به دنبال خرید لایک یا فالور یا عضو نباشید. در گروهها تبلیغ نکنید. رسانههای اجتماعی ابزارهای تولید محتوا هستند و ابزار تبلیغ و فروش نیستند. از هشتگ برای پیدا کردن مطالب استفاده کنید. پروموشن، کمپین و تخفیفهای خاص به صورت ویژه در کانال تلگرامتان ایجاد کنید. لینکها را با ابزارهای کوتاهکننده، کوتاه و تحلیل کنید. از ویدئوها و مراسمهای ویژه گیف بسازید و در کانالتان منتشر کنید. استفاده از عکس در تلگرام هم جذابیت بیشتری به محتوا میدهد و بیشتر دیده میشود. برای کاربران تلگرام حاشیه همیشه جذابیت بیشتری از جریان اصلی دارد. عکس تلگرام باید به صورت مربع باشد. از ایموشنهای تلگرام در متن استفاده کنید تا احساس یا عامل انسانی منتقل کنید.او در بخش دیگری از سخنانش به دیگر مهارتهای تولید محتوا در تلگرام اشاره کرد و ادامه داد: پایین هر پست آدرس کانالتان را درج کنید. نکات مهم را بولد کنید. نظرسنجی را با بات بنویسید. عکس را به صورت فایل برای دیگران ارسال کنید و نه به صورت عکس (به خاطر کیفیت).
این کارشناس تولید محتوا در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه گروهها و کانالهای مهم را پین کنید، تصریح کرد: دسترسی دستگاهها به اکانت خود را چک کنید. همچنین تأیید دو مرحلهای را فعال کنید تا اینگونه امنیت را بالاتر ببرید.این مدرس کارگاه مهارت تولید محتوا در ادامه سخنان خود با اشاره به تولید محتوا در اینستاگرام بیان کرد: همواره پرسیده میشود که چطور اکانت کسبوکار خود را به بیزینس تبدیل کنیم؟ برای این کار حتما باید افراد اکانتی در فیسبوک داشته باشند و از آن طریق اکانت را به صفحهای بیزینسی تبدیل کنند. در چنین اکانتی، امکانات تحلیلی در اختیار افراد قرار میگیرد؛ برای مثال اینکه چه میزان از مخاطبان مرد و چه تعداد زن هستند. یا اینکه در چه ساعاتی محتوا بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.افتاده ادامه داد: از موبایل برای تولید محتوا در اینستاگرام استفاده نکنید؛ بلکه شبیهساز اندروید bluestacks برای ویندوز نصب کنید و با آن حرفهای عکس شیر کنید. برای برند خود هشتگ اختصاصی تولید و معرفی کنید. با دوربین حرفهای عکاسی کنید. در صفحههای پرطرفدار مرتبط رپرتاژ بدهید. اینفلوئنسر مارکینگ یا اینفلوئنسرها را در اینستاگرام جدی بگیرید و با آنها ارتباط برقرار کنید. اکانتهای مرتبط را دنبال کنید. عکسهای مرتبط را لایک کنید و برای برخی از بهترینها کامنت بگذارید. کمپینهای اینستاگرامی اجرا کنید. کمپین فقط گرفتن لایک و کامنت نیست؛ کمیپن باید هدفمند باشد.
در استوری لینک بگذارید. با IGTV ویدئو مارکتینگ کنید. در کلوز فرندها خصوصی برای دوستانتان بگویید و عمومی برای همه.
او با اشاره به تولید محتوا در توئیتر بیان کرد: توئیتر شبکه اجتماعی عمومی است که همه میتوانند در آن فعالیت کنند؛ اما در ایران این شبکه نسبت به سایر شبکههای دیگر عضو کمتری دارد. تمامی محتواهایی که در سایر شبکههای دیگر منتشر میشود، نخست در این شبکه تولید میشود. به دنبال تأیید رسمی اکانت خود باشید. هشتگ لازم در توئیت ارائه شود و هشتگ بیمورد قرار ندهید. توئیت با عکس مرتبط انجام شود. اگر شخص، برند یا غیره مورد نظر توییت اکانت داشت به آن منشن بزنید. اگر خبر رسانی میکنید، منبع آن را ذکر کنید. لینک آن را هم قرار دهید. به دنبال لایک کردن اکانتهای مرتبط و معتبر از تبلیغات توئیتر برای ترویج محتوای خود استفاده کنید.بخشی دیگر از صحبتهای افتاده به تولید محتوا در لینکدین با نزدیک به 500 هزار عضو اختصاص داشت.
او با اشاره به اینکه لینکدین مهم است؛ چرا که جستوجوی شغل یا نیروی انسانی متخصص و توسعه فرهنگ و منابع انسانی سازمانی، توسعه و پروموت برند، رزومه آنلاین، ایجاد شبکه انسانی حرفهای، اطلاعرسانی داخلی با استفاده از آن انجام میشود، گفت: پس فرهنگ فعالیت در لینکدین را بیاموزیم! محتوای لینکدین بخشی از برنامه بازاریابی محتوای کسبوکار است. مهارت افراد دایره ارتباطاتتان را تأیید کنید. مطالب و محتوای جذاب آن فرد را لایک کنید و نظر بدهید و بگذارید لینکدین فضایی برای ارتباط و انتقال تجربیات باشد، نه فضایی برای حضور صرف. به زبان دنیا سخن بگویید. به گفته این مدرس، زمانبندی تعیین کنید. بهترین زمان 8 تا 10 صبح است. به کامنتها جواب بدهید. قبل از انتشار چندین باز بازخوانی کنید. از افراد جدید اجازه بگیرید و ایمیلش را برای ارسال خبرنامههایتان از پروفایلش بردارید.
هیچگاه بدون اجازه او برایش ایمیلهای تبلیغاتی یا خبرنامه نفرستید. هیچ چیز غیر مرتبط را حتی لایک هم نکنید. در گروههای تخصصی مشارکت کنید. کیلویی افراد اضافه نکنید و به درخواستهای ارتباطی کیلویی جواب ندهید. محتوای جذاب و کاربردی تولید کنید و بهروز باشید.




