موج ناپایدار جوی از فردا وارد اصفهان می‌شود

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: با ورود موج ناپایدار از روز دوشنبه (فردا) رشد ابر و بارش پراکنده در بیشتر مناطق استان پیش بینی می‌شود.

تاریخ انتشار: 13:32 - یکشنبه 1401/12/7
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
موج ناپایدار جوی از فردا وارد اصفهان می‌شود

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از خبرگزاری ایرنا محمد رضا رفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت این سامانه و بارش‌ها در برخی از مناطق استان با رعد و برق و تگرگ همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: وضعیت جوی امروز در استان به‌صورت صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود و شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: اصفهان با دمای ۱۹ و چادگان با دمای منفی هفت درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و سردترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

وی اضافه کرد: کمینه دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت.

هوای اصفهان برای گروه‌های حساس ناسالم است

مرکز پایش و کنترل هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان امروز یکشنبه کیفیت هوای مرکز این استان را ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام کرد.

بر اساس این گزارش میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان با ثبت عدد ۱۲۳ بر اساس شاخص آلودگی هوا بر مدار نارنجی است و به این ترتیب اصفهان، هوایی ناسالم دارد.

ایستگاه‌های سنجش هوا در خیابان های پروین و جی با وضعیت قرمز (ناسالم برای عموم) و ۱۰ خیابان و میدان شهر هوای آلوده و در وضعیت نارنجی دارند و آلودگی نسبت به روز گذشته که میانگین شاخص آلودگی هوا ۱۱۴ بود، افزایش یافته است.

اصفهان آلوده‌ترین کلان‌شهر کشور از نظر آلاینده‌های هوا به‌شمار می آید و حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می کنند و صنایع کوچک و بزرگ بسیاری آن را احاطه کرده اند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ (AQI) خطرناک است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

16 − 7 =