او ادامه داد: اصفهان تنها در مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی پیشرو نیست، بلکه علاوه بر آن رانندگان تاکسی با رفتار پسندیده رعایت حقوق شهروندی را آموزش میدهند و با مردم بهخوبی رفتار میکنند. شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: گاهی اوقات مسافران با ناراحتی یا گرفتاریها وارد تاکسی میشوند که رانندگان باید به گونهای رفتار کنند تا این افراد مشکلات خود را فراموش کنند.
نوروزی ادامه داد: حوزه فرهنگی شهرداری اصفهان، بستههای خوبی را تهیه کرده و توانسته آموزشهایی را به رانندگان تاکسی ارائه دهد. این تعاملات، همکاریها و رفتارهای خوب میتواند اصفهان را بیشتر به جهان معرفی کند.
او گفت: اصفهان، محور زیبایی و گردشگری در ایران است و رانندگان تاکسی باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند که در این راستا ارائه بستههای آموزشی میتواند بسیار تأثیرگذار باشد.
شهردار اصفهان، با تشکر از مدیر عامل تاکسیرانی تصریح کرد: نواهای خوبی در داخل تاکسیها پخش و جملات مناسبی گفته میشود تا مسافر و راننده در مدت زمان کمی که در کنار هم هستند به گفتوگوی خوبی ادامه دهند. رانندگان تاکسی با مهمانان شهر اصفهان در ارتباط هستند پس باید در رابطه با رضایت مردم نقش مهمی را ایفا کنند.
نوروزی خاطرنشان کرد: در این دوره مدیریتشهری هرچه در توان داشتیم برای رانندگان تاکسی انجام دادیم تا آنها در کنار خانواده خود آرامش داشته باشند. امیدوارم زایندهرود نیز بهزودی مملو از آب شود تا مردم اصفهان شاد زندگی کنند.
کاهش ۲۵ درصدی شکایات مردمی در سال
همچنین مدیر عامل سازمان تاکسیرانی گفت: پدیده فرهنگی یک مسئله مهم است که ما در سازمان تاکسیرانی به این موضوع پرداختهایم؛ پنج هزار ساعت نفر آموزش در سازمان تاکسیرانی برای اولین بار انجام شده و اقدامات لازم را در این راستا انجام دادیم و برنامههای مختلفی اجرا شد که نتیجه آن کاهش تعداد شکایات مردمی بود و ما سالانه ۲۵درصد شاهد کاهش شکایات مردم بودهایم.
هادی منوچهری اظهار کرد: زمانی که قرار است تصمیمگیریهایی در حوزه فرهنگسازی شهر انجام شود، سازمان تاکسیرانی دعوت میشود و این درحالی است که در گذشته شاهد چنین موضوعی نبودیم. اکنون ۳۰۰ خودرو با کمک شهرداری نوسازی شد و ۱۵۰خودرو دیگر را سازمان تاکسیرانی نوسازی کرد و اکنون ۴۵۰ تاکسی نو در اصفهان وجود دارد.
او گفت: در رابطه با موضوع نوسازی تاکسی در کشور رتبه اول را بهدست آوردهایم و امیدوارم این کار ادامه پیدا کند. این اقدامات زمانی اثر گذار خواهد بود که ما آن را در برنامه رادیویی زنده «صدای شهر» پخش کنیم و در فضای مجازی جعبههای آموزشی «رادیو تاکسی» را تا حد ممکن در اختیار شهروندان قرار میدهیم، اما از نظر من باید زمانی از این برنامه را در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار بدهند تا شاهد اثرگذاری بیشتر در شهر باشیم؛ امیدوارم این مسیر فرهنگی در شهر اصفهان ادامه دار باشد.
تکریم تاکسیرانان زحمتکش با راه اندازی «رادیو تاکسی»
رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان نیز با اشاره به مهمترین اهداف راهاندازی رادیو تاکسی گفت: تکریم تاکسیرانان زحمتکش که یکی از مشاغل بسیار مؤثر در حوزه ارتباطی، گردشگری و شهری هستند، هدف مهمی است که با رادیو تاکسی دنبال میشود.
احمد رضایی با تأکید بر بهرهمندی از قابلیت پیوند مردم با تاکسی و ارتباط روزانه آنها از این وسیله حملونقلی گفت: رادیو تاکسی، یک رسانه ارتباطی مؤثر برای آموزشهای مختلف در تاکسی ازجمله مباحث مربوط به فرهنگ تاکسی سواری و ارتباط بین راننده و مسافران است، ضمن اینکه میتوانیم از این ابزار برای اطلاع رسانی پیامهای فرهنگ شهروندی به شهروندان بهرهمند شویم. او خاطرنشان کرد: نمایش، موسیقی، ارائه گزارشهای مربوط به ناوگان تاکسیرانی و برگزاری مسابقه ویژه مخاطبان رادیو در آینده نزدیک ازجمله بخشهای رادیو
تاکسی است.