راه قهرمانی از نقش‌جهان می‌گذرد

هدف هر دو تیم سپاهان و پرسپولیس، رسیدن به ‌عنوان قهرمانی است و چه‌بهتر که این عنوان قهرمانی از مسیر رقابت‌های جام حذفی به‌دست بیاید؛ چون یک تیم می‌تواند درنهایت با انجام پنج مسابقه و کسب پنج برد به یک جام ارزشمند دست پیدا کند.

تاریخ انتشار: 13:47 - چهارشنبه 1401/12/3
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
راه قهرمانی از نقش‌جهان می‌گذرد

بسیاری از علاقه‌مندان قدیمی‌تر فوتبال در ایران حتما به یاد می‌آورند که تا قبل از ۱۳۸۵ رقابت دو تیم سپاهان و پرسپولیس بیشتر مربوط به یک فضای کاملا فوتبالی بود و حواشی آن‌چنانی در اطراف مسابقات این دو تیم وجود نداشت. / قهرمانی

به‌هرحال در آن روزها هم طلایی‌پوشان و هم قرمزها خودشان را از خانواده فوتبال شاهین می‌دانستند و اگر از انتقال عجیب‌غریب احمدرضا عابدزاده از اصفهان به تهران بگذریم، باید گفت که رقابت دو تیم سپاهان و پرسپولیس همیشه در درون مستطیل سبز جذابیت‌های خاصی داشت و در بیرون از مسابقه تماشاگران دو تیم مشکلات آن‌چنانی با یکدیگر نداشتند. اما از سال ۸۵ به بعد و از زمانی که سپاهان موفق شد با شکست پرسپولیس در ضربات پنالتی جام قهرمانی حذفی را در استادیوم نقش‌جهان بالای سر ببرد، حواشی مربوط به تقابل قرمز و زرد فوتبال ایران آغاز شد.

تعقیب‌وگریز ادامه دارد

بااین‌حال پرسپولیس و سپاهان دوباره در جریان رقابت‌های جام ‌حذفی به یکدیگر رسیدند و این بار در مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات یکی از دو تیم سپاهان یا پرسپولیس باید از زمین به‌عنوان تیم برنده بیرون بیاید و تیم بازنده حضور در جام‌ حذفی و شانس قهرمانی را از دست بدهد؛ به همین خاطر رقابت امروز سپاهان و پرسپولیس در اصفهان بسیار حساس‌تر از قبل دنبال می‌شود.

هر دو تیم در جریان رقابت‌های لیگ برتر رقابتی نفس‌گیر و شانه‌به‌شانه در صدر جدول با یکدیگر دارند و هفته‌هاست که برای رسیدن به‌ عنوان قهرمانی یکدیگر را تعقیب می‌کنند؛ بااین‌حال سپاهان توانسته است با اختلافی سه‌امتیازی نسبت به پرسپولیسی‌ها صدر جدول لیگ را در اختیار داشته باشد و طبیعی است که تقابل دوباره این دو تیم می‌تواند چه ازلحاظ فوتبالی و چه ازلحاظ توجه رسانه‌ها اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

به‌هرحال هدف هر دو تیم، رسیدن به ‌عنوان قهرمانی است و چه‌بهتر که این عنوان قهرمانی از مسیر رقابت‌های جام حذفی به‌دست بیاید؛ چون یک تیم می‌تواند درنهایت با انجام پنج مسابقه و کسب پنج برد به یک جام ارزشمند دست پیدا کند؛ درحالی‌که در جریان رقابت‌های لیگ تیم‌ها باید ۳۰ بازی متوالی برگزار کنند.

خطر بالای سر یحیی

سپاهان در بازی مرحله قبل خودش در یک مسابقه راحت توانست سایپا را با سه گل شکست دهد. اما پرسپولیسی‌ها در خانه خودشان به‌سختی از سد یکی دیگر از نمایندگان فوتبال اصفهان، یعنی ون پارس گذشتند و البته شرایط روحی و روانی قرمزها در این چند هفته اخیر به‌واسطه امتیازهایی که در رقابت‌های لیگ ازدست‌داده‌اند بسیار بحرانی بوده و حتی شنیده می‌شود که در صورت شکست پرسپولیس در برابر سپاهان امکان جدایی یحیی گل‌محمدی از قرمزها هم وجود دارد؛ به همین دلیل این مسابقه می‌تواند برای هواداران پرسپولیس بسیار تعیین‌کننده باشد.

سکوهای طبقه پایین پر می‌شود

در روزهای گذشته اخبار متفاوتی درباره سهمیه حضور تماشاگران در این مسابقه حساس به گوش می‌رسید که درنهایت عصر روز دوشنبه اعلام شد ۳۰هزار بلیت برای فروش به هواداران در نظر گرفته شده است که البته سهمیه سپاهانی‌ها از این تعداد ۹۰درصد خواهد بود و از طرف دیگر، زمان آغاز بازی هم دو ساعت به جلو کشیده شده تا با برگزاری مسابقه در ساعت 15 سرمای هوا و تاریکی شرایط را برای حضور تماشاگران در این بازی آن‌چنان سخت نکند.

تقابل دروازه‌بان‌های ملی

اگر بخواهیم به ترکیب سپاهان و عملکرد بازیکنان این تیم نگاه بیندازیم، باید بگوییم که به‌جز پیام نیازمند، دو بازیکن دیگر این تیم، یعنی رامین رضائیان و شهریار مغانلو در هفته‌های گذشته عملکردی فوق‌العاده از خودشان به‌جا گذاشتند و جالب اینجاست که هر دو بازیکن هم به‌صورت مستقیم از سمت پرسپولیس به اصفهان آمده‌اند و طبیعی است که تقابل آن‌ها با تیم سابقشان می‌تواند برای تماشاگران و بیننده‌های تلویزیونی بسیار جذاب و قابل‌توجه باشد.

در ترکیب سپاهان هم محمد دانشگر و سیاوش یزدانی به‌عنوان دو مدافع کاملا استقلالی یک دربی دیگر را در برابر پرسپولیس برگزار خواهند کرد و در درون دروازه هر دو تیم تقابل پیام نیازمند و علیرضا بیرانوند به‌عنوان مدعیان پوشیدن پیراهن دروازه‌بانی تیم ملی در جام ملت‌های قطر می‌تواند یک روز بسیار سخت را برای مهاجمان هر دو تیم رقم بزند.

در این بازی، سپاهان مانوئل فرناندز، هافبک پرتغالی خودش را به خاطر مصدومیت در اختیار نخواهد داشت و شکی نیست که تیم پیروز این مسابقه می‌تواند یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی باشد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

19 + پنج =