نماینده مردم نیز پیگیر حقوق شهرستان هستند.طرح قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان به عنوان طرح ملی از اهمیت زیادی برخوردار است. نزدیک به ۲۴کیلومتر از این خط آهن و ایستگاه نهایی آن در محدوده شهرستان برخوار قرار دارد و از مناطق مسکونی شهر دستگرد و دولتآباد و زمینهای کشاورزی شهر سین، دستگرد، دولتآباد و خورزوق عبور میکند.