تکمیل خط دوم مترو اولویت نخست شهرداری

قطار شهری یکی از وسایل تسهیل‌کننده در تردد شهروندان است؛ در همین راستا مدیریت شهری اصفهان از سال‌ها پیش برای احداث آن در این کلان‌شهر وارد عمل شده و در هر دوره احداث ایستگاه‌ها با روند روبه‌رشدی پیش رفته است.اسفند سال گذشته با  همراهی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور وقت، عملیات حفاری تونل خط دوم قطار شهری اصفهان از جبهه غرب به شرق به طول شش و نیم کیلومتر و با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال آغاز و دو رام قطار به خط یک متروی اصفهان به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان اضافه شد که با افزودن این قطارها به خط اول، سرفاصله‌ها از ۱۲ دقیقه به 8 دقیقه کاهش می‌یابد.

تاریخ انتشار: 09:56 - پنجشنبه 1400/08/13
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

 مدیریت شهری در دوره ششم بر تقویت و احداث مسیرها تأکید کرده است؛ چنان‌که اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در آغازین روزهای خدمت از روند احداث مسیرها بازدید کردند و همچنان پیگیر موضوع‌های راه‌اندازی خط دوم قطار شهری هستند. شهردار اصفهان هم طی روزهای گذشته از ایستگاه‌های مختلف در حال ساخت خط دوم قطار شهری بازدید کرد. شهردار اصفهان ضمن بازدید از ایستگاه‌های مختلف در حال ساخت خط دوم قطار شهری اصفهان از نزدیک در جریان آخرین تحولات و پیشرفت‌های این پروژه قرار گرفت. علی قاسم‌زاده در حاشیه این بازدید با بیان اینکه به ایستگاه‌های در حال ساخت خط دوم مترو آمدیم تا از نزدیک شاهد زحمت عزیزانی باشیم که به سختی مشغول کار هستند اما تلاش آن‌ها دیده نمی‌شود، اظهار کرد: پیشرفت‌های بسیاری را در عملیات احداث خط دوم مترو شاهد هستیم که نویدبخش این است که طی این دوره چهار ساله بتوانیم شاهد پیشرفت نهایی کار و بهره‌برداری خط دوم مترو باشیم. او تصریح کرد: بیشتر ایستگاه‌های خط دوم تا 80، 90 درصد پیشرفت داشته و قرار بر این است تا ایستگاه‌ها قبل از رسیدن تونل‌ها آماده شوند، این تدبیر بسیار خوبی بوده که در ساخت خط دوم مترو لحاظ شده و باعث می‌شود مشکلات بعدی پیش نیاید. شهردار اصفهان با بیان اینکه در ساخت خط دوم مترو شیوه‌های جدیدی به کار گرفته شده که باعث می‌شود خیابان‌های سطح شهر دچار ترافیک نشده و با مشکلات بسیاری مواجه نشوند، افزود: اولویت عمرانی ما در پروژه‌های عمرانی شهر ابتدا مترو و سپس رینگ چهارم و حلقه حفاظتی شهر اصفهان است. هر دو این موارد به تسهیل رفت‌وآمد کمک کرده، باعث کاهش آلودگی هوای شهر شده و در نهایت به آرامش شهروندان منجر می‌شود.

اصفهان رکورددار است

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: از مجموع 16 ایستگاه اولویت نخست خط دوم قطار شهری، در حال حاضر 13 ایستگاه در حال احداث است که امیدواریم ظرف یکی دو ماه آینده با حمایتی که از سوی شهرداری اصفهان انجام می‌شود کلنگ سه ایستگاه بعدی را نیز به زمین بزنیم. محمدرضا بنکدار هاشمی تصریح کرد: در هیچ شرایط و هیچ زمانی در هیچ‌یک از شهرهای ایران به‌طور هم‌زمان عملیات اجرایی 16 ایستگاه انجام نشده که این موضوع رکوردی برای شهر اصفهان است. او با بیان اینکه طی دو سال گذشته 8 و نیم کیلومتر حفاری مکانیزه با دستگاه‌های تی‌بی‌ام داشته‌ایم که این موضوع نیز رکورد جدیدی برای شهر اصفهان محسوب می‌شود، گفت: با حمایت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان، بسیار امیدواریم طی این دوره مدیریت شهری کل خط دوم مترو را به جمع‌بندی و بهره‌برداری برسانیم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان، پیشرفت خط دوم مترو را 30درصد اعلام کرد و افزود: بسیار امیدوارم طی این دوره 4 ساله مدیریت شهری و با حمایت‌های لازم 70درصد مابقی را به سرانجام برسانیم.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط